Tiny en de Verbeelding Bookchallenge

Kathleen maakte voor het derde jaar op rij een befaamde boekuitdaging. Ik deed nog geen enkele keer mee, en da’s erg. Allez, da’s niet erg in de zin van de wereldvrede maar dat is erg voor mij. Omdat ik sowieso al graag lees en al niet vies ben van een uitdagingetje meer of minder. Dus ziehier de lijst die ik regelmatig eens zal updaten. Om niet vals te spelen moeten het natuurlijk boeken zijn die je dit jaar leest, anders wordt het wel erg makkelijk. Ik ben al vast begonnen en klaar met puntje vier.

Wie doet er nog mee?

1. Een boek met meer dan 700 pagina’s (ieder jaar een beetje meer)
2. Een boek met minder dan 200 pagina’s (om het voorgaande puntje te compenseren)
3. Een boek geschreven door meerdere auteurs (Tip: de nieuwe van Nicci French!!
4. Een boek geschreven door iemand die jonger is dan jou   De muze en het meisje, door Katrijn van Bouwel. Veertien jaar jonger dan ik. 
5. Een waarvan er wereldwijd minstens 100.000 exemplaren werden verkocht
6. Een self published boek (een boek dat niet werd uitgegeven bij een grote uitgeverij, maar zelf door de auteur werd uitgegeven.) Lijkt moeilijk, maar laat ik nu toevallig een jong meisje kennen dat net een boek heeft geschreven – en niet heeft uitgebracht.
7. Een boek gepubliceerd in 2017
8. Een boek geschreven door een celebrity (filmster, muzikant,…) (Verdorie zeg, ik las er vorig jaar twee: Bruce Springsteen en Phil Collins. En nu?…)
9. Een boek met een titel die meer dan vier woorden telt (want er gaat niets boven een boek met een lange titel)
10. Een boek met een titel die bestaat uit één woord
11. Een boek met een kleur in de titel
12. Een boek met een nummer in de titel
13. Een boek met een illustratie op de cover
14. Een non-fictie boek
15. Een boek over boeken of waarin boeken een belangrijke rol spelen
16. Een boek over reizen of waarin een reis een belangrijke rol speelt (roadtrip, wandeltocht,…)
17. Een boek over muziek of waarin muziek een belangrijke rol speelt
18. Een boek waarin één van de seizoenen centraal staat
19. Een boek waarin meerdere generaties van één familie aan bod komen
20. Een boek gepubliceerd voor je geboren werd
21. Een boek dat je al een keertje las
22. Een ver-van-je-bed-boek oftewel een boek dat zich aan de andere kant van de wereld afspeelt
23. Een boek dat zich afspeelt in een land waar je al een keertje op reis bent geweest
24. Een boek uit de bibliotheek
25. Een boek dat je leende van een vriend(in) of een mede Verbeelding Book Club lid
26. Een boek met een vleugje magie erin (full on fantasy of magisch realisme)
27. Een boek dat je ooit op school moest lezen om te zien wat je er nu van denkt of om het eindelijk te lezen omdat je het toen niet las
28. Een boek dat iedereen en z’n moeder al heeft gelezen, behalve jij (Héééélp!)
29. Een boek dat in ergens ter wereld op de verbannen lijst staat
30. Een eerste deel in een reeks

Tips zijn van harte welkom!!

07-bookchallenge

reply | flag *
27 comments

  1. Puntje 9 mag je ook doorstrepen, want de titel van je boek (puntje 4) telt méér dan 4 woorden. Ik heb het niet gelezen doch wss kan je nog wel één of meerdere puntjes doorhalen met je eerste boek. Of mag je slechts één puntje per boek doorstrepen? groet Dieter

    Liked by 1 persoon

      1. Ik lees het alleszins wel eens graag. Ik vond Als je het licht niet kunt zien bijvoorbeeld prachtig maar daarna was ik toe aan iets luchtiger en schakelde ik moeiteloos over naar de laatste Shopaholic in de reeks 🙂

        Liked by 1 persoon

  2. Eigenlijk kan ik nu al puntje 2 en 3 schrappen. Ik las ‘De mensen die weggingen’ van het duo Nicci French, goed voor welgeteld 48 (!) pagina’s. Een pocketboekje dat toch als volwaardige roman te boek staat.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik en een challenge hé… het is zoals met goeie voornemens, ik hou nooit vol.
    Al begin ik nu toch al met titels op te schrijven van boeken die ik wil lezen, en dat is toch al een beetje een goeie start.

    Liked by 1 persoon

  4. Super dat je meedoet dit jaar! Ik nam vorig jaar voor het eerst deel en heb toen meer gelezen dan alle voorgaande jaren 🙂 Ben nog wat aan het kijken welke boeken ik allemaal ga lezen, er zullen wel regelmatig updates op de blog verschijnen.

    Liked by 1 persoon

  5. Je mag één boek voor meerdere puntjes gebruiken dacht ik. Ik doe ook weer mee, vind het leuk als inspiratielijst. Van vorige jaargangen staan er nog wat open, dus die probeer ik dit jaar mee gelezen te krijgen. Voor punt 28: de Aardkinderen-reeks? Of 50 shades of grey, die heeft echt iedereen (behalve ik, en wie weet jij?) al gelezen…

    Liked by 1 persoon

  6. Leuk dat je ook meedoet! De voorbije twee jaar las ik per puntje een ander boek, maar dit jaar ga ik wel combineren, omdat het me wellicht nooit lukt om 30 boeken uit te lezen. Volgens mij staat er nergens dat het niet mag :-).
    ‘Gelukkig’ las ik A Little Life nog niet uit in 2016, dan kan ik binnenkort meteen puntje 1 afstrepen. Booyah!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

