Tiny’s meest gelezen blogposts

In Augustus 2014 begon ik te bloggen en één van mijn eerste posts was blijkbaar meteen al een schot in de roos. Het hielp natuurlijk dat het onderwerp van mijn keuze een jong meisje was dat dit deelde op haar Facebook: Mensen, zei Fanny – was de titel. Fanny is een ex-collega vrijwilligster bij Awel, die me stimuleerde om het in mijn blog vooral over mensen te hebben. Excellent idee trouwens, dank u Fanny.

DSC_0938

Het andere bericht dat in 2014 meest werd gelezen, ging over de troubles met mijn zoon. Iedereen leefde mee, gaf goeie raad en veel moed en dat deed deugd: Tiny is het beu.  Er kwam zelfs een vervolg, maar dat werd niet zo vaak gelezen, gek hé. Het was nochtans lang niet opgelost. Drama sells, dat is in elk geval waar.

In 2015 organiseerden een aantal bloggers en Danone (ja die van de yoghurt) een Boost your positivity campagne, waar ik enthousiast aan mee deed. Grappig, ik had net een (vond ik toch) originele blog geschreven, waar ik zestien tips gaf aan mezelf als zestienjarige. Hoe zot was het, toen de eerste opdracht van die campagne luidde: “Schrijf een brief aan jezelf als zestienjarige.”ecard

En samen met dat lijstje tips, wat enigszins grappig, een beetje nostalgisch en vooral belerend was, ging ook het volgende drama weer verkopen: een vriend stierf en ik schreef een In Memoriam. Massaal gelezen. Anderhalf jaar later zie ik een geest. Maar écht. Ik sta te dansen op een fuif en iemand lacht naar mij met een lach die ik uit duizenden zou herkennen. De grond zakte even onder mijn voeten weg. Erg bizar.

In 2016 werd alles een beetje luchtiger. Mijn verhaal over bakkers in Wevelgem t.o.v. die van Brugge scoorde hoog, verder is de sauna erg populair als zoekopdracht, evenals mijn ervaringen op datingwebsites.

En verbaast het je, nee zeker, dat mijn twee sterke vrouwen in 2017 enorm hoog scoorden? Ik werd ineens veel meer gelezen in Canada, dankzij Anick-Marie en mijn blog over Virginie werd regelmatig door haar vrienden en familie gedeeld.

Af en toe vraag ik eens op Facebook, waarover zouden jullie graag nog eens iets lezen? Soms komen daar wel leuke dingen uit. Dus komaan, bloggers en niet-bloggers, lurkers en veel-reageerders, laat jullie gaan en denk eens luidop: wat voor onderwerp willen jullie door mij eens uitgerafeld zien? Brainstorm er maar op los… 🙂 Alvast een dikke merci.

 

 

10 comments

  1. Ik heb zelfs al een titel voor je volgende (foto)stukje: ‘Tiny neemt een selfie’. 😀

    Goh, gewoon schrijven wat in je opkomt of waar jij het wil over hebben. Opdrachtjes zijn voor scholieren en studenten, moet je maar denken.

    Liked by 1 persoon

  2. aan Thomas Pannekoek: Tiny is veel knapper in ’t echt! 😉
    aan Tiny: je oude school, boebibal, de vrije radio en Ellen Seys, de groepjes waarin je zong, Brugge zoals wij het niet kennen, je nieuwe favoriete sport (basketbal 🙂 een rechtse rakker op zijn plaats zetten, enz… zonder te zagen, met veel liefde gevraagd …

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

