Tiny wil het korter

Twijfel twijfel…

Ik ben nu zo’n zeven maanden aan het bloggen en vind het nog altijd machtig. Deze zondag ga ik een hoop andere bloggende vrouwen leren kennen op de blogbrunch van #boostyourpositivity en je kan niet geloven hoe benieuwd ik ben.

Babbelen tegen iemand die je niet kent via een blog is nogal iets ander dan diezelfde mensen in ’t echt een beetje beter leren kennen. Maar onze über-blogster Kelly heb ik al ontmoet en die zag er toch al behoorlijk normaal uit. 🙂

Ik ben vooral benieuwd naar Liese, Lies/Oon, Romina, Eilish, Myriam, Claire,… wiens blogjes ik heel graag lees. Zo gek dat er geen één man tussen zit, want dat zou er een totaal ander soort meeting van maken. Allemaal vrouwen, mens toch, wat een gekakel zal dat geven. Of niet?

kip

Het zit er trouwens dik in dat ik daar de oudste soepkip van het nest ben. Hopelijk vlieg ik niet in de pot…

Enfin ik heb een klein vraagje. Sommigen onder jullie zitten ook op WordPress, en sommigen hebben ook een eigen domeinnaam. Ik ben hier enorm over aan het twijfelen, heb al alles gelezen wat los en vast zit over dit onderwerp, maar ik geraak er niet uit.

Moet ik tinyblogt.com registreren via WordPress voor 18$ per jaar en wat voor voordelen heeft dat?

Of is het even simpel en goedkoper als ik tinyblogt.be registreer via een willekeurig hostingbedrijf? En wat zijn dan de gevolgen? Moet ik dan de post inlichten over mijn verhuis? Verlies ik dan lezers? Vindt iedereen nog zijn weg? Vind ik nog mijn weg?

Voor ik hierover te veel ga zagen zondag, stel ik hier maar eerst de vraag. Wat vinden jullie?

22 comments

  1. Super, ik ontmoet Tiny op de brunch!!! Spannend, want ik ben niet zo’n sociaal mens bij mensen die ik niet goed ken… Gaan we bordjes dragen met onze blog naam;) ik heb mijn domein geregistreerd via Word Press. Al van bij het begin. Weet niet hoe dat zit met over zetten… Tot zondag, Joepie

    Geliked door 2 people

  2. Ik registreerde het enkele maanden geleden, in feite omdat ik schrik had dat ik mijn teksten ging verliezen. Ik dacht wel -voor die betaling- dat ik meer keuze uit dinges ging hebben…alléé…patroontjes voor je blog….kan op de naam niet komen 😀 Ik kijk ook uit naar zondag en bedankt voor het compliment! Daar drinken we een kaffietje op 🙂

    Geliked door 1 persoon

    1. Je bedoelt “Themes” en nee, zoveel keuze heb je niet bepaald op deze WordPress, met nadruk op “deze”. Ik bedoel hiermee dat je verschillende soorten van WordPress hebt. De bekendste zijn WordPress.com & WordPress.org.

      Bij de .com versie (deze dus) staat alles op ne server en is dat tot een bepaald niveau “gratis”, je kan dan bij betalen (maandelijks dacht ik) voor meer “ruimte” voor foto’s of filmpjes of zo of helemaal premium gaan (is vaak voor bedrijven).

      Bij de .org versie kan je vaak de themes met hopen vinden, maar het addertje onder het bloggras is daar dat je WordPress zelf moet installeren én hoosten (van op je eigen laptop of pc), dat je de themes zelf moet in de juiste folder mak zetten, willen ze werken en je dus enige kennis van installeren en programmeren moet hebben. Ook updates die voor .org (veelal in’t engels, nog geen nederlandstalige .org gezien) moet je zelf installeren en van wat ik al via forums gelezen heb is dat vaak een ferm werkje…

      Je bent dus beter af met de .com versie en als je toch meer tips wil, kan je altijd het boek (zie mijn topic = https://worldsapart2.wordpress.com/2015/02/28/always-learning/ ) zoeken en bestellen. Voor 13 euro kan je toch niet sukkelen?

      Like

  3. Ik moet met rode wangen bekennen dat mijn man dat allemaal voor mij inorde gebracht heeft. Ik weet niet of er veel verschil van werken is omdat ik nooit anders gewerkt heb… Persoonlijk vind ik het wel leuk dat er niet .wordpress of .blogspot in mijn adres staat. We betalen inderdaad jaarlijks voor de domeinnaam maar ik zou moeten navragen hoeveel juist…

    Like

  4. Was leuk om int echt met je te babbelen! Ik heb een domeinnaam via m’n werk dus was de logische keuze…ik zit nu vooral met het dilemma dat ik eigenlijk wil overzetten naar een wordpress.org ipv .com zodat je zelf aan je design kan prutsen, plugins kan gebruiken ed…alleen weet ik totaal niet hoe dat moet, haha!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie