Tiny in kerstsfeer

Ons Kerstavondje met een extra zoon erbij, viel héél goed mee.

De eenzame van dienst was de kotgenoot van mijn zoon, die geen goeie band met zijn familie heeft en de hele Kersttijd alleen ging doorbrengen. En ook hij is pas negentien. Ik ben mijn zoon uit het ziekenhuis op gaan halen (kleren aantrekken met een gebroken schouders was een uitdaging!) en de vriend reisde met ons mee naar Wevelgem.

Met ons vieren hebben we uitgebreid een aperitiefje gedronken, en gezellig gefondued. We hebben veel gebabbeld, veel gelachen en ons afgevraagd wat voor beestje de versiering op het vlees eigenlijk was. Ik dacht een hond, maar het kan ook een koe of een rendier zijn. Zonder poten of gewei. Wat denken jullie?

2015-12-25 18.52.56

Tot na middernacht babbelde ik nog met de ‘verloren zoon’, die het erg apprecieerde dat we hem hadden uitgenodigd. Terwijl ik al dacht dat mijn zoon het moeilijk heeft, is zijn verhaal nog een graadje erger. Ocharme die jongen.

Toen ik daarna mijn ouders ging halen in Brugge, mocht ik via hen een kerstkaartje ontvangen. Ik ben namelijk al een hele tijd op zoek naar de ware identiteit van Thomas Pannenkoek, en was bijna zeker van zijn naam en adres, dus had ik hem een kaartje gestuurd. Blijkt dat ik toch wel één straat er naast zat zeker… De man had compassie met mij en wou als tegenprestatie mij een kaartje schenken. In alle vroegte is hij tussen twee meren en door het struikgewas naar het huis van mijn ouders gewandeld. Dus om 11u deze morgen kreeg ik een onbevlekt kaartje, dat ik meteen bevlekte met regendruppels, ik kon het bijna niet snel genoeg open maken. De verrassing van de dag: Thomas lachte mij vrolijk toe vanop een foto-kerstkaart, samen met zijn geliefde. Ja, bloggertjes: ik weet nu hoe hij er uit ziet! Ik kan zeggen: ’t is de moeite. 🙂

Nog iets leuks uit blogland: Romina organiseerde een Kerstruil, ik gaf me op en mocht een hoop leuke kadootjes ontvangen van de one and only Kelly Steenlandt2015-12-23 09.55.07

Handcrème, gezichtsmaskertje, een leuk nagellakje in een kleurtje dat ik nog niet had, een fototoestel (!!), een combi-nagelvijl,… Zo tof zeg!

En toen waren we er helemaal klaar voor: Kerstfeest met de ouders en de schoonouders in een behoorlijk decadente omgeving. Al mag ik trots zeggen dat ik me heb ingehouden, weinig gedronken, en niet te veel gegeten. Maak er allemaal nog een leuke avond van. Wat deden jullie nog met Kerst? Gezondheid!

2015-12-25 12.14.00

16 comments

  1. Hm, de figuurtjes die het vlees sierden hebben wat weg van Yogi Bear.

    Fijn dat jullie hebben genoten van jullie feestje. Deden wij eveneens, ook al bleef ik daar opvallend nuchter bij. (Ik was BOB van dienst.)
    En voor nu: op naar 2016!

    Geliked door 1 persoon

  2. De echte Pannenkoek te zien krijgen.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    En die flessen.. het is een vorm die verwarring zaait want ik heb die al gezien gevuld met water maar ook wel met gin.. 🙂

    Geliked door 1 persoon

  3. Toch wat te vroeg gejuicht dan, over meneer Pannenkoek zijn adres. 🙂
    Ik doe ook mee met de kerstruil, maar ik wacht nog op mijn pakketje. Degene aan wie ik een pakketje heb gestuurd, heeft geen blog, dus ik weet niet of ze er blij mee is. Ik hoop van wel alleszins. 🙂

    Like

  4. Leuk dat het goed meeviel. Op kerstavond familieetentje en op kerstdag met vrienden en zonder kids naar phantasialand geweest. Zalig!

    Like

  5. Den Thomas toch 🙂 :-), leuk zo vieren hé,…en zeker het onverwachte,….hier was de grote verrassing was dat mijn schoonmoeder mijn eten lekker vond :-), de wonderen 😉

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie