Tiny heeft een nachtmerrie

Ik word wakker en het is alsof ik ben omvergereden door een vrachtwagen. Hoofdpijn, overal pijn, ugh… Wat is er gebeurd vannacht?

Ik ben thuis met de kinderen. Jani Kazaltzis is er ook en we draaien heavy metal op mijn platendraaier.

zmzv-wenkbrauwen

Boven het geluid van de muziek uit horen we nog iets helemaal anders, een luid gekras. We draaien het volume lager en het gekras wordt nog luider, het komt van buiten. Dan is er ook een luid gebrul, er is een beer buiten! We wonen in een blokhut, allemaal hout, midden in het midden van nergens. We kunnen niks doen. De kinderen zijn doodsbang, kruipen tegen elkaar van de schrik.

delightful-wood-cabin-1

Het gekras houdt aan, dit is een beer die honger heeft. Terwijl we het gekras volgen aan de kant van onze tuin, horen we een zelfde soort gekras aan de voordeur. Het zijn er twee! We horen ze snuiven en hijgen, ze willen er in en zijn kwaad en hongerig.

Ik neem mijn telefoon en probeer het noodnummer te herinneren. 110? 911? 102? 100? 104? Daar klopt niks van, ik kom achtereenvolgens bij  een franse firma terecht, de Waalse Ecoute Enfants, het ziekenhuis en de inlichtingen.

Jani maakt mij bloednerveus met zijn gedrag, hij springt op en neer, wappert met zijn handen, weet niet wat gedaan. Maar ik ook niet! Ik hoor dat de beren de planken van ons huis aan het losmaken zijn. Een voor één gooien ze die weg. Straks breken ze werkelijk in!

images

Ik word wakker en het is alsof ik ben omvergereden door een vrachtwagen. Hoofdpijn, overal pijn, ugh…

De voorbije dagen volgde ik Graspop via de Livestream, omdat mijn zoon daar zit, en Jani blijkbaar ook. Wij jammer genoeg niet, vorig jaar schreef ik er al uitgebreid over in drie delen. (1) (2) (3) Natuurlijk ben ik weer bezorgd, want het regent er constant, het is één modderpoel en hij heeft geen verse kleren mee en enkel zijn Allstars aan zijn voeten. Ocharme mijn kindje. 😉

Af en toe keek ik met de kinderen mee naar Buying Alaska, op TLC. Nochtans zou je mij geld moeten toe geven, als ik daar zou moeten wonen… Brr.

Duidelijk dus waar mijn droom vandaan komt.

UPDATE: “Ocharme-mijn-kindje” heeft zijn schoenen in de vuilbak gedropt en daar ter plekke combatschoenen gekocht. En hij had wel verse kleren mee. En had ‘the time of his life’. Duh. 

 

10 comments

  1. Speciaal, da’s het minste wat ik ervan kan zeggen. Benieuwd of ik ook zo’n dromen zal hebben eens die van ons festivallekes zullen aandoen. Of misschien zij, als wij twee op Werchter zitten, straks. 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

