Tiny blogt? Tiny prutst, ja!

Er moet mij even iets van het hartje.

Nog maar heel kort geleden ben ik met deze blog gestart. En ik krijg regelmatig leuke commentaren, complimentjes,… Allemaal heel lief. Maar ik weet maar al te goed dat ik een beginneling ben. Als ik vele andere blogs lees van mensen die al een paar jaar (of veel langer) bezig zijn, dan zit ik vaak met open mond te kijken naar layouts, fotokadertjes, goed gevonden titels, en ga zo maar door.

Gastjes, ik doe maar wat. Natuurlijk ben ik geïnspireerd door het blogboek van Kelly. Maar ik kon weeral eens niet wachten en moest per se beginnen vooraleer ik het boek zelfs in handen had. Een van de eerste dingen die ik er in las, ging over de titel. Ja, làp. Ik heb daar dus niet bij nagedacht hé, dwaze kip die ik ben. Velen van jullie zullen zeker al gedacht hebben: “Tiny blogt, wat is me dat nu voor een titel. Iets origineels zoeken was te lastig zeker?” Euh, ja.

tiny-gaat-kamperen11

Ben ik iemand uitleg verschuldigd? Hm, nee zeker. Maar kom, toch een beetje, al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Als eerste leesboekjes vond ik TIny als meisje van vijf (want ja ik was een vlugge) fantastisch, mooie tekeningen, alles heel lief. Ik wou ook zo’n meisje zijn. Maar dat was ik niet. Ik had altijd kort haar en droeg dan nog een bril ook. Ik ging niet kamperen, niet mee met een boot, ik speelde geen toneel, en ik leerde niet tekenen. Het enige wat ik gemeen had met Tiny was mijn naam. Ok, bijna. Noemden mensen mij dan ook zo? Euh, nee. Tegenwoordig echter ineens wel in huize Lief, geen idee hoe ze erbij kwamen, maar ik vind het wel schattig. Vandaar dus: Tiny. En ik blog. Lelijk woord hé. Je moet het eens luidop zeggen, het lijkt op blob.

Maar ja kijk, het zij zo. En nu ik al een tijdje bezig ben, lijkt het me superlullig om de titel terug te veranderen.

Nog iets waar ik niet tevreden van ben: mijn banner, hiervanboven. Er staat nu een foto op van tijdens onze vakantie aan de Middellandse Zee. Ik ga die nog veranderen, iets wat meer met Tiny te maken heeft. Maar daar heb ik nog even tijd voor nodig. En een Photoshop cursus of zo. Of ik moet nog eens een avondje bij tante C. gaan die me dat kan uitleggen.

Nog even over Kelly’s blogboek. Voornamelijk vrouwen (en heel veel jonge moeders) zijn ook super enthousiast beginnen bloggen, en gaan nu zelfs met #projectblogboek beginnen en alle tips die Kelly vertelde uittesten. Heel tof, ik doe dat ook, maar ik ga dat niet klakkeloos volgen. Enkele van haar tips paste ik al toe, hier en hier en hier bijvoorbeeld. Zo zullen er nog wel komen maar of ik dan meteen ga linken naar dat project, weet ik nog niet. We zien wel. Ik ben niet zo volgzaam, daarom. Maar het komt goed.

Foto van Kjell Gryspeert, mijn leraar.

12 comments

  1. Voor mij zijn bovenal bloginhoud en schrijfstijl / taalgebruik belangrijk. Qua layout: eenvoud siert. En een goed leesbaar lettertype is ook mooi meegenomen. Dat zit hier dus wel snor.
    Bij ‘Tiny’ dacht ik aanvankelijk aan een heel jong meisje. Je nick is enigszins misleidend, zeg maar. Je URL kun je niet meer veranderen, maar aan de blog-/nicknaam valt makkelijk te sleutelen indien je dat wenst.

    Like

  2. Ik vond het opzet van Tiny… wel origineel. Je kunt er echt veel mee doen, en hebt ook al bewezen dat je het kan.
    Mooie foto onderaan. Heb je geposeerd voor je leraar? Niks mis mee, dan zien we eens een stukje van je zijkant :).

    Like

  3. Tiny, trekt u dat eens niet aan jong, van die pagina en die naam en die header. Ik heb mezelf op een dag een screenshot te posten van mijn eerste blog. Het had glitters enal. Doe maar rustig.

    Wat photoshop betreft: youtube is your friend. Er zijn tutorials voor alles. Vergeet dat nooit. YouTube kan u alles leren.

    Like

  4. Je blog is toch meer dan OK? Je schrijft leuk! En dat is toch het belangrijkst? Geen idee onder welke categorie mijn blog valt. Zeg maar ‘onder mezelf’. 🙂 Liefs, Me, Myself and We. PS: pruts maar lekker verder joh! 😉

    Like

  5. Ik blog al een tijdje en wil ook graag mijn eigen domein hebben 🙂 en ook zo’n prachtige lay-out en het is omdat ik zo’n leek ben dat het me tegenhoudt om weer te gaan knoeien en voor mij is Tiny ook jeugdsentiment, dus ik zou dat houden 🙂

    Like

  6. Ben je gek! Gij doet dat keigoed 🙂 Ik vind het net superleuk als iedere blogger zijn eigen stijl heeft, zowel qua schrijven als qua bloggen op zich. Blijven gaan!!

    Like

  7. Herkenbaar hoor, het eerste jaar had ik steeds dezelfde lay-out en header. (inmiddels weet ik dat de foto bovenaan je blog zo heet, dus het gaat de goed kant op;-)
    Een maandje terug heb ik het eindelijk een beetje naar mijn zin gemaakt, maar zo mooi als sommige bloggers zal ik het nooit krijgen, en dat hoeft ook niet, het gaat me om het schrijven. de rest is maar bijzaak voor mij.
    Ben een beetje aan het blogsurfen, en kom via-via hier nu bij jou. Gezellig hier, ik denk dat ik maar blijf. Wie weet vindt ik hier nog wat opvoedkundige wijsheden voor puberzonen. (De mijne is 17).
    Hartelijke groet, Narda

    Like

Geef een reactie

