Tiny’s jukebox deel 2

De vorige keer nam ik op goed geluk een LP uit mijn platenkast, The Boss mocht de spits af bijten in deze categorie.

Vandaag grabbelde ik opnieuw tussen de platen en vond er deze uit 1989:

10

Blind man’s zoo van 10000 Maniacs. Hun bekendste nummer is What’s the matter here, uit 1987, maar dat staat niet op deze LP.

Ik heb vaak nummers uit deze plaat gedraaid in mijn radioperiode, de stem van Nathalie Merchant is erg herkenbaar en vind ik heel speciaal. Uit deze LP vind ik Eat for two het mooiste nummer, het gaat over een zwangerschap, echter niet die van de zangeres, het is niet autobiografisch. Toen ik zwanger was, in 1996, heb ik het nummer vaak opnieuw gedraaid. Eigenlijk luister ik nu pas echt naar de tekst en blijkt het eerder te gaan over een te jong meisje, een ongeplande zwangerschap en had het niks te maken met mijn situatie.

Nathalie Merchant kreeg zelf pas haar eerste kind in 2003. Tien jaar eerder verliet ze al de groep 10000 Maniacs om solo te beginnen.

Het enige nummer dat ik ken uit haar solocarrière is meteen ook één van de mooiste nummers die ik ooit heb gehoord. Geniet even van de muziek van My skin.

10 comments

Geef een reactie

