Tiny vliegt naar Los Angeles

Als je dit leest, ben ik misschien nog aan het slapen in Amerika. Nu ik dit schrijf is het in België bijna zes uur ’s morgens en ik ben dus al 24 uur wakker.

De dag voor ons vertrek had ik nog tijd om last minute nog van alles in de koffer te proppen – of er weer uit te halen – en reden we ’s avonds naar een hotel vlakbij Schiphol. ’s Morgens konden we daar de shuttlebus nemen die ons naar de luchthaven ging brengen, maar we stonden er niet alléén. De eerste bus zagen we al propvol voor ons weer doorrijden, mét mijn lief er op, die nog nét mee was geraakt. Ik gilde als een overspannen kip: “Kom er af! We kunnen er niet op!”, maar hij gebaarde dat hij ons wel op de luchthaven zou zien. Nogal een chance dat hij al koffie was gaan halen voor mij. 🙂

Weet je, ik voorzie altijd rampscenario’s als er spannende dingen staan te gebeuren. Zo dacht ik dat ik nooit mijn Plechtige Communie zou doen, dat ik nooit zou trouwen, dat dat kind écht niet uit mij zou geraken, dat mijn langverwachte date sowieso nog zou afzeggen of mij niet meer terug zou bellen, en zo dacht ik dus ook dat we niet zouden vertrekken. Ik zou pas terug kalm worden, eenmaal we in de huurauto zaten. Want o jee, die vlucht kan afgelast worden, of ik kon nog de laatste dag voor vertrek van de trap vallen of met de auto een ongeluk krijgen, één van onze ouders zou nog in het ziekenhuis kunnen belandden, zou dat gedoe met die papieren en die auto wel goed komen…?

Maar kijk: het wonder is geschied. Huurauto, check. Iedereen gezond en wel méé.

Minpuntje was de file van Los Angeles naar Yucca Valley, waar we vier uur over deden (normaal een goeie twee uur), terwijl we na die tien uur durende vlucht echt al bekaf waren.

Pluspuntje is dan wel dat we deze nacht élk een kamer hebben (ik bedoel de kinderen, de schoonouders en wij) en dat het hier betrekkelijk rustig is. Slaapwel!

DSC_0333

14 comments

Geef een reactie

