Tiny koopt een cadeautje voor zichzelf (in Brugge!)

Allez zeg!

Deze morgen moest ik naar een vriendin die in ’t stad woont. Sleuteltjes ophalen om volgende week haar catsitter te zijn als ze met vakantie is. En ja, als ik ’t stad bedoel, dan is dat Brugge, voor alle duidelijkheid. No kidding.

Enfin, ik wandel de 500 meter van de Markt naar haar huis en doe meteen al drie ontdekkingen. Eén, het Biermuseum in de Jan Breydelstraat. Okee, ik had er wel al over gehoord, maar me nooit gerealiseerd dat het daar was en ik moet zeggen, het ziet er uitnodigend uit. 9 eurootjes voor Bruggelingen, en 3 x 15cl biertjes inbegrepen, hmm. Trouwens, even moeten advanced googlen want als je ‘biermuseum Brugge’ intikt, kom je er niet. Het is het Bruges Beer Museum, guys. #Fail noemen ze dat op Twitter. Heeft er al iemand dit bezocht? En? Ik hoor het graag in de comments. (Comments = reactie geven, hier bovenaan bij ‘Geef een reactie‘. A ja, want er zijn mensen die dat niet weten hé.)

Twee, een straatmuzikant. Dju en ik heb weer mijn camera niet mee. Okee, ik weet ook wel dat er heel veel straatmuzikanten in ’t Breydelstraatje staan, en op de Burg en aan de Vismarkt, maar deze was zo cute… 🙂

Drie, op de Mallebergplaats komt er een nieuwe pastabar (nog niet open) en is er een koffiehuisje op de hoek, Brasilia. Ziet er gezellig uit. Mijn vriendin die 50 meter verder woont, beweert dat het ding er al bijna twee jaar zit. Oeps.

Zie je, ik moet dus véél meer in mijn hometown rondlopen en mijn ogen opentrekken. Volgende week ga ik dus Kiwi en Moumouche eten geven, ik neem mijn camera mee en beloof nu alvast een Brugsche blogpost. Wacht maar, Thomas Pannenkoek!

Okee, ik keer terug over de Markt en het is woensdag dus marktdag. Vanmiddag ga ik een slaatje maken als lunch, met tomaatjes, verse boontjes, paprika en ik wil daar een beetje feta in mengen. Dus ik hou halt bij Kaashandel Manil, die staan vooral op markten en komen uit Ardooie. Ik heb daar al eens machtige kazen gekocht. Na de feta, vraag ik aan Vicky om me te verrassen met een pittig kaasje. Snijdt ze me daar een lekkere brok af zeg! Hop, meenemen die Ierse Roomkaas.

DSC_0201Dan wandel ik door. Misschien, denk ik, spring ik eens binnen in een of andere winkel en zoek me nog een leuk bloesje. Maar ik passeer de boekhandel en mijn oog valt op volgende affiche:

2014-10-01 11.53.47

Sorry niet scherp, gsm-camera… 😦

Aah, maand van de fotografie, da’s toevallig. Een heleboel fotoboeken in de kijker, oh interessant. De sprekers/fotografen zijn ofwel al geweest ofwel komen ze er op een moment dat ik zelf les heb, dat is een tegenvaller. Maar ik wil toch eens kijken en laat me verleiden tot een prachtig boek van Henk Van Rensbergen. Nooit van gehoord, shame on me, maar hij is een topper op gebied van Urban Exploration. Nu vind ik dat toevallig de max en het boek ligt nu nog even onaangeroerd hier op tafel, maar straks wordt dat genieten. Dus nee, geen bloesje gekocht, dat mocht niet van mezelf.

DSC_0205Er lagen trouwens nog massa’s mooie pareltjes van fotoboeken naar mij te lonken. Maar ik onthou het gewoon, het is toch bijna Kerstmis hé? Hé schat? Hé ma? Hé schoonmama? Hé? 😉

11 comments

      1. Gow zeg! Brugge is wel de provinciehoofdstad hé. Als we zeggen: “ik ga naar ’t stad” dan betekent dat “ergens naartoe gaan waar je bijna blindelings de weg vindt”. En dat lukt me (nog) niet in Wevelgem, noch Kortrijk, noch Ieper. 😉

        Like

  1. Van koffiebars gesproken… Ik ben grote fan van Vero Caffe op het Sint-Jansplein, ook eens toevallig ontdekt… Ik ken dat gevoel trouwens, ik woon al 5 jaar in Brugge en ontdek nu pas de leukste plekjes!!!

    Like

Geef een reactie

