Tiny en de zeven hoofdzonden, deel 4: Traagheid

Traagheid, gemakzucht, luiheid…

Is dat nu echt een zonde? Moeten we soms allemaal niet een beetje trager leven? Het gaat al zo snel, dat jachtige leven van ons, dat zoveel tegelijk willen.

Als het gaat over efficiëntie, dan denk ik niet dat ik zo traag ben. Ik werk graag door, doe soms verschillende dingen tegelijk en probeer zaken tot een goed einde te brengen.
Hoewel, ik ben soms wel eens lui. In plaats van de keuken te dweilen, zal ik al snel eens de stofzuiger nemen of een keer rondspuiten met een allesreiniger. Ramen wassen vind ik meestal tijdverspilling. Huishoudelijke klusjes in het algemeen stel ik nogal eens uit. Lees ook: Tiny is geen huishoudwonder.

Aan de andere kant, ik heb wat men noemt ‘geen zittend gat’. Zelfs al zit ik neer, met een boek of kijkend naar een film, of in de auto, zit ik tussendoor héél vaak te denken wat ik nog ‘moet doen’ of bedenk ik ideetjes voor deze blog, of ga ik tussendoor iemand bellen of mailen. Of ik maak een boodschappenlijstje of een weekmenu.

’s Avonds neem ik graag een bad, waar ik dan een uur in zit te weken, met een goed boek als gezelschap. In plaats van de vuile borden af te wassen…

Traagheid kan ook nalatigheid betekenen. Niet genoeg het goede doen. Hier denk ik toch redelijk goed bezig te zijn. Jarenlang heb ik vrijwilligerswerk gedaan, op allerlei vlakken. Ik ben graag bezig en als ik daar mensen mee kan helpen, nog liever.

luiheid

9 comments

  1. ik kan zo echt dagen hebben dat ik totaal niet functioneer en dan is traagheid mijn slechtste eigenschap, dan is het echt zo van “wat ging ik nu weer doen?” en “waar was ik nu weer mee bezig?” en dan zijn er dagen dat het zoef zoef poef gaat 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

