Tiny is weeral ouder

Het derde jaar al dat ik een blogje schrijf rond mijn verjaardag. Twee jaar geleden vroeg ik wat plaatjes aan in Tiny is (bijna) jarig en draait plaatjes en vorig jaar was ik een beetje bang om tot de Club van 48 te gaan behoren. Oef, ik heb het overleefd!

Dit jaar ga ik vanavond dansen op muziek uit de jaren tachtig. Met een goeie vriendin die ik al ken vanaf die vroege jaren tachtig. Telkens als ze Michael Jackson draaien, verdwijn ik even naar het toilet, dat kan ik je nu al vertellen. Idem dito bij de Pet shop boys. Dus hoop ik maar dat ik niet te veel tijd op de toiletten spendeer. 🙂

15025198_10155700988959848_1832879703547424530_o

Mama is blijven hangen in de 80’s… 🙂

Tien jaar geleden gaf ik een feest. Ik wou geen feest geven voor mijn veertigste, dus 39 leek wel een prima gelegenheid. Ik huurde een zaaltje (samen met nog iemand die jarig was) en we inviteerden een hele hoop vrienden en kennissen. Zalige avond, echt waar. Veel verrassingen, mensen die zelfs uit Duitsland waren gekomen.

Mijn leven is ondertussen een stuk stabieler geworden, maar ik heb weinig contact met al die vrienden van toen. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant spreek ik nu liever wat intensiever met iemand af.

De vriendin die vanavond mee gaat, daar zat ik samen mee in de klas in het eerste middelbaar. Een paar jaar later kwam er nog iemand bij in de klas die een even goeie vriendin zou worden. Maar we groeiden na verloop van tijd toch uit elkaar en het contact werd eerder sporadisch. Alle drie hebben we al heel wat meegemaakt.

Toevallig kwamen die twee vriendinnen elkaar tegen in Brugge en de afspraak met mij er bij was snel gemaakt. Het was net of we terug zeventien waren: giechelen en schaterlachen om niets, commentaar geven op de domste dingen, maar ook bijpraten en elkaar begrijpen met een half woord.

Ik heb een foto van ons drie uit 1986 en die wou ik eens opnieuw maken. We trokken terug naar het standbeeld op de Markt, spraken een jong koppel aan en ik toonde hen de oude foto. Dolenthousiast dirigeerden ze ons in dezelfde positie en hup, dertig jaar na de eerste foto, hebben we nu de remake.

Mensen die ik ken op Facebook, hebben die ondertussen gezien. Als je het heel lief vraagt, wil ik die wel mailen, maar ik ga ze (vanwege de privacy van de anderen) hier niet publiceren.

En nu ga ik een dansje doen! 🙂

PS: Kom hier morgen even lezen, dan neem ik je mee terug naar mijn verjaardag in 1979!!

17 comments

  1. Hélaba! Fantastisch gefeliciteerd met je verjaardag, en dus ook het overleven van die club van 48. Ik ben vandaag niet in de mood om hier een grapje over te maken, want straks wordt een collega van me begraven die maandag dood in haar bed werd teruggevonden. 47 was ze, potverdorie. Om maar te zeggen dat we elke dag met beide handen moeten vastnemen wat we krijgen in ons leven.
    ‘Verjaardagen uitbundig vieren vieren’, altijd iets leuks. Hier gebeurt het nogal vaak els een nieuwe voordeur binnenkomt. Een veertigste verjaardag vieren, tof. Een vijftigste, nog steeds tof, maar… Over een kleine twee jaar komt bij mijn de zestigste (laat ons hopen). Zal al een beetje met het oei oei-gevoel zijn.
    Geniet ze met je vriendin(nen), en laat je eens goed vastpakken door je vriend en zoon en bonusdochter, door je collega’s, buren en de coiffeur. Ik ben wel curieus naar die foto, maar wil in niemands privacy indringen…

    Liked by 1 persoon

    1. Merci. Vreselijk nieuws, van je collega. Zo jong nog. (Al die jonger is dan ik, is “zo” jong)
      De buren weten van niks en naar een coiffeur ga ik niet, maar de rest zal misschien morgen wel lijfelijk een poging wagen…

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

