Tiny was smoorverliefd…

…op Ernst Jansz van Doe Maar.

Uit mijn dagboek van 1983…


En nu, op 4 augustus 2017, komt Ernst Jansz gewoon spelen in onze achtertuin. Of toch zo ongeveer, want Festival Dranouter is onze achtertuin geworden, nu we daar al zoveel jaar als vrijwilliger werken.

Toen mijn collega op woensdagmorgen zei: “Ha de eerste naam van Dranouter is bekend” en ik vroeg: “Wie dan?”, antwoordde hij “Doe Maar”. Ik kon het eerst niet geloven, kwam meekijken op zijn scherm en zag het daar staan zwart op wit:

doemaar

Wààààààhhh!!!

Ik slaakte een luide gil, begon op en neer te springen, huppelde naar het bureau naast ons om het nieuws aan de andere collega’s te vertellen, schiet in de lach, spring als een Duracell-konijntje naar nog een andere collega, die het natuurlijk al lang had gehoord… Nog iemand anders komt vragen of ik een pilleke nodig heb? 😀

Ohmygodohmygodohmygod!!!!

Ik ben er nog altijd niet goed van. Naar Dranouter!!!

Weet je wat dat betekent? Dat ik de uren vooraleer ze opkomen gewoon ga kamperen op de eerste rij. Dat ik ga proberen backstage te gaan. (Moet toch lukken, want ik ken wel wat mensen in de organisatie en ben zelf medewerker) Dat ik zoals een onnozele trien van vijftien een handtekening ga vragen. Op mijn arm of zo. En die dan laten tattooëren. Hm, misschien gaat dat iets te ver. Ik zie nog wel. Of vragen of ik een fotosessie mag doen met Ernst Jansz. En dan niet proberen flauw te vallen. (Ik val al bijna flauw bij de gedachte!)

Okee, okee, ’t zijn allemaal oude mannen geworden. Maar ik ben ook ouder. En het zijn prima muzikanten. En het is zo’n bak jeugdsentiment voor mij, dat geloof je niet.

Even nog een filmpje om te tonen hoe ze er vroeger uit zagen, zodat jullie snappen waarom ik er zo weg van was – let op Ernst Jansz, de toetsenist en donkerharige zanger. Zwijmel zwijmel…. (Ok, ‘De Bom’ vind ik nu één van hun mindere liedjes, maar de filmpjes die ik vond, met Ernst prominent op de voorgrond, zijn van bedenkelijke kwaliteit)

21 comments

  1. Ik vind dat je minstens je dagboek van toen moet meenemen, dat laten signeren, dan rondspringen als een duracellbeest, en dan in katzwijm vallen. Verder ga ik er dan ook van uit dat je mij meevraagt om dit alles fotogewijs vast te leggen 😀

    Liked by 2 people

Geef een reactie

