Tiny in Zion Canyon

Na alle commotie van gisteren, was vandaag een kalme dag. We arriveerden rijkelijk laat (na 11u) in Zion Canyon, waar alle parkings volzet waren, uitgezonderd de betaalparking. 20 Dollar per dag, ja hallo. Maar ja, terug weg rijden was ook geen optie.

Omdat het zondag was, én een mooie zonnige dag, kon je de drukte vergelijken met Blankenberge – ik hoor dat het in België ook een prachtige dag was. Zion Canyon kun je niet in met de auto, dus je moét een shuttle bus nemen (gratis). Bijna een uur wachten, net als in een pretpark, eer we er eindelijk op konden en door reden naar het startpunt van enkele trails. Mijn lief en de kinderen kozen de moeilijkste: de Angels Landing trail, en ik ging samen met de grootouders op stap, iets makkelijker maar ook mooi: de Kayenta trail naar de Emerald pools.

DSC_0843

DSC_0838

Ja, de cactussen zijn hier ook al iets groter. 🙂

Het was vandaag ideaal wandelweer, 14° stond er op de thermometer, maar het voelde aan als 20° omdat we natuurlijk op een hoogte van meer dan 1000m zitten. Geen wind, en niet té warm.

Na de wandeling genoten we nog op het terras van de Zion Lodge van een drankje in de zon.

Morgen: Op naar Las Vegas!

Tips voor Zion Canyon:

  • kom tijdens de week en buiten het seizoen als je kan
  • zo niet: kom vroeg, liefst voor 10u of de parkings geraken volzet
  • spreek goed af met elkaar als je met een groep bent: omdat je tussen de rotsen zit, heb je nergens telefoonbereik
  • en zoals altijd: neem water en snacks mee voor onderweg
  • doe die Angels Landing trail niet op teenslippers, breng geen al te jonge kinderen mee, en blijf weg als je bang bent van hoogtes (zoals ik). Ik hoorde van mijn vriend dat er tal van mensen belachelijk dom deden door onvoorbereid aan die wandeling te beginnen.
6 comments

  1. Zion vonden wij als park ook niet het meest geweldige, maar wij deden de Angel’s Landing ook en dat was echt adembenemend. Ik ging wel zelf niet mee tot helemaal boven, want dat durfde ik niet. En had ik op voorhand geweten hoe het was, ik denk niet dat ik mijn man alleen had laten verder klimmen 🙂
    Geniet van Vegas, want het is ook wel iets apart. En daarna, Death Valley?
    Memories!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

