Tiny en de man met de baard

Toen ik een jaar of zeven was, zou Sinterklaas bij ons thuis komen. Ik was dolblij, want de lieve Sint die al elk jaar op bezoek kwam in mijn kleuterschool was een sympathieke en grappige man, die mocht wel eens bij me langs komen.

Hij ging bij ons meteen in de zetel zitten, kreeg een likeurtje voorgeschoteld en ik mocht op schoot. Wat rook Sint raar. En ik begreep hem helemaal niet zo goed, hij mompelde nogal. Precies of hij was veel ouder geworden sinds het jaar er voor. Hij zag er ook ietsje anders uit, maar ja, dat kan wel hé. Maar toen ik hem wat beter bekeek, ontdekte ik iets bizars. Er hing plakband aan zijn baard en aan zijn gezicht! En die baard kwam een beetje los. Dat wàs helemaal geen baard. Maar… maar… dat kon Sinterklaas helemaal niet zijn!

Sinds mijn geloof in de Sint een deuk heeft gekregen, heb ik een afschuw van mannen met baarden. Ik vind het vies, ze prikken, het is eigenlijk geen gezicht. Letterlijk. Mannen met baarden verliezen gewoon de helft van hun gezicht omdat dat haar er voor hangt. Yuk.

Sorry hé. Want zo te zien is er een hype aan de gang, al een paar jaar. Plots heeft iedere hippe man een baard. Plots zien veel knappe mannen er uit als oudere boskabouters. Plots compenseren mannen het gebrek aan haar bovenaan met een baard.

We keken naar een film en tussendoor was er massa’s reclame, maar hoe gek was dit? In elk maar dan ook in élk reclamefilmpje kwam een man met een baard langs! Ik nam er foto’s van, als bewijs!

2016-09-09-21-47-32

De enige uitzondering van heel de avond was Mister Proper!

Ik verwacht al wat reacties van vrouwen die zeggen dat ze een baard sexy vinden. Dat snap ik niet!! Leg het mij maar uit als je wil. 🙂

19 comments

  1. Ik ben geen vrouw (voilà, dat weet je ook alweer!). Sommigen van mijn lotgenoten dragen een baard omdat:
    . ze vinden dat ze anders een ‘babyface’ hebben
    . ze te lui zijn om zich te scheren
    . hun vrouw dit inderdaad sexy vindt (maar vraag mij geen verklaring)
    . ze het handig vinden dat, als ze soep eten, er brokken blijven hangen, zodat ze er later kunnen van snoepen

    Liked by 1 persoon

  2. Ik vind het bij sommige mannen wel mooi, maar dan heb ik het over een stoppelbaardje. Zo’n hipster baard van tegenwoordig, brrr, dat vind ik echt niet aantrekkelijk! Mijn echtgenoot heeft ooit nog een baard gehad, toen we nog niet samen waren, en hij zag er op slag 20 jaar ouder uit. Van mij moet hij zich elke dag scheren nu :-).

    Liked by 1 persoon

  3. Stoppelbaarden? Tja, waarom die mannen graag hun stekels opzetten en vooral waarom veel vrouwen dat aantrekkelijk vinden… dat vraag ik me telkens af als zo’n cactus drie zoenen wil ipv eentje.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik vind het ook maar niks zo’n baard. En laat ik nu net twee zonen hebben, die een baard hebben. Gelukkig zo’n stoppelbaardje en vooral bij de jongste zoon heel goed onderhouden.

    Like

  5. Sommige mannen staat het. En als ze het onderhouden – trimmen, zorgen dat het er allemaal deftig bijhangt en niet gewoon precies een bos schaamhaar op de verkeerde plaats is – en het is niet langer dan 3cm, dan çava nog. Anders vind ik het gewoon vies en zou ik het niet in mijn bed willen. Het lief heeft al jaren een stoppelbaardje maar na een week ziet dat er zo ieuw uit, alleen is hij te leu om regelmatiger zijn trimmer boven te halen. Roloog.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

