Tiny en de Liebster-award

De watte? liebster_award Ah, blijkbaar ben ik genomineerd omdat ik een beginnende blogger ben (minder dan een jaar bezig!) en dan “mag” ik een paar dingen doen. Volgens mij is dat gewoon goed voor de inspiratie, als die even zoek is. Renilde Mooi Ding gaf mij op voor de uitdaging, dus dan gaan we van start. Ik antwoord op haar vragen, nomineer dan een paar andere beginnelingen en stuur ze eveneens een paar prangende vragen toe.

1. Omschrijf jezelf in 5 woorden.

Positief. Nostalgisch. Grappig. Geduldig. Open.

2. Waar schrijf jij je blog meestal? Foto en uitleg, graag!

zestienMeestal in mijn woonkamer/keuken en op mijn MacBook. Veel valt er daar niet over te zeggen.

3. Wat is jouw lievelingsrecept?

Ik was al een tijdje van plan om dit eens te posten. Het is een mashup van Chili con carne, Thais en Lasagne. Binnenkort op de blog: Chili-con-thai-sagne volgens Lieke.

4. Welke 5 blogs moet iedereen lezen volgens jou?

Volgens mij moet niemand iets, maar moet iedereen gewoon de blogs lezen waar zij of hij in geïnteresseerd is. Voor sommigen zijn dat vooral beautyblogs, voor anderen fotoblogs, culinaire blogs of reisblogs. Zelf ben ik fan van persoonlijke blogs zoals die van Beaunino en Kelly, maar ook de mannen kunnen er wat van en mogen prominenter aanwezig zijn: bv Nachtbraker, ons alomgekende Thomasje, en Menck. Zo, dat zijn er vijf. En oei, ik schreef dit vooraleer Menck de pijp aan Maarten gaf. Je kan nog steeds lezen in zijn archief, doe dat dan maar gewoon. Nog ééntje dan, via Charlie Magazine ontdekte ik de blog van Swaane, die verhuisd is van Antwerpen naar ’t hol van Pluto in Frankrijk, zonder niks, met man en kroost. Haar boeiende verhaal leest als een roman.

5. Wat zijn je 3 favoriete foto’s en waarom?

Die van mij of die van een ander? Enfin, ik heb er wel een paar zelf gemaakt waar ik erg tevreden over ben. Deze bijvoorbeeld. Anick-Marie is mijn Canadese vriendin, ze was hier op bezoek en ik had als opdracht portret, in het thema ‘kerkhoven’. 12 DSC_0273 Dan is er eentje die mijn vriend heeft gemaakt en die ik zó in onze woonkamer zou willen hangen. Gemaakt in Budapest. DSC_28922425 Ik wou er ook eentje in van een bekende fotograaf en ik koos voor Annie Leibovitz. Fascinerende vrouw, die een fotoreportage maakte op de dag dat John Lennon werd vermoord. Deze kwam dan ook op de voorpagina van Rolling Stone. Prachtig in eenvoud. annie-leibovitz-john-lennon-and-yoko-ono-1346272241_b

6. Welk boek moeten we zeker lezen?

Het laatste waarvan ik serieus onder de indruk was: “Oorlog en terpentijn” van Stefan Hertmans. Geen fictie en dat maakt het net zo indrukwekkend.

7. Wat is jouw ‘guilty pleasure’?

Ahum. Het zou niet mogen zijn, want ik wil dringend een paar kilo’s kwijt: Peper&Zout Superchips zouden ze beter uit de handel halen, want als ik die in huis heb, kan ik echt niet stoppen. asset-394835

8. Wat is jouw lievelingsserie op tv?

Ik kijk bijna geen tv meer, maar Reizen Waes volg ik elke zondag!

9. Waarvoor mag je midden in de nacht wakker gemaakt worden?

Tot vervelens toe ga ik het nog een keer zeggen: Sabayon. Wanneer zal er nu eens eindelijk mij hiervoor wakker maken???

10. Wanneer was je voor het laatst supercontent? En waarom?

Altijd als ik bij mijn vriend ben, en we doen iets samen, gaan wandelen in een nieuwe omgeving, een nieuw restaurantje verkennen,… Of Pinksteren vorig jaar toen we in de Ardennen gingen kanovaren, zalig op het water in alle stilte. Maar ik ben ook altijd supergelukkig als ik bij mooi weer door Brugge wandel en zo zot content ben dat het “mijn” stad is.

11. Wat weten de meesten mensen nog niet over jou?

En dat moet ik nu aan hun neus hangen? Ik heb al wat jaartjes achter de rug waarin er al zoveel gebeurd is, dat ga ik niet allemaal vertellen. En er zijn veel mensen die wel een en ander over mij weten, en de bloglezers nog niet, dus om iets te vinden wat voor iedereen een verrassing is… Ok, dit dan: Dankzij de medische wetenschap, ben ik in mijn eerste levensjaar geopereerd aan mijn ogen en kan ik nu (redelijk) goed zien. Ik had dezelfde aandoening als mijn grootmoeder en zou anders zwaar slechtziend zijn geweest.

En nu zou ik enkele anderen moeten opgeven om ook wat vraagjes te beantwoorden. Zo moeilijk zeg! Weet je wat, ik hou het voor bekeken. De nominaties vliegen bij iedereen om de oren, denk ik en ik wil niemand iets opdringen.

Wil je van mij toch wat vragen, omdat je bijvoorbeeld weinig inspiratie hebt op het moment, laat het dan weten in de comments en ik ga er volledig voor! 🙂

12 comments

  1. Dag Tiny, klopt het dat het een tijdje geleden is dat ik een blogpost zag passeren? Ik had me al afgevraagd waar je was? Of misschien kreeg ik gewoon geen melding meer door? In elk geval fijn om je te lezen. Die foto van je vriendin vind ik schitterend. En wandelen door Brugge maakt me ook altijd blij, alhoewel door Gent me nog net iets blijer maakt 😉 Zin om samen met Eilish en mij eens af te spreken in de Paasvakantie?

    Like

  2. Je klinkt als een mens naar mijn hart.
    Altijd fijn om te horen dat iemand je blog waardeert, dank je wel. Aan die salt&pepper begin ik gewoon niet. Hoe gaat het lopen? Ik ben begonnen aan les 4, steady as it goes!

    Like

  3. er zijn heus nog wel mannen die bloggen, misschien moeten vrouwen wat meer moeite doen… 😛
    De foto van John & Yoko vind ik nu net minder mooi dan de andere (héél mooie). Zelfs als Beatles/Lennon-fan.
    Wat is je adres? Je weet nooit dat ik ’s in Brugge voorbijkom ’s nachts… 😉

    Like

Geef een reactie

