Tiny is weer stilletjes

Dat ben ik wel meer. Een aantal maanden geleden dacht ik ook even dat niks wat ik schreef er toe deed en ramde er in vijf minuten een nieuwe blog uit.

Er spint van alles door mijn hoofd, wat niet iedereen aangaat. Ik ben al tien keer begonnen met een nieuw bericht, maar stopte er even snel mee. En ja, ik weet dat drama ‘verkoopt‘, maar daar moeten jullie dan nog maar eventjes op wachten. Toen knalde ik mijn frustraties keihard in een sms naar een vriendin, dat hielp ook.

Verder kan ik melden:

  • dat ik herstellende ben van die fameuze spierscheur. Ik kan nog niet lopen of springen en een trap is ook nog lastig, maar verder wandel ik met rustige pas overal naartoe.
  • dat ik ondanks het bovenstaande toch een fitnessabonnement nam, samen met de plusdochter die daar al een half jaar over liep te mekkeren. Ik doe spieroefeningen voor rug en buik, neem deel aan de virtuele X-core lessen en de Abs Attack en stel heuveltjes in op de ligfiets.Ā 2016-10-05-09-34-49hqdefault
  • dat je maar een bepaald aantal uur per dag kan series bekijken en boeken lezen en dat ik van heel de dag in de zetel liggen behoorlijk humeurig en ambetant liep
  • dat ik ben begonnen in het boek met het levensverhaal van Bruce Springsteen. Het leest net zoals zijn songteksten, maar ik heb weer de belachelijke fout gemaakt om het in het Nederlands te bestellen. Met als gevolg dat ik me blauw erger aan de vertaling en in de eerste dertig bladzijden al drie spel- of typefouten vond. Foei, Lannoo!2016-10-05-15-37-04
  • dat we met de kinderen gingen eten in de Buffalo Grill in Roncq (Frankrijk) en het niet lekker was. Slappe frieten, weinig saus, lauw vlees, trage bediening… Alle vorige keren hadden we het daar echter wel naar onze zin. Maar we hebben veel gelachen en de kinderen waren enthousiast. Omdat we zo teleurgesteld waren, beslisten we om de dag erna nog eens te gaan eten, maar dan in De Herder in Wevelgem. Een piepklein huiskamerrestaurantje. Het eten was er heerlijk maar we moesten wel wat wachten, bestelden geen hapjes, dus de kinderen amuseerden zich met elkaar te pesten. Weinig amusant voor ons. Die puberteit, ach, nog een paar jaar en we zijn er ook doorgeworsteld.
  • dat ik vol enthousiasme gestart ben met een nieuwe module in fotografie: Portretfotografie, volledig mijn dada. En met een leuke enthousiaste jonge lerares, da’s ook eens iets anders.
  • dat ik me suf lees in boeken over Zuid-West Amerika, want daar gaan we volgend jaar in april heen. Want anders staan er geen reisjes meer gepland en ik zou liefst morgen al weer vertrekken. Geen zittend gat hĆ©.
  • dat het winter wordt, ik al eens de verwarming durf aanzetten en de eerste batch pompoensoep al gemaakt is!
20 comments

  1. Winterblues, dus. Heb ik ook fameus last van…
    Dan probeer ik me vast te houden aan de positieve kantjes in onze planning. Ik zie er ook wat op je lijstje staan, als die reis naar Amerika, je cursus fotografie en je fitnessabonnement.
    Die pubertijd gaat inderdaad (veel te) vlug voorbij. Straks is het gedaan met de pesterijen – wie weet vormen je zoon en je plusdochter binnenkort een koppeltje en kun je al je WordPress-contacten uitnodigen op de babyborrel šŸ™‚ !

    Like

  2. Oh, leuke reisplannen! Ik snap helemaal dat je humeurig wordt van de hele dag in de zetel te liggen. Ik kan daar soms zo naar verlangen en geniet er dan ook van, maar het mag niet te lang duren of ik word ambetant ;-).

    Liked by 1 persoon

  3. Hier is ’t ook van herfstblues en schrijfdip. Herkenbaar dus. Mmmmm pompoensoep. En je doet me eraan denken dat ik dat boek van Springsteen nog moet gaan kopen voor mijn man.

    Like

  4. Als de verveling te groot wordt en je zin hebt om mij nog eens te koffiekletsen… laat maar weten. Desnoods gaan we (traag) wandelen šŸ™‚ = ook gezond.
    P.S. Ik heb niet de indruk dat je dagen niet gevuld raken….

    Liked by 1 persoon

  5. Aan elke storm gaat een stilte vooraf. Er staat ons met andere woorden nog iets te wachten!

    Fijne toevalligheid: ik ben de biografie van een andere artiest aan het verorberen. Zonder spel- of typefouten, bovendien. šŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  6. Best wel drukdrukdruk, lijkt me.
    Het boek van Bruce staat op mijn kerstwishlist. Of mss op mijn lijstje voor Sint, hangt ervan af hoe ongeduldig ik ben. I feel you, spelllingsfouten in boeken zijn zoooooo not done eh…
    En idd, portretfotografie jong, oe wijs klinkt dat niet?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

