Tiny twijfelde…

en moet het nu maar weten.

Ik wou naar Oxford, op mijn eentje, met mijn auto, een vriend, die ik al elf jaar niet meer heb gezien, gaan bezoeken voor een paar dagen . Maar er was enige discussie: ga ik effectief alleen, of neem ik vriend en kinderen mee die ondertussen naar Londen zouden gaan?

Da’s weer een hoop stress er bij en dat wou ik vermijden. Ok, dan uiteindelijk beslist: ik ga alleen.

Dus ik kijk voor de x-ste keer op de site van de Eurotunnel en floep, alles uitverkocht voor die data. Gdvrd gdvrd gdv! Een ferry dan maar? Duurt langer, ok, maar dan zie je ook nog iets.

Alle mogelijke sites geprobeerd, zoekacties, promoties, maar zelfs die stomme boot is ondertussen schijteduur en tenzij ik ’s nachts wil varen, echt niet te doen, voor mijn budget. Zelfs ’s nachts zou het nog meer dan 200€ zijn. Ptvrdmm, ptvrdr, ptvr!

Dan toch maar met de trein? De Eurostar? Ja, wat had je gedacht, ook daar een beetje laat boeken maakt je ticket pokkeduur. Heb ik er niet voor over, voor die prijs vlieg ik weg en weer naar Madrid, om maar iets te noemen.

Die Ouibus? Ah ja, da’s goedkoop hoor. 29€ voor een ritje van zo’n vijf, zes uur en dan ben ik nog maar in Londen. En dan moet ik eerst nog naar Rijsel. En dan zit ik daar uren vast op die bus. Allesbehalve comfortabel. Ben ik nu een grote zaag? Ja hé. Ik weet het. Vergeef mij.

Ik ga nog wel naar Oxford gaan, maar misschien niet meer deze maand en misschien ook niet dit jaar. Tip van de dag: maak uw plannen een keer een beetje sneller, Tiny.

En toch wil ik een paar dagen er alleen op uit. En liefst met de auto. Sorry milieu. Mijn auto, mijn vrijheid, minder stress. Iemand tips? 🙂

Oh en denk je nu, mo gow zeg (of voor de Nederlanders: Jéétje!), gaat ze nu weeral op reis? Z’is nooit in haar kot! ’t Is weer niet genoeg zeker? Eerst Amerika, dan Zwitserland en nu wil ze nog een keer alleen op draai? Awel merci.

Sorry hé, maar ik ben nu nog jong (kuch kuch), ik heb nog een paar dagen vakantie, en wil nog zoveel zien. Moet ik wachten op mijn pensioen misschien? Of tot mijn lichaam het niet meer toe laat? Of tot ik voor kleinkinderen of oudere ouders moet zorgen? Moet ik thuis blijven en de was en de strijk doen? En een tripje plannen naar de zee met de kindjes  tieners? Verklaar mij dan maar liever eigenwijs of pretentieus. Nah.

Radcliffe-Camera-2

Foto © http://oxfordcityvisitorsguide.com

16 comments

  1. Zeer herkenbaar, dat gevoel. Zonder R. op reis gaan zie ik zelf niet zitten, maar ook hier knaagt het reisvirus.
    Tip: http://www.toran.be/helikoptervluchten/helikopterrondvlucht/?gclid=EAIaIQobChMIuNisja6_1QIV6SnTCh0iOA6nEAAYASAAEgInNfD_BwE
    Die kadee vertrekt uit Wevelgem. Neem een ‘schietlap’ mee, en kaap de helikopter. Dwing de piloot om in Oxford te landen en te wachten tot de paar dagen zijn gepasseerd, zodat hij je kan terugbrengen.

    Liked by 1 persoon

  2. Je hebt groot gelijk dat je ervan profiteert om op reis te gaan. Wachten tot ons pensioen heeft voor onze generatie echt geen zin! Al is het veel te duur als je niet op voorhand geboekt hebt in de zomer, zelfs de last minutes zijn niet meer wat ze geweest zijn…

    Liked by 1 persoon

  3. Zeg.. ge hebt groot gelijk ! Wij hebben 2 weken gemobilhomed met de kids.. en ik moet zeggen ik ben er niet van “opgeladen” . En moest ik da nu nog kunnen aanvullen met wat zomerse bbq of wa lange avonden filosoferen.. maar neen hoor.. het weer .. en zelfs mijne moestuin werkt ni mee . September zal er rap zijn..

    Liked by 1 persoon

  4. al eens overwogen met vliegtuig te gaan? Als je de mogelijkheid hebt om op het (aller)laatste moment (1, 2, 3 à 5 dagen op voorhand) te boeken en te vertrekken zijn de prijzen soms héél erg laag. ‘k Moet wel zeggen: Engeland nog niet geprobeerd… maar héél veel (Europese) steden zijn super-goedkoop. P.S. niet twijfelen, doen en gaan!

    Liked by 1 persoon

  5. Volgens mij lost het duur zijn vanzelf op in september (ik zag gisteren prijzen van €99 voor auto en 1 persoon voor de overtocht naar Ierland bvb.) Maar september past dan misschien niet in jouw verlofschema?

    Liked by 1 persoon

  6. In januari naar Oxford geweest met den Eurostar. Daar gelogeerd tussen de studenten, in zo’n college. Mooie dingen gezien en goed gegeten daar, een heel verschil met Londen. Gewoon doen dus, zeker als je het nog es kan combineren met een bezoekje aan iemand.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

