Tiny ging naar de Cutting Edge awards

De watte?

Ja ik moest ook nog een keer denken toen ik de uitnodiging in mijn mailbox kreeg. Blijkbaar had ik ooit een keer zo’n poll ingevuld, over welke Belgische film, groep, tv-programma, radio,… je het beste vond het afgelopen jaar. En oh wonder: ik won toch wel een avondje uit, naar de Award-uitreiking PLUS een prijzenpakket. Dan fiks je toch wel dat avondje Antwerpen, dacht ik zo.

Cuttingedge.be is een website die nu al 15 jaar bestaat en al 12 jaar reiken ze elk jaar awards uit in de categorieën boeken, strips, muziek, talent, groep, games en podium. Dit zijn de winnaars van 2016:

Beste Strip: ‘Wolven’ van Ward Zwart en Enzo Smits

Nog nooit van gehoord, maar de winnaars zaten vlak naast mij, twee jonge gastjes die verbouwereerd “dankuwel” stamelden en terug van het podium renden.

Beste Boek: ‘Wil’ van Jeroen Olyslaegers

Dit boek stond sowieso nog op mijn ‘to read’-lijstje.

Beste Album Populair: ‘Echo’ van Bazart

De jongens van Bazart waren er niet, jammer. Er was wel een optreden van de Compact Disc Dummies!

com

Lennert van Compact Disc Dummies (cuttingedge.be)

Beste Album Alternatief: ‘Calais’ van Het Zesde Metaal

Wantje! Wantje! Ja ja, Wannes Cappelle was er wel. En wie trok haar stoute schoenen aan en sprak de zéér overtuigende openingszin “Hey, proficiat hé. En ik ben ook van Wevelgem!”? Juist ja, de deze hier. Na drie glazen witte wijn weliswaar en een duw in de juiste richting. Hij was superlief, en hij stemde toe om een foto te nemen samen (super wazig, niet voor publicatie vatbaar) en ondertussen weet hij nu ook waar ik woon! 🙂

Beste Concert: Bazart

Beste Podium: ‘Sneeuw’ van NTGent

Beste Film: ‘Belgica’ van Felix Van Groeningen

Beste TV (non-fictie): Radio Gaga

Super goed programma, ik was fan. Echt toffe gasten trouwens.

ra

Foto van cuttingedge.be

Beste TV (fictie): Callboys

(En ja hoor, Matteo Simoni en de anderen waren er ook. Ik heb hem zo goed als aangeraakt… hij is wel een kop kleiner dan ik, maar wel knap)

Beste Radio: De Roo & Byloo

Zo teleurgesteld, want mijn favoriete podcast Relaas‘ was ook genomineerd. Met die mannen ben ik achteraf nog gaan babbelen, en er komt misschien wel een samenwerking, joechei!

Talent van het Jaar: The Lighthouse

Influence Award: Jan Eelen

Jan Eelen is regisseur en heeft in de afgelopen twintig jaar van alles gemaakt, dus welverdiend was deze wel. Je kent hem van Van eigens, Alles kan beter, In de gloria, Het eiland, De ideale wereld, Callboys en De Ronde.

Al bij al een hele leuke avond, het was weer eens wat anders. 🙂

 

11 comments

Geef een reactie

