Tiny’s randomness of being

De afgelopen dagen zag ik bij mijn mede-bloggers hier en daar wat stokjes passeren. Nu zie ik wel vaker stokjes tijdens mijn wandelingen, maar een blog-stokje is iets wat makkelijk kan overgenomen worden, je kopieert de vragen en je vult de antwoorden in naar eigen goeddunken. ’t Zijn originele vragen, vond ik – behalve de eerste, toen rolde ik even met mijn ogen.

1. Pak het boek dat het dichtste bij je ligt, ga naar pagina 18 en zoek regel 4.

Tot minstens 2030 zal die kloof tussen vraag en aanbod verder groeien.

Dit komt uit Authentieke intelligentie van Elke Geraerts, en gaat over de vraag naar werkenden, dat die het aanbod zal overtreffen. Ik heb er eigenlijk nog niet in gelezen dus kan het ook niet kaderen, maar ik ben benieuwd. Het boek werd me vorige week uitgeleend door mijn wandelbuddy, de ravissante Lieselotte (die nu in de lach is geschoten, I’m sure!)IMG_5168

2. Strek je linkerarm zo ver uit als je kan. Wat kan je aanraken?

Ik zit beneden, in de keuken, waar ik meestal ook zit als ik aan het werken ben. Veel kan ik niet aanraken: mijn laptop, de stoel die naast me staat en dat is het zowat. Uitzicht op de tuin, dat wel. IMG_2704

3. Wat deed je voor je deze tag begon in te vullen?

In omgekeerde volgorde: Andere blogs lezen, koffie drinken, douchen, gaan lopen, mijn kleren aantrekken, plassen, uit mijn bed strompelen.

4. Wat hoor je op het moment? 

De klok die tikt, de vogels die fluiten buiten, en eigenlijk geniet ik wel van de stilte…. (Dat had je niet verwacht hé, dat er geen muziek zou spelen!!)

5. Wanneer ben je voor het laatst buiten geweest? Wat deed je toen? 

Zopas, toen ik ging gaan lopen. Nu ja, lopen. Ik las dat een HIIT (High Intensity Interval Training) van 20 minuten goed zou zijn om buikvet te verbranden. Beter dan 20 minuten joggen. Dus deed ik dat: 3 minuten opwarmen (joggen), 20″ sprinten, 40″ wandelen, weer sprinten, wandelen, enzovoort. En zweten dat ik deed!

6. Heb je gedroomd afgelopen nacht? 

Ja, ’t zal wel zijn. ’t Was iets met cijfers, ik moest tot aan zeven geraken, maar ik weet echt geen enkel detail meer. Dju toch, voor een keer dat ik mijn droom niet deftig herinner. Ergens denk ik wel dat het weer iets te maken had met Thomas Pannenkoek.

7. Wanneer heb je voor het laatst gelachen? Waarom?

Met mijn lief gisterenavond. ‘k Weet al niet meer wat voor gekkigheden hij weer deed of zei, maar wij liggen samen vaak in een deuk. Als ze ons zouden filmen, ’t zou vooral een zeer komisch programma worden.

8. Wat hangt er op de muur van de kamer waar je in bent?

Véél te veel. Een prikbord met: spaarkaarten, een tegoedbon voor de Thermen, een flesopenener/magneet uit Griekenland (van de plusdochter gekregen), kaartje uit Athene (idem), oude magneten, zelfs eentje uit Ierland, een foto van de pluszoon in Parijs toen hij een jaar of negen was, het weekmenu, een dankjewel-kaartje voor mijn lief van zijn basketploegje, een tegoedbon van Theoria, daarnaast een lijstje van wat er in onze diepvries zit, daarboven 3 foto’s: de plusdochter en haar oma, zij zelf toen ze een jaar of vier was, en hun opa toen hij nog wat haar had. Daarnaast de vier-maanden kalender, super handig. IMG_8966

9. Zou je het ooit overwegen te emigreren? 

We denken er vaak over na, maar het blijft bij dromen. Zolang onze kinderen én onze ouders ons nog veel nodig hebben, gaan we nergens naar toe. Of toch niet te lang. Maar Spanje, Frankrijk en Italië zijn hier al vaak de revue gepasseerd als mogelijke “eindbestemming”.

10. Door wie ben je voor het laatst gebeld?

Gisteren door mijn plusdochter die wou weten waar het bakpoeder stond – ze ging een cake bakken en ik was naar een klant.

11. Laatste keer dat je in een zwembad zwom?

Ik heb geen flauw idee. In de zee wel: in maart toen ik nog in Egypte zat. Maar een zwembad… ergens op vakantie? Of nee wacht, ’t zal in een zwembad geweest zijn in een wellnesscentrum, het laatste zal in Saunate geweest zijn, in Eke.

12. Luister je op het moment naar muziek?

Neen. Als ik aan het werken ben, eigenlijk zelden. Niet dat ik nu aan het werken ben, maar bloggen lukt beter zonder muziek. ‘k Zal straks wel de radio aanzetten, denk ik. Of een Spotify-lijstje afspelen.

13. Welke kleur is de vloer van je slaapkamer?

Ah: kurk. Dus iets bruinigs, da’s wel aangenaam met blote voeten en het is ook makkelijk om schoon te maken. Ik heb er zelf niet voor gekozen, dat lag er al toen ik hier kwam wonen.

14. Als je iets kon veranderen aan je huis (ook al is het niet handig of mogelijk), wat zou het dan zijn?

Heb je een beetje tijd? De keuken mag er uit en die mag wat moderner en handiger. De badkamer zou anders kunnen gereorganiseerd worden, met twee wastafels in plaats van één en een bad waar je makkelijker in- en uitstapt dan nu. De douche mag zo’n inloopdouche worden.

Het zal niet lang meer duren voor we de hele benedenvloer er uit zwieren, vloerverwarming leggen en een nieuwe vloer.

Het tuinhuis valt bijna uit elkaar dus dat moet ook vernieuwd worden.

Maar dat zijn allemaal zo’n materiële zaken en ik hou mij daar eigenlijk helemaal niet graag mee bezig. Ik heb al te veel huizen verbouwd en te veel verhuisd en te veel geschilderd en dergelijke. ‘k Ben het nogal beu.

15. Wat is het laatste wat je hebt gekocht?

Oei nu moet ik weeral lang nadenken. Mijn lief ging gisteren naar de winkel, ik niet. Ik kocht de laatste weken ook niks online. Ah wacht: de pralines en cake voor mijn moeder, die bestelde ik bij Isabelle van Chocolaterie Spegelaere en die werden op Moederdag bij mijn ouders geleverd. Als je in Brugge in de Ezelstraat passeert, spring er dan eens binnen en doe ze mijn groeten.

16. Ooit op een motor gereden?

Jaaaaa! Wacht hé, de eerste keer was een Moto Guzzi en ik was denk ik een jaar of veertien? Achterop natuurlijk, en gewoon een rondje van de Markt van Blankenberge. Lang verhaal, maar ik vond het super!

Ik leerde motor rijden op de Suzuki van mijn ex-lief toen ik een jaar of negentien was. Een heerlijk ding om mee te rijden en toen hij een nieuwe motor kocht, nam ik de Suzuki over (Suzy, zei ik er tegen).

unnamed

’t Was zoiets…

Jaren later mee achterop gereden bij een vriend, die had een Honda kweeniemeer welk model, maar echt zo’n baanmotor, we reden er mee naar Luxemburg en zijn één keer tegen dertig per uur gevallen, maar dat was gelukkig niet erg.

Een jaar of twaalf geleden heb ik nog eens geprobeerd om rijles te nemen met een motor, maar ik durfde niet meer. Vond mijn evenwicht niet meer.

Toen ik mijn huidig lief leerde kennen, bleek er een Harley Davidson in het tuinhuis te staan, waar hij jarenlang overal mee rond reisde. We hebben er nooit meer samen mee gereden, helaas.

2014-07-16 17.42.19

Foto is van vijf jaar geleden, ’t beest is ondertussen verkocht. 

17. Wat is het verste weg wat je ooit bent geweest?

Tja, wat is ’t verste, West-Amerika zeker? In 2009 deed ik een hele rondreis samen met mijn zoon, een maand kris kras door Californië. P1000280

18. Heb je ooit een trofee/beker gewonnen?

Oei. Meedoen is belangrijker dan winnen! Dus ik heb wel een medaille toen ik Dwars door Brugge meeliep, maar iets gewonnen? Ik heb ooit een auditie “gewonnen” toen het tussen mij en twee andere meisjes ging voor een hoofdrol in een schooltoneel, dat vond ik wel de max. Maar een trofee kreeg ik daar niet voor, hihi.

19. Hoe heette je eerste huisdier?

Robbie! Een chocoladebruine poedel, een schatje. Genoemd naar Rob De Nijs.

20. Wat is de laatste film die je in de bioscoop hebt gezien?

Maar oei, zo erg weeral, ik ben dat ook al helemaal vergeten. Maar wacht, ik weet zeker dat ik eens helemaal alleen naar de film ben geweest met een ticket voor mijn verjaardag. Dus, moet ik dat toch ergens terug vinden? Ik zal er toch wel over geschreven hebben?

Ah voila, gevonden bij Tiny zegt ja, ik ging naar de film 1917. En het was tragisch en mooi.

21. Wat doe je als je je verveelt?

Vervelen staat niet echt in mijn woordenboek. Als ik niets doe, dan mediteer ik, of ik schrijf of ik lees, of ik wandel… Dus dan doe ik wel iets.

22. Wat wilde je vroeger worden?

Zangeres. Verpleegster. Juffrouw. Actrice. Psychologe.

Ik ben het niet en ik ben het allemaal.

23. Met welke auto rijd je?

Een Citroën Grand Picasso. Die heb ik voor het werk, want er moet heel veel materiaal in kunnen. Beeldschermloepes van 25 kilo kan ik namelijk niet leveren met de fiets of de trein.

24. Wat voor jobs heb je gehad?

Opvoedster bij blinden, opvoedster bij volwassen mentaal gehandicapten, hulpmiddelenleverancier voor blinden en slechtzienden.

25. Hoe ver van je geboorteplaats woon je?

50 hele lange kilometers. #bruggeinmienerte

 

18 comments

  1. Blij dat het niet alleen visdag is vandaag.
    Ik leer uit dit logje dat je werkkamer in feite het kiekenkot is (aan het gaas te zien), dat Lieselotte je boeken uitleent om te testen wat de grens is van saaie lectuur die je aankunt, dat je Brugge blijft missen (hoe kan het ook anders?), dat je ook al eens iets durft vergeten en dat je omarmd wordt door je gezinsgenoten. Dat laatste is fijn om te lezen!

    Geliked door 1 persoon

    1. De kiekens zit inderdaad allemaal binnen hier, en gelukkig de vliegen buiten. Saaie lectuur kan soms verrassend boeiend zijn. Maar ik vergeet vaak welk boek ik vorige week las.

      Like

  2. Dat emigreren toch hé. Wij hadden ook wel wel zin om na ons pensioen naar Spanje te verkassen, maar ouders … en kinderen … En als dan het moment komt dat het zorgende deel van je leven voorbij is en je zegt, OK nu kan het, dan komen zoon en vriendin vertellen dat er een kleinkind komt. Van emigreren is dan plots geen sprake meer!

    Geliked door 1 persoon

      1. Ik stond daar ook niet voor te springen, verre van. Tot dat kindje dan geboren is … Hij wordt vandaag 2.5 en ik heb hem al 10 weken niet meer geknuffeld (gelukkig nog wel eens van ver gezien).

        Geliked door 1 persoon

  3. Nu ik je antwoord op vraag 22 zie: zanger wilde ik ook wel worden. Dat is helaas niet gelukt, al heb ik wel een tijd in een bandje gezongen. Ondertussen meer dan dertig jaar geleden. Good times!
    Mooie invulling, Tiny. Nooit een motofan in je vermoed, eigenlijk. Doch kijk.

    Geliked door 1 persoon

      1. Tiens, dat is vreemd: er bevindt zich niks in mijn spam noch in mijn te modereren vak.
        Mag ik je lief vragen om je reactie nog eens te posten?

        Geliked door 1 persoon

  4. Ik was het al bijna vergeten, maar ik heb ook nog een foto, zittend op de moto van mijn toenmalige schoonbroer.
    Deze lijstjes zijn leuk om lezen bij anderen. Je leert iemand een stukje meer kennen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie