Tiny staat op met een liedje

Toen ik wakker werd, zat er een liedje in mijn hoofd. Nu komt dat wel vaker voor, maar ik heb geen flauw idee hoe ik nu ineens hierbij kwam. Een paar weken geleden zag ik Urbanus nog wel live spelen, ook met dit nummer.

 

Wàààànt… ik mis je, ik mis je, ik mis je! Ma ma ma ma ma ma Maaa-rielouisje.

Geniaal! Toen het singletje uit kwam in 1982 had ik net een liefje, en zijn naam kon je zo verbasteren dat het ook eindigde op -isje. Ik zong dat dus keihard mee, toen ik op vakantie was en hem miste.

Achteraf bekeken was dat compleet belachelijk en onnozel. In mijn dagboek heb ik alles tot in detail opgeschreven, daardoor is mijn herinnering nog levendig.

Ik was jong, heel jong, ik mocht uitgaan omdat mijn twee jaar oudere vriendin uit mocht en we werden veilig opgehaald door haar vader. Op het ‘bal’ dronk ik bier, rookte ik sigaretten en zat de hele avond naast een jongen die ik kende via mijn vriendin. Hij was zelfs nog jonger dan ik, nog geen veertien ocharme. Maar hij zag er ongelofelijk cool uit en ik was tot over mijn oren verliefd.

Mijn hand had ik subtiel achter op zijn stoel gelegd en na een hele lange tijd (zo leek het toch) legde hij ook zijn arm om mijn schouders en begonnen we te zoenen. Mijn hart bonsde bijna even luid als de muziek van vreugde. Ergens tussen de zoenen door had ik nog al mijn moed samen geraapt en gevraagd of hij het aan wou maken met mij en zijn antwoord was ja! Ik had een lief! Yes! Een half uur later moest hij weg en we hadden nog niet eens een volgend afspraakje gemaakt.

Het was het begin van de zomer en ik zou na enkele dagen al op reis gaan, zie Tiny’s reisfotochallenge: Maloja. Hij heeft me nog een brief geschreven, en ik hem wellicht wel vijf in drie dagen tijd. Toen ik terug kwam uit Zwitserland, gingen  we enkele dagen later met mijn ouders mee op reis, ook mijn vriendin mocht mee. Zie Tiny in Hengelhoef. In deze blog las je al het einde van het liefdesverhaal. Gelukkig waren er in Hengelhoef nog tal van andere interessante jongens, maar mijn hartje was gebroken en ik ben nog lange jaren altijd blijven terug denken aan dat vriendje. Echt gek, want ik heb hem eigenlijk maar één keer echt gekust, en ik kende hem niet echt. Het zat allemaal in mijn hoofd, ik was vreselijk romantisch en zeer in de ban van de liefde – en hoe het zou moeten zijn.

Is er een vervolg? Ja natuurlijk. In deze tijden van Facebook en Internet ben ik hem al lang op het www gaan opzoeken. Hij heeft een relatie en een volwassen dochter en we hebben elkaar wel eens terug gezien. Maar veel hadden we niet te vertellen, da’s niet verwonderlijk…

Zo heb ik nog wel een paar verhaaltjes. En een hele stapel aan dagboeken met pittige details.

 

16 comments

  1. Die clip – gewoon hilarisch! Waarschijnlijk ingeblikt aan de Cote d’Azur van Blankenberge, op een betonblok. Met twee bloedmooie zwarte figuranten en muzikanten die voor een uurtje uit het Minnewater-rusthuis zijn ontvoerd. Zingen kan Urbanus absoluut niet, maar ambiance brengen kan hij des te meer.
    Tiny Tiny Tiny toch, al die ‘lieven’ die je vanzeleven gehad hebt :). Je hebt die dagboeken bewaard?

    Like

      1. Ewel, je hebt er nu toch al over enkele verteld (ofwel ging het telkens over dezelfde 🙂 ).
        Over zeventig jaar, na je dood, zal in de Brugse Halletoren een museum worden geopend waar de ‘Dagboeken van Tiny Euro’ zullen tentoongesteld worden (naar analogie met Anne Franck)…

        Liked by 1 persoon

  2. Grappig, die verhalen over die hele vroege liefdes..
    Ik had destijds ook een vriendje. We sliertten met een hele groep door de dorpen in de buurt. En ik had Dicky 14 en 15 waren we… jeetje.. zijn zoenen kan ik me nog heel goed herinneren, nooit meer zo lekker gezoend, tot nu 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

