Tiny en de zeven hoofdzonden, deel 2: Jaloezie

‘Liefde is geen bezit, maar een afspraak’

Een tijdje geleden schreef ik al een blog over het monster dat Jaloezie heet. Ik bleef toen redelijk algemeen en had het vooral over voorbeelden uit mijn nabije omgeving.
Zelf ben ik wel wat jaloers, ja. In het begin van mijn relatie was ik vaak op mijn hoede als er andere vrouwen aanwezig waren, vroeg ik hem uit over zijn vrouwelijke collega en was pas op mijn gemak toen ik haar in het echt had gezien. Ondertussen weet ik wel dat ik hem kan vertrouwen, dus mijn jaloezie is zo goed als weggeรซbd.
In een vorige relatie had ik wel redenen om jaloers te zijn. Dan bleek een vriendschappelijke relatie toch niet zo zuiver vriendschappelijk.

jal
Als puber was ik ook jaloers als mijn ‘beste’ vriendin ineens wel heel klef werd met een andere vriendin, die ze nog maar pas kende. Toen ik zag dat ze die elke morgen een zoentje gaf, had ik echt een WTF-moment. Al zeiden we toen nog helemaal niet WTF, maar kom. ๐Ÿ™‚ Wij gaven elkaar nooit een hallo-zoentje, dus waar kwam dat ineens vandaan? Ik snapte er niks van.

Jaloers op iemand’s uiterlijk: natuurlijk! Maar dan op een gezonde manier, niet dat ik er constant mee bezig ben. Het is dan eerder bewondering en wensen dat ik er ook zo uit zag. Iemand die zijn best doet om slank, gezond en gespierd te blijven vind ik echt fantastisch. Iemand die langer en gezonder haar heeft dan ik, ben ik ook best jaloers op. Of mooiere tanden, of een betere stem, of rechte tenen. Noem maar op… ๐Ÿ™‚

9 comments

  1. Hรฉรฉl knappe foto boven dit logje!
    Jaloersheid? Vind ik zelfs niet verkeerd. Een gezonde jaloezie kan en mag perfect.
    Mocht een andere vent morgen als een strontvlieg rond mijn vrouw hangen, dan heeft die het zeker vlaggen. Ik heb geen enkel talent in het bespelen van een instrument, maar kan best jaloers zijn als iemand anders dit wel kan. Jaloers over iemands uiterlijk? Wat mij betreft niet echt zinvol, want ik heb mezelf niet gemaakt…

    Liked by 1 persoon

  2. Echt zelden last van. Eh, zeg maar nooit.
    (Even een waarschuwing nav de foto: als je die zomaar van google aftrekt, kan dat consequenties hebben. Op HVD hebben we momenteel een claim aan onze broek hangen van 2000 euro voor onrechtmatig gebruik van beeldmateriaal.) Ik wil me niet bemoeien met, maar miss toch beter alleen je foto’s afhalen van bijv. Pixabay en de bron er onder vermelden. Ze zijn echt aan het zoeken nl, trekken blog voor blog leeg…) Mocht je meer veilige websites willen, pb me maar.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik kan wel jaloers zijn op iemand voor een bepaald talent, maar dan op een bewonderende manier, zoals mensen met een prachtige stem of die goed kunnen tekenen. Hetzelfde geldt voor jaloezie op iemands uiterlijk, dat is ook eerder van die aard. In relaties ben ik wel behoorlijk jaloers, ook al heeft mijn man me daar nog nooit reden toe gegeven. Het is op dat vlak gewoon sterker dan mezelf.

    Liked by 1 persoon

  4. ik spot het nogal vlug als een vrouw interesse heeft in mijn man en ja, dan haal ik wel mijn klauwen uit ๐Ÿ™‚ (niet letterlijk, don’t worry) en zou ik zeker mijn echtgenoot daar redelijk kordaat op attent maken. Dusja, toch wel wat jaloers. Hijzelf heeft het echter nooit echt door.

    Liked by 1 persoon

  5. Over deze moet ik net iets meer nadenken dan over “lust”. Jaloers, ja, ik zondig er regelmatig tegen. Niet in relaties. Ik ben niet jaloers van nature wat mijn relatie betreft. Ik heb een grenzeloos vertrouwen in mijn keuze.
    Maar al de rest, jongens ๐Ÿ˜‰

    Like

Geef een reactie

