Tiny ging naar de zesdaagse

Vorig jaar ging ik (als foto-opdracht) naar het veldrijden in Ruddervoorde, dit jaar belandde ik op het onverwachts midden in het Kuipke in Gent. Elk jaar houden ze daar de Zesdaagse, en tot voor kort wist ik niet eens wat dat was. Je hoort daar al eens van spreken op de radio, maar verder reikte mijn kennis niet. De uitleg op wikipedia: Een zesdaagse is een wielerwedstrijd die over zes dagen wordt verreden tussen teams bestaande uit twee man. Op een overdekte baan komen teams van twee man tegen elkaar uit. Het team dat aan het einde de meeste ronden heeft gereden en/of de meeste punten heeft verzameld is de winnaar. In de loop van de dagen worden er verschillende deelwedstrijden ingelast, waarmee extra punten en, niet onbelangrijk voor de deelnemers, premiegeld te verdienen is.

Aah! 🙂

Cavendish is een klinkende naam, die heeft al eens de Ronde van Frankrijk gewonnen, awel, die ging er ook zijn. Verder kende ik geen kat.

Ik was weer eens overdressed: mooi nieuw kleedje, nieuwe laarsjes met een hak. Jammer genoeg stonden we super ver geparkeerd, het regende pijpestelen en hakken, natte bladeren en Tiny zijn geen goeie combinatie. Nét niet gevallen en de arm van mijn vriend tot moes geknepen.

Maar we hadden mooie plaatsen, gratis drankbonnen (dank u, werkrelatie van mijn lief!) en een fantastisch zicht op het hele mierennest in het midden en de piste rondom. Wat een show. Ik keek mijn ogen uit.


Het moet gezegd: niet alleen naar de renners maar ook naar de talloze knappe mannen in alle soorten, maten en leeftijden. Holy shit! Hier kan ik wel even blijven zitten, dacht ik. Ik had ook direct al aanspraak, de man naast me (niet mijn vriend aan de andere kant) babbelde vriendelijk met me, zonder in mijn décolleté te kijken (voor zover ik weet…).

Na mijn Instagramfoto geplaatst te hebben, kreeg ik bericht dat een vriendin in het middenplein stond. Zelfs in al dat volk, kon ik ze van ver zien staan. Zoveel vrouwen waren er niet, en zoveel grote blonde vrouwen al helemaal niet. We zwaaiden enthousiast!

Rijen aan het toilet, maar jongens toch, wat een ramp! Tenzij… je een vrouw bent. Geen kat te bespeuren, meteen doorlopen, zàlig! Dat was ook eens iets anders.

In de pauze trad Günther Neefs op, wat heeft die een klok van een stem zeg. Falderie heeft gelijk dat ze hem de hemel in prijst. En hij kon zonder problemen ambiance in de keet brengen.

Op den duur zat ik bij de tijdsritten zelf op het puntje van mijn stoel, toen wederom een record verpulverd werd, Iljo Keisse was op eigen terrein en zijn naam werd luid gescandeerd. Zo tof! 🙂

24 comments

  1. Die definitie van Wikipedia 🙂 …
    Geen haar op mijn (bijna) kletskop zou er aan denken om naar zo’n evenement te gaan. Het lawaai uiteraard, maar ook die massa. Sport interesseert me ook geen fluit. Hoewel blijkt dat er toch heel wat zitjes leeg zijn in de tribune, en mijn gehoorbescherming toch heel wat lawaai filtert, én ééns je in zo’n sfeer zit je toch een beetje wordt meegesleurd in de ambiance. Misschien zou er toch een haar van mijn kletskop overwegen eens te gaan.
    (ps: ik ben nu wel ‘maar’ een vent, maar krijg het ook lastig van mannen die bij een gesprek met een vrouw per sé de décolleté moeten keuren :()

    Liked by 1 persoon

  2. Mijn vriend heeft ook eens een gratis kaart gekregen en ondanks het feit dat hij er ook niets van kent vond hij dat ook een belevenis.
    Geef mij natte bladeren en hakken en ik keten me vast aan mijn lief. Zo bang om onderuit te gaan.

    Liked by 2 people

  3. Cavendish de tour de france al eens gewonnen ? Wat weet jij dat ik niet weet ? 🙂
    Bon, alle mannen kijken (minstens 1 keer) in een décolleté. Tenzij ze gay zijn, en dan nog denk ik.
    Gunther Neefs, yes ! (Ik ben het) Helemaal met Falderie en nu dus ook met jou eens.

    Liked by 1 persoon

  4. je ziet het, Tiny, sport kan fantastisch zijn ,hé! P.S. ik wist niet dat je zo naar de mannen keek… 🙂 P.S. mooie foto. Ongetwijfeld heb je er nog meer… laat ons meegenieten!

    Liked by 1 persoon

  5. Ik ben afgelopen zondag ook geweest! Meevallertje met VIP-tickets. Het is eens iets anders dan braaf mijn koers-ticketjes betalen. Het deed deugd op terug op Heilige grond te zijn. Al is het Wiggins die de Tour al eens won, Cavendish heeft het moeten stellen met heel wat ritzeges ;).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

