Tiny en de bucketlist

Hoe toevallig. Carrie schreef een bericht over een artikel dat Eva schreef: over quarterlife crisis en over een bucketlist. Of het belang of onbelang ervan.

En nu wil ik een bericht schrijven over die blogpost over een artikel. Zotjes!

Nee serieus, gisterenavond hadden we het er over: de bucketlist. Bij ons is dat dan vaak over must-sees: welke landen, plaatsen, regio’s, continenten willen we nog bezoeken voor we het loodje leggen. Mijn vriend is al op verschrikkelijk veel plaatsen geweest, heeft een wereldreis achter de rug, trok al door Azië, Nieuw-Zeeland en Australië, was al veel vaker in de USA dan ik, maar heeft toch nog wel een paar wensen.

Ook ik wil heel graag eens naar Afrika, al was het maar om een vriend te bezoeken in Tanzania en een vriendin in Zuid-Afrika, en gewoon, om eens een totaal andere cultuur op te snuiven.

billy

Ook Zuid-Amerika staat op ons verlanglijstje en als ik even mag dromen, wil ik ooit een vakantie in een beachcabin, ergens op een exotisch eiland, de Seychellen of de Malediven of iets van die strekking.

DEN26Verder wil ik nog leren duiken, met een beetje geluk komt dat er misschien nog dit jaar van.

Ik wil, ik wil, ik wil…. Het is waar, die lijstjes, na een beetje nadenken word ik er onnozel van. Het hoeft allemaal niet zo spectaculair te zijn. Eigenlijk wil ik gewoon, als ik met pensioen ben, genieten van mijn oude dag in mijn eigen lievelingsstad: Brugge. Een appartementje of een klein huisje met een beetje uitzicht, dichtbij of in de stad, en ik zal supercontent zijn.

JanDHondt_513

Foto van Jan D’Hondt

Zolang ik maar regelmatig nieuwe mensen kan leren kennen, babbelen met toeristen op straat, af en toe nieuwe plaatsen kan ontdekken, en dan nog liefst van al samen met mijn allerliefste, zo kan ik waardig ouder worden. En dat mag nog een tijdje doorgaan.

Zolang we maar gezond zijn…. zeggen vele mensen, het klinkt als een cliché, maar eenmaal je geconfronteerd wordt met ziekte of tegenslag waardoor je zelfs die doodgewone dingen niet meer kan doen, stel je voor.

En trouwens, heel mijn lijst viel gewoon in het niet bij wat mijn vriend zei toen ik mijn lijstje aan hem wou voorleggen. Hij zei: “Ach weet je, schat, ik wil gewoon samen met jou oud worden en genieten van alle momenten die we mogen delen.”

Hij is de beste, hé? Ik weet het. 🙂

15 comments

  1. Grappig, dat zegt Big ook altijd,…..ik wil ook gezellig samen oud worden en elke morgen onze krant gaan lezen in een supergezellig koffiehuisje,…..en genieten van elkaar en hopelijk hebben we dan al een stukje van de wereld gezien 😉

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie