Tiny is terug

Mocht je denken dat ik in Zwitserland was gebleven, mis poes. Al had ik daar ferm veel zin in, want het was er zalig. Later meer.

We zijn al terug van zondag en maandag gingen we terug werken. Probeerde ik toch. Tot er een olifant op mij ging liggen en er niet meer af wou. Maandagmiddag lag ik rillend van de kou in een bedje bij mijn mama, geloof het of niet. Want mama was dichterbij dan Wevelgem, vandaar.
Na een koortswerend middel toch in mijn eigen bed geraakt. Wat ik mij nog herinner:

  • anderhalf uur liggen piekeren over Dutroux. Hoe heet die nu met zijn voornaam? Philippe Dutroux? Nee, Paul. Of nee, wacht, Donald Dutroux. Toch niet? Euh, Jean misschien? Albert? Luc?
  • draaien en keren en omgekeerd in bed liggen omdat je niet weet waar gekropen van de pijn. Want als er een olifant op je ligt, doet dat overal zeer. (Je snapt toch al dat ik griep had, hé?)
  • Opstaan. Op mijn gat de trap af. Drie slokjes ice tea drinken.
  • Gekeken naar Frozen op dag twee en liggen bleiten (de film nog nooit gezien, dus ja)
  • Twee schepjes yoghurt eten. Ik lust geen yoghurt – tenzij ik ziek ben dus.
  • Marc!! ’t Is Marc Dutroux!! Hé hé.
  • Op dag drie vraagt vriend lief wat ik wil eten, want nu moet ik toch echt iets binnen krijgen. Ik zeg wortelpuree. Hij kijkt me aan alsof ik Sinterklaas ben. Ik lust geen puree. (zie yoghurt)
  • Boekje lezen? Zelfs met een leesbril dansen de letters voor mijn ogen.

Ondertussen is ’t al een stuk beter, kijk, ik heb al meer dan tien zinnen getypt en ik zit nog recht in de zetel. Goed hé.

Vandaar dus wat later mijn Zwitsers verslag. Maar ik ga al een paar dingen zeggen:

  • Op vakantie gaan met Intersoc is de max, zeker als je met kleine kindjes bent, maar ook gewoon als koppel. Het was voor ons de tweede keer, vijf jaar geleden gingen we met de drie kinderen mee naar Leysin en nu met zijn twee naar Zinal. Ik zou hier beter een aparte blog over maken, want de Nederlanders weten vast niet wat ik bedoel met Intersoc en ik kan zo al tien redenen opsommen waaròm dat nu precies zo leuk is.
  • Zwitserland is een prachtig land. Ik ben geen berggeit, maar maak er toch erg graag wandelingen en geniet van de natuur en de zuivere lucht. Heerlijk.
  • Zwitsers zijn vriendelijk, of toch zeker die in de dorpen, iedereen groet iedereen.
  • Als ik al een bucketlist had, dan kon ik er nu twee dingen van schrappen: edelweiss zien in het echt (nee, niet plukken!!) en een duosprong parapente.
  • Het is dat we geen gewoontedieren zijn, maar anders zou ik zeggen: volgend jaar weer?
  • Oh! En bijna vergeten te vermelden: we kwamen er mensen tegen uit Wevelgem! Die tien huizen verder wonen! Zo tof! Ik ken nu een koppel lieve mensen in Wevelgem, leuk hé! Het komt nog helemaal goed… (‘k Moet ze alleen nog leren West-Vlaams spreken natuurlijk) 🙂
DSC_0007

Het dal van Zinal (Val d’Anniviers)

DSC_0099

Dat is dus Edelweiss, ben er aangekomen om ze stil te houden in de wind voor de foto. 🙂

DSC_0104

Bergtoppen van 4000m en meer en helemaal rechts een tip van de Matterhorn

DSC_0465

Geloof het of niet, maar dat ben ik!

 

12 comments

  1. Ook ik heb nog zitten piekeren over de voornaam van Dutroux :). Hij zou binnenkort willen vrij komen – ik denk dat dan het ganse land in rep en roer staat.
    Nog nooit op reis geweest met Intersoc. Behalve groepsreizen naar verre bestemmingen proberen we onze reizen de laatste jaren zelf te plannen (vlucht en verblijf).
    Zwitersland? Nog nooit geweest. Ik ken het van de dozen smeerkaas. Iets voor onze oude dag!
    Hopelijk gaat het ondertussen beter met je?

    Liked by 1 persoon

    1. Je weet ondertussen dat ik dolgraag zelf mijn reizen plan, maar soms heb ik behoefte aan een minimum aan stress en een afwezigheid van planning. Eenmaal je daar bent, kun je nog genoeg plannen, soms gewoon de dag zelf of (o jee) van een dag te voren. Enfin, de voordelen bespreek ik straks.

      Liked by 1 persoon

  2. Je bent een sterke vrouw: ondanks die olifant boven op jou, toch nog liggen draaien en keren!
    Intersoc ken ik (een klein beetje) maar vertel ons eens wat dé voordelen zijn om met intersoc op reis te gaan.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

