Tiny gaat op café (in Wevelgem)

Om te beginnen: Tiny gaat zelden op café. Vroeger deden we dat elke week, met een bende maatjes, en nu komt dat er nooit meer van. De bende maatjes hebben elk hun partner, hun werk, eigen zaak, zijn verhuisd, of zijn gewoon niet meer zo aanwezig als vroeger. Ik mis dat. Het zeveren op café, de serieuze gesprekken ook wel, de gezelschapsspelletjes in de Kleine Nachtmuziek, de ideeën die we hadden voor programma’s, liedjes,…

Gisteren gingen liefje en ik naar de wasserette om de donsdekens te wassen en zei hij: ‘Moesten we nu eens tijdens het wachten hiernaast één gaan drinken?”, terwijl ik niet eens wist dat ‘hiernaast’ een café was. Het zag er ook totaal onopvallend uit. Café De Polka.

Er zaten vijf mensen binnen, plus de barman. Er speelde goeie muziek en dat bleef zo: oude nummers, zo weggelopen uit de Tijdloze van Studio Brussel. En er was La Trappe van ’t vat en Dentergems wit. Wat een cool interieur!

2015-04-25 18.28.54 2015-04-25 18.30.58

En dan zag ik een leuk boekje op de piano:

2015-04-25 18.26.02Serieus zeg! Ongelofelijk, wat ik daaruit heb geleerd zeg. Wie had dat gedacht…

2015-04-25 18.27.57Ja voilà, dat wisten we al een tijdje….

2015-04-25 18.29.17Ik zet mijn fiets gewoon in de etalage, moet de barman gedacht hebben.

2015-04-25 18.33.28Café De Polka, recht tegenover het kerkhof van Wevelgem. Allen daarheen, dolle pret. 🙂

Howww, wacht, ze hebben zelfs een Facebookpagina. Volledig mee met hun tijd, hoor! Ik ga er zeker nog terug!

Met mijn excuses voor de slechte kwaliteit van de foto’s, ’t was op ’t onverwachts hé, dus met de gsm…

12 comments

  1. Ik herkende de ingang van het kerkhof direct… daar liggen mijn grootouders begraven. Als ik nog eens dag kom zeggen spring ik ook eens in De Polka binnen, en dan drinken we er samen enen op the good old days dat op café gaan met vrienden nog tot onze leeftijd behoorde.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

