Tiny’s zoontje is jarig

merijn

Ongelofelijk.

Twintig jaar geleden vertrok ik ’s morgens naar de materniteit om mijn bevalling te laten inleiden. Het was al weken prachtig zomerweer, ik at ijsjes aan de lopende meter en zwol op als een ballon. Mijn bloeddruk ging spectaculair de hoogte in, en mijn zoon bleef lekker zitten waar hij zat. Inleiden dus.

Iets na drie uur in de namiddag werd hij dan uiteindelijk geboren, zonder complicaties, met alles erop en eraan.”Wat lijkt hij op mijn vader”, was het eerste wat ik dacht. Enorm trots was ik, een perfecte zoon: 3.450 kg en 52 centimeter. Lang en slank.

Twintig jaar later is hij nog steeds lang (1m96) en extreem slank. Zeg maar mager. Maar gezond en zelden ziek.

Het is misschien een raar type, maar ach, dat is zijn moeder ook. 🙂 Als iedereen normaal is, wordt het leven saai. Op de vraag “Wat wil je later worden?” heeft hij ooit geantwoord: “een croque monsieur”. Gewoon omdat zo’n kind nog geen idee heeft van wat een beroep is, maar antwoordt over wat hij leuk vindt. Hij is goed op weg om een croque monsieur te worden, want op zijn kot was het de laatste weken haast niet uit te houden van de hitte, dus hij is bijna gesmolten.

Zijn haar is langer dan het mijne, da’s leuk om mee te headbangen. Hij draagt het zelden in een staart (alleen om mee te werken) en wil zeker geen man-bun. Een zwarte muts houdt zijn haar uit zijn ogen – ja ook in de zomer. Hij draagt enkel zwarte kleren, maar heeft nu toch ontdekt dat een short ook in het zwart bestaat en lekker fris aan de beentjes is.

Vroeger wou hij net als ik (en zijn vader) een tattoo: “Zo’n groot piratenschip op mijn rug, mama, dàt wil ik”. Gelukkig is hij daar al van terug gekomen. Hij wil nog steeds een tattoo, maar denkt na over ontwerpen en wacht af tot hij héél zeker is. En ’t mag ook niet te veel kosten, dus dat schip is voorlopig niet in zicht. 🙂

Proficiat, lieve zoon, ondanks alles ben ik toch trots op je. Geen idee of je dit leest, want zo’n lap tekst, da’s saai. En er staan weinig prentjes in. Ik hoop dat je vrienden je wat zullen verwennen vandaag, dat je een leuke dag zal hebben. En anders kom ik je wel halen, voor ribbetjes en een film.

 

24 comments

Geef een reactie

