Tiny kijkt tv

Terwijl ik een hele tijd geleden verkondigde, dat ik bijna geen televisie meer kijk, zit ik nu een aantal avonden aan de buis gekluisterd. Of soms aan mijn laptop om uitgesteld te kijken. Schaamteloos ga ik jullie meedelen naar wat ik dan kijk. Je kan het al raden zeker?

Ook in onze leesclub gaan deze programma’s vlot over de tong, je kan bijna stellen dat we meer over de uitzendingen praten, dan over het boek dat we gelezen hebben.

  1. Temptation island

Elk jaar zeg ik tegen mezelf: pff ik ga niet kijken, zo onnozel, het is belachelijk en opgezet spel en het zijn stomme trienen die er aan mee doen. De eerste aflevering kijk ik dan toch ‘eventjes’ en samen met de plusdochter gaven we volop commentaar op de vrijgezellen. De ene spierbundel na de ander verscheen (yuk!) maar gelukkig was er ook Ken. Er is al van alles over gezegd geweest, en ach, ik zou er mijn pap niet mee kunnen koelen, maar hij kan een stukje zingen en dat doet toch veel hartjes smelten. Verder is hij een beetje te vol van zichzelf, maar zijn ze dat niet allemaal? En ik vraag me trouwens af of er sowieso iemand tussen zit die ooit eens een boek leest?

 

2. Blind getrouwd

Vorig seizoen viel ik uit de lucht, ik had nog nooit van het programma gehoord, maar een vriendin zei me dat ik écht moest kijken. En ja, ik was snel verkocht. Misschien had ik ooit sociale wetenschappen moeten studeren of relatietherapeute worden, want dit onderwerp ligt me wel. Hoe ze een man en een vrouw wetenschappelijk gefundeerd aan elkaar koppelen, met alle gevolgen vandien. Het zijn echte mensen, in tegenstelling tot de koppels van Temptation Island, met zowel ballen als brains, met oprechte emoties. Er zitten dit jaar een paar schattige koppels tussen die het zeker gun om hun huwelijk te zien slagen.

 

3. The walking dead

Oh ja, daar ben ik weer met mijn zombies. We zitten ondertussen aan seizoen 7 en ik ben nog steeds compleet verknocht aan deze serie. Het is het enige programma waar ik soms echt van mijn stoel geblazen wordt, van de schrik, van de geniale plottwist, maar ook door prachtige acteerprestaties, fabuleuze make-upkunsten en speciale effecten om u tegen te zeggen. Heerlijke televisie. En een applausje voor FOX omdat ze de serie al meteen de dag na de uitzending in Amerika tonen.

 

4. Girls

Deze serie is met een hele tijd vertraging ook bij ons op tv te zien, tenzij je Play More van Telenet hebt. We zitten aan het zesde en tevens laatste seizoen. Lena Dunham is schrijfster, maakt de scenario’s en speelt zelf de hoofdrol. Haar personage Hannah is ongelofelijk: platvloers, naïef, en toch bij de pinken, intelligent maar sociaal soms totaal onaangepast en haar vriendinnen zijn bijna even erg. Het gaat soms ver over de grenzen van het fatsoen, er komt behoorlijk wat bloot in (full nudity, jawel) en het is soms pervers. Maar zo goed geschreven. You love it or you hate it.

 

5. De mol

Moet ik er nog over beginnen? Nee zeker? Op maandagavond volg ik altijd fotografie les dus ik moet De Mol altijd uitgesteld kijken. Dat wil zeggen dat ik op dinsdag geen nieuwssite mag open klikken, best ook geen Facebook of Twitter bekijk en aan mijn collega’s vraag om de uitzending te bespreken als ik buiten gehoorsafstand ben. Met dank. Zo goed dat dat spel in elkaar zit, ik zou meteen willen mee doen. Oh en tot nu toe is mijn mol Robin, moest je ’t willen weten.

14 comments

  1. Eerlijk? Wij volgen geen van die vijf programma’s. ‘De Mol’ hebben we het eerste seizoen gevolgd, nadien mocht het voor mijn part opgedoekt worden – de spanning was eraf. Het is jou van harte gegund, natuurlijk…
    Geef mij maar een mooie filmavond, achterover gezakt in de zetel.

    Liked by 1 persoon

  2. ik doe met alles mee, behalve Girls, ik zag enkel de eerste 4 seizoenen, eens kijken of 5 op netflix staat 🙂 Zelf kijk ik ook nog met een half oog naar Mijn Pop-Up Restaurant al is het scherpste er na al die jaren ook wel af, en ik vind het eerder kleurloze deelnemers.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik herken mezelf in je Temptation Island ervaring! Zelf tijdens het kijken vraag ik me af waarom ik ernaar kijk! 🙂 The Walking dead volg ik niet, maar ik lees de strips. Het is niet echt mijn ding, maar zit wel goed in elkaar 🙂 Over de mol… ik verdenk Eline, gewoon omdat Robin te opvallend is. 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Van al die programma’s kijk ik alleen naar De Mol. Ik neem het ook op en het is me al een paar keer overkomen, dat ik de volgende dag de afvaller te weten kwam. Maar tot hier toe was nog geen enkele afvaller ‘mijn mol’ 😉
    Ik denk eerder aan Annelies. Het begint echt spannend te worden 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Blind getrouwd vind ik een fascinerend programma. Ik kijk er heel trouw naar! Ook Temptation Island (gewoon niet hoeven nadenken) en De Mol (maar dan vooral de allerlaatste aflevering waar je ziet hoe alles in elkaar zat).
    Girls ken ik nog niet maar dat klinkt goed!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

