Tiny in de bergen

Het was te kort. Zeven dagen op een prachtige locatie in Oostenrijk, het hadden er gerust tien mogen zijn. Of meer. Terwijl ik op zich niet echt een berggeit ben, hoogtevrees heb en totaal géén conditie, voel ik me altijd wel prima in de bergen. Vier jaar geleden gingen we naar Leysin in Zwitserland en dat is me toen ook wonderwel bevallen. Het uitzicht is er fantastisch, de lucht is zuiver en je kan er zo’n mooie wandelingen maken. Geen haar op mijn hoofd die er echter aan denkt om ooit naar de bergen te gaan in de winter. Onderstaande foto is typisch: een bergmeer en de groene bossen.

naamloos-62

Wandeling rond de Jägersee

Wij vonden toevallig een promotie van een touroperator voor een chalet in Flachau, een uurtje onder Salzburg. Omdat dit een echt skigebied is, wordt er in de zomer niet zo veel geboekt en kun je voor weinig geld een fantastisch mooi uitgerust huisje huren. Elk kind had een eigen slaapkamer met douche, toilet en tv, wij hadden ook nog eens een sauna (heerlijk hoor, zo ’s avonds).  De keuken was tip top in orde, net alsof er nog nooit iemand geweest was, zo schoon.

Ook de extra’s waren leuk: éénmaal op en neer met de kabelbaan, hop naar 1800 meter. Kortingen bij diverse bezienswaardigheden (Subtropisch zwembad, kasteel, rodelbaan,…) twee dagen gratis fietsen huren, twee maal mogen aanschuiven aan het buffet (Oostenrijks & BBQ), broodjesservice geleverd aan de deur… Nee, er was niks te klagen.

En die regen, waar ik nogal mee in zat? Het heeft één dag gemiezerd (toen gingen we naar het zwembad) en één dag water gegoten (toen gingen we naar Salzburg) en voor de rest was het prachtig mooi weer. Zo warm dat we konden gaan zwemmen in het meer vlakbij.

DSC_0251

Op mijn verlanglijstje stond de Sound Of Music-trail in Werfen, een wandelpad dat ons leidde naar de Alpenwei waar onderstaande scène werd opgenomen. Mooie wandeling (ik pufte en hijgde, maar het was het waard).

sound

We keerden in één rit terug, en dat was wat minder. De voorziene tien uur rijden (elf met pauzes) werden er uiteindelijk bijna veertien, dankzij de vele files in Duitsland. De dag nadien voelde ik me nogal depri, omdat ik moe was, omdat de vakantie voorbij is, omdat ik de bergen en het uitzicht miste. Nee, nu gaan we voorlopig nergens meer naar toe. Aftellen tot Pasen volgend jaar.

Nu ja, ik ga volgend weekend wel weer werken op een festivalletje, daar later meer over. 😉

15 comments

  1. Super dat het jullie zo goed bevallen is. Idd een week is wel wat kort. Qua weer hebben wij in de bergen nog nooit de hele vakantie slecht weer gehad. Enkel mijn ouders hebben dat 1 keertje meegemaakt id jaren ’70. De bergen in de winter is een heel andere ervaring dan in de zomer. De laatste keer was het pas speciaal, want nam je de kabellift dan kwam je id wereld vd sneeuw. En aan het hotel was het zo warm dat je in korte broek op het terras kon zitten. In de paasvakantie wel te verstaan.

    Liked by 1 persoon

  2. Heerlijk dat je zo genoten hebt, als je depri thuis komt, dan heb je genoten, hahahaha Ik ben benieuwd naar het festivalletje, er is er hier vandaag 1 in de stad, van 1 dag geloof ik, wie weet ga ik er even heen, wie weet ook niet, nog geen idee.

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Ah ge zijt zeker nt de enige die met een klein hartje id kabelbaan zit. Mijn ma durfde de bakjes wel, maar de stoeltjelift nt. Maar jouw reis tenminste nt geëindigd op spoed. Mijn co-rijder jaagde haar zo op tijdens de terugrit dat ze ging hyperventileren.

        Like

  3. De bergen om je heen voelen heel rustgevend. Tenminste dat heb ik. Fijn dat het zo de moeite was dat huis en de omgeving én zelfs het weer, heerlijk.
    Op de terugreis kun je beter een hotelletje onderweg nemen na het langste stuk en dan de volgende dag rustig door naar huis. Hebben wij ook gedaan vanuit Karinthië. Ik vond het echt gekkenwerk om het in een keer te doen. Hoop dat je weer opgeknapt bent.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

