Tiny deed nog niet veel

Als het afhangt van een welbepaald lijstje dat al tijden op internet circuleert, ben ik al een behoorlijk bezig bijtje geweest. Die lijstjes zijn wel eens leuk, maar verder totaal nietszeggend. Toch is het wel leuk om deze eens te overlopen.

v 1.een eigen blog begonnen. (Allééé…)
2.geslapen onder de blote hemel. (Ik ben nu aan ’t twijfelen, echt!)
v 3.gespeeld in een band. (meer dan één)
4.in Hawaiï geweest.
5.een vallende sterrenregen gezien.
6.meer dan je kon missen aan een goed doel geschonken
v 7.Disneyland of de Efteling bezocht. (beide)
v 8.een berg beklommen. (Een stukje dan, in Yosemite: Glacier Point)
9.een sprinkhaan gevangen.
v 10.een solopartij gezongen (voor publiek). (zie nummer 3, oh en vroeger op school ook vaak)
11.gebungeejumped. (en dat zal ook nooit gebeuren)
v 12.Parijs bezocht. (De eerste keer toen ik 20 was)
13.in een storm op zee gezeten.
v 14.jezelf een kunstvorm aangeleerd. (telt fotografie als kunstvorm? Ja hé? Oh en is origami ook een kunstvorm? En macramé??)
15.een kind geadopteerd.
16.bij Comme chez Soi gegeten.
17.In de bovenste bol van het Atomium geweest.
v 18.je eigen groenten gekweekt. (Ooit, jawel, in een vorig huis met een tuin: tomaten en courgettes en kruiden)
v 19.de Nachtwacht of de Mona Lisa gezien. (beide)
v 20.in een nachttrein geslapen. (Op weg naar Maloja, met de CM, toen ik 14 was. Zie reisfotochallenge Maloja)
21.een kussengevecht gehouden.
v 22.gelift. (Maar natuurlijk, liften is de max! De eerste keer was ik zeventien.)
v 23.je ziek gemeld, terwijl je alleen een kater had. (lang geleden hoor, maar écht heel lang)
v 24.een zandkasteel gemaakt.
v 25.lamskoteletjes gegeten. (Wat is er daar nu moeilijk aan?)
26.naakt gezwommen in de zee.
27.een (halve) marathon gelopen.
28.met een gondel over het Canal Grande gevaren.
v 29.een zonsverduistering gezien. (De eerste, volledige, zichtbare was in augustus 1999, met de speciale brilletjes die je toen voor het eerst kon krijgen)
v 30.de zon zien opkomen. (Ha, bijna elke dag in de winter!)
31.gescoord met korfbal.
32.een cruise gemaakt. – nee maar ik wil wel 😉
v 33.de Niagara Watervallen gezien.
v 34.de geboorteplaats van je voorouders bezocht. (Als mijn grootmoeder meetelt, ja, ik ben al in Menen geweest)
v 35.een Amish familie gezien. (Yup, in 1992 in Pennsylvania)

amish-family-in-buggy8

© Reesephoto

v 36.jezelf een vreemde taal geleerd. (Beetje Italiaans, beetje gebarentaal, oh en braille, telt dat ook?)
v 37.genoeg geld gehad om tevreden mee te zijn. (Goh, hoeveel heb je nu eigenlijk nodig om ‘normaal’ van te leven? Ik ben daar niet moeilijk in.)
38.de toren van Pisa gezien.
v 39.op een klimwand geklommen.
v 40.de David van Michelagelo gezien.
v 41.karaoke (I’m the queen of the Karaoke bar, daag me niet uit!)
42.een geiser zien spuwen.
v 43.een vreemde een maaltijd aangeboden. (en tientallen variaties met couchsurfing)
44.Afrika bezocht.
v 45.bij maanlicht langs het strand gelopen.
v 46.in een ambulance gelegen. (Oh dat is nog eens een verhaal om op te schrijven!)
47.je portret laten schilderen
48.diepzeevissen.
v 49.de Sixtijnse kapel gezien.
v 50.op de Eifeltoren geweest.
v 51.gaan duiken of snorkelen. (Snorkelen ja, dat duiken wil ik nog altijd eens doen!)
v 52.kussen in de regen. (ja maar zo romantisch is dat niet, met je haar tegen je gezicht geplakt en water dat in je nek sijpelt…)
53.een modderbad genomen.
v 54.naar een openluchtfilmfestival geweest. (In het Astridpark in Brugge)
v 55.in een film- of televisiescène verschenen. (De film was een Belgische thriller, echt waar.)
56.op de Chinese Muur geweest.
57.een eigen onderneming begonnen.
v 58.een kunstwerk gemaakt. (Eh ja, ooit heb ik ‘in opdracht’ schilderijtjes gemaakt en eentje hangt nog altijd bij iemand thuis)
59.in Rusland geweest.
v 60.soep geserveerd. (Op Oudejaarsavond tijdens Soiree Bourree, en nee, niks gemorst!)
61.dingen deur aan deur verkocht. (misschien…)
62.op walvissafari.
v 63. zomaar bloemen gekocht. Omdat ik daar soms gewoon zin in heb, ja.
64.bloed gedoneerd, of een ander orgaan.
v 66. een concentratiekamp bezocht. (Dachau, in 2008, samen met mijn zoon)
v 67. met een geblokkeerde pinpas aan de kassa gestaan. (Schaamtelijk, ja)
v 68. in een helikopter gevlogen.
v 69. dierbaar speelgoed van vroeger bewaard. (Jammer genoeg was mijn vader de Marie Kondo van zijn tijd – oh maar wacht, ik heb nog héél veel Lego van vroeger)
v 70. het Lincoln Memorial bezocht. (Zomer van 1992)
v 71. kaviaar gegeten. (Decadente feestjes meegemaakt, ja hoor)
72.een sprei gehaakt.
v 73. op Times Square gestaan. (Ook al in 1992, niet lang, want mijn gezelschap was bang om beroofd te worden)times-square-manhattan-new-york-nyc-crossroads-world
74.door de Everglades getrokken.
75.ontslagen.
v 76.het wisselen van de wacht in Londen gezien. (Eerste keer in 1983, foto’s van gemaakt en dan bleek toch het hele fimpje naar de zak, dus geen bewijzen van.)
77. iets gebroken. (toch niets van mezelf, tenzij glazen, kopjes en frietpotdeksels)
v 78.achterop een snelle motorfiets gezeten (telt voorop ook? Maar achterop, de eerste keer toen ik dertien was, rond de markt van Blankenberge, hihi!)
79.de Grand Canyon gezien. (straks in april, joepie!)
80.een boek uitgebracht. (misschien ooit)
v 81.het Vaticaan bezocht. 
v 82.een nieuwe auto gekocht.  (Mijn eerste was een Mitsubishi!)
83.door Jeruzalem gewandeld.
v 84. in de krant gestaan. (meerdere keren, ik overdrijf niet, sorry hoor)
v 85. de gehele bijbel gelezen. (Toch zeker de kinderbijbel, die kende ik van voor naar achter)
v 86. het Witte Huis bezocht. (Ook al in 1992)
87.je eigen eten geslacht.
88.de mazelen gehad. (Hallo moeder? Ik weet dit niet meer…)
89.iemands leven gered.
90.in een jury gezeten.
v 91. een BV gezoend. (Nee, ik geef geen namen. Of ja, tenzij het gaat om een gewone kus op de wang: Rob De Nijs, Jacques Vermeire, Jan Dewilde, Vader Abraham,…)
v 92. lid geweest van de ECI. (Die boekenclub, jawel en dan elke maand een ander boek toegestuurd krijgen omdat je weeral eens vergeten was om eentje te bestellen)
v 93. een dierbare verloren.(Grootouders, een neef, een nicht, een vriend)
v 94. een kind gebaard.
95.Adamo in levende lijve gezien. (Ik verwar die vaak met Rocco Granata, want die zag ik wel al live!)
96.gezwommen in het Great Salt Lake.
97.een rechtszaak aan de broek gehad.
v 98. een mobieltje gehad.
99. door een bij gestoken.
v 100. een heel boek in één dag uitgelezen. (De kooi, van Josh Malerman)

Inderdaad, een zeer Amerikaans lijstje. Wil het toeval nu dat ik al een paar keer in de USA was en blijkbaar ook aan de “juiste” kant?
En als je een paar keer in een band hebt gezeten, of toneel gespeeld, dan kom je daar mee ook wel eens in de krant, dus dat was ook niet moeilijk. Komt dit nu opschepperig over?

En wat een domme dingen ook: oh boy, wauw, ik heb een mobieltje gehad (en zelfs een smartphone!) – in welke prehistorische tijd is dit lijstje eigenlijk gemaakt??

Als ik andere blogs bekijk (Vlaamse dan), die ook dit lijstje postten, kwamen ze meestal maar uit onder de veertig. Ik kom aan zesenvijftig. Een paar dingen zouden kunnen fout zijn, en een paar andere zou ik misschien wel kunnen aanduiden, maar er zijn zaken die ik echt niet meer weet. Het kan best dat ik ooit al eens ergens in een jury heb gezeten, of iemands leven heb gered en ben ik nu ontslagen geweest of niet?  Heb ik ooit als kind iets deur aan deur verkocht? Misschien wel, ik weet dat niet meer. En nu twijfel ik ook ineens aan dat portret: er heeft ooit een liefje een hele mooie tekening van mij gemaakt, misschien telt dat ook?

Ach, het doet er niet zo veel toe. Ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik veel heb meegemaakt. Ik ben nog altijd van alles van plan.

20 comments

  1. Ik kom aan 46, dus heb jij in je zoveel jongere leven toch veel meer meegemaakt dan ik :). Komt natuurlijk onder andere door het feit dat ik geen kinderen kan baren. En het feit dat ik geen podiumbeest ben, want daar zitten ook enkele zaken onder.
    Bij mijn ‘prestaties’ zitten enkele eenvoudige dingen die jij nog niet hebt aangekund/aangedurfd, dus er zit nog een progressiemogelijkheid voor je in.
    Welke dan? Voor mij een weet…

    Like

    1. Als jij aan 46 komt, en ik negen uur voordien aan hetzelfde getal, én er zijn ‘slechts’ 100 uitdagingen, én we deden (onder andere) ander dingen dan Tiny, betekent dit dan wiskundig gezien dat we ongeveer dezelfde andere onnozeligheden hebben gedaan (behalve de 97)? Oeie…

      Liked by 2 people

Geef een reactie

