Tiny wil weg

Even alles achter laten. Iedereen moet zijn plan maar trekken. Laat de boel maar ontploffen. Ik neem mijn paspoort en laat mijn gsm thuis. Ik trek naar de luchthaven en spring op het eerste vliegtuig met nog een zitje vrij. Dàààg Vlaanderen!

In een vreemde stad neem ik een taxi naar een goedkoop hotel. Ik bestel een drankje op het terras en bekijk de mensen. Niemand die ik ken. Een taal die ik niet versta. Geen reisgids en geen WiFi.

Er is niemand mee met mij en ik kom na een half uur al in contact met lokale mensen die me vertellen wat er hier leuk is. Klakkeloos volg ik hun advies op en heb de tijd van mijn leven.

Wanderlust.

a strong desire for or impulse to wander or travel and explore the world.

Vooral als het mooi weer is, heb ik daar last van. Vooral als er in de eerste twee weken geen tripjes gepland staan. Maar weet je, ik moet niet te veel klagen.

Want weet je, er staat wel al iets gepland: over een veertigtal dagen. We nemen de auto en trekken naar de bergen. We gaan op hotel en gaan er lekker eten. We gaan wandelen en genieten van het uitzicht, alleen wij twee. Geen kinderen, geen vrienden, geen ouders. Geen laptop. (Ja, écht, dat is mijn plan) En misschien ga ik mijn iPhone wel de hele dag op de kamer laten.

Mijn lief gaat stoere wandelingen maken, met van die echte berggeiten. En ondertussen maak ik rustige wandelingen en lees ik mijn boeken. Foto’s nemen zal ook nog nét niet te lastig zijn, voorspel ik.

Tien dagen. Het zal weer te kort zijn, vrees ik.

zwit

Foto MySwitzerland

13 comments

  1. Je lief zal wandelingen maken met berggeiten? Oei oei… Dat zou ik toch maar in de gaten houden!!!
    Bij ons dezelfde reishonger. Dit is het eerste jaar waar we nog geen zomervakantie hebben geboekt omwille van de ziekte van mijn moeder. Het knaagt bij zowel R als ikzelf, want we hebben het nodig (ook al zijn we vorige maand pas een weekje weggeweest).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

