Tiny nodigt eens een eenzame uit

Falderie deed me Youtuben naar Kerstliedjes, wie had dat gedacht? Kijk maar bij haar voor een hoop leuke suggesties.

Voorlopig kom ik uit aan de Glee-versie van Do they know it’s Christmas time, van Band Aid. Eigenlijk kan niks aan het origineel, maar kom.

Ergens diep in de jaren tachtig woonde ik nog bij mijn ouders, was single, maar had wel een goeie vriend die geen goeie band met zijn ouders had en dus Kerstmis op zijn kamer ging doorbrengen. Ik heb toen mijn ouders kunnen overtuigen om Kerstavond bij ons te komen vieren. Hij was erg dankbaar, bracht een reuze teddybeer voor me mee, haha en we hadden een leuke avond.

Vanavond ga ik mijn zoon halen in het ziekenhuis, hij mag op 24u onderbreking, daarna zien we wel weer. Hij vroeg of zijn kotgenoot ook zou mogen komen. Die jongen heeft geen contact meer met zijn ouders en zou dus ook alleen zitten. Even gecheckt bij mijn vriend, en het kerstmirakel gebeurde: we nodigen nog eens een eenzame uit. Ik kijk er wel naar uit, al zullen het twee giechelende slungels aan tafel zijn en twee oogrollende ouders. Ik heb zelfs nog vlug een kadootje voor de jongen gekocht.

Aan alle lezers: maak er iets moois van deze avond, of als je alleen bent: luister gewoon wat kerstliedjes of zet een leuke film op. Of lees een boek, zie mijn vorige blog. ๐Ÿ™‚

Prettig Kerstfeest allemaal.

kaart-tiny-winter-holiday

 

 

16 comments

  1. Martientje, ik wist/weet dat je een hart van goud hebt! Suuuper… en wie weet zal het ‘ongeluk’ (Merijn zijn skate-ongeval en dito blessure) jullie op termijn wat ‘geluk’ brengen… t.t.z. wat dichter bij mekaar brengen. Laat deze warme kerstdagen ook warmte in uw hart(je) brengen en in de harten van iedereen die je graag ziet ! gr Dieter

    Liked by 1 persoon

  2. zo lief zeg! ik hoop dat je ervan geniet, samen met je vriend, je zoon en de eenzame vriend. en probeer die lieve zoon van je op een onbewaakt moment toch nog maar eens goed vast te stekken, want volgens mij is die echt wel blij dat hij bij jou terecht kan vanavond! xxx

    Liked by 1 persoon

  3. Mijn schoonouders hebben heden ook een eenzame uitgenodigd, zijnde mezelf. (Want madam Menck moet nog een paar uur werken, de sloor.)

    Ik wens jullie een supermegaprettige Kerst! (En heel erg bedankt voor je jeweetwelwattes in mijn bus. ๐Ÿ˜‰ You’re simply the best.)

    Liked by 1 persoon

  4. Zeer mooie geste van je om de vriend van junior mee aan tafel te nemen. Hopelijk heeft ieder zich geamuseerd…
    Vanmorgen om acht uur was ik al op stap. Ik kwam aan een appartementencomplex met twee grote vijvers voor. Even dacht ik er een haai in te ontwaren, maar het zal aan het (gebrek aan) licht hebben gelegen…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

