Tiny is bezig met…

… van alles. Uitleg volgt.

Bij andere bloggers lees ik heel vaak een – wat men noemt “As we speak” bericht. Als je wel over van alles wil vertellen, maar daar niet een heel verhaal wil aan ophangen. Kelly, Falderie,  Samaja,… en nog een hoop anderen gingen mij al voor.

  • Eten: ook ik heb me half en half in de hype ondergedompeld van 2 dagen vasten en 5 dagen eten wat je wil. 5:2, je leest er meer over hier en hier. Maar aangezien ik hypes nooit volhoud, doe ik het niet zo drastisch. Ik zorg dat ik op bepaalde dagen langere tijd tussen de verschillende (kleine) maaltijden laat, zodat mijn lichaam went aan minder eten. Andere dagen eet ik normaal, maar probeer ik het ongeveer te beperken tot 1500 kcal per dag. Nog andere dagen zijn er uitspattingen. En hoera, hoera, mijn gewicht ging al snel 2 kilootjes zakken en nogmaals hoera, voorlopig blijft het zo. Niet slecht.
  • Drinken: vorige maand gingen we weer wijn gaan proeven bij Hugo en bestelden we een behoorlijke hoeveelheid, daar kunnen we weer een jaartje mee verder. Maar ik probeer me te houden aan weinig of geen wijn te drinken tijdens de week, uitzonderingen niet te na gesproken. In het weekend geniet ik er dan des te meer van. Verder drink ik water bij sloten, koffie met bakken en chai in liters. 🙂
  • Uitkijken naar reizen: begin juli gaan we met de kinderen naar Parijs (Euro Disney én een camping) voor vier dagen en in augustus voor een weekje naar Oostenrijk. Duimen voor (redelijk) mooi weer!
  • Uitkijken naar festivals: Jammer, geen Graspop voor ons volgende week. Wel in augustus weer (werken) op Dranouter en eind augustus probeer ik ook eindelijk terug naar het Boombalfestival te gaan. Oh en de Gentse feesten in juli moet ook wel lukken.
  • Zoeken: naar een nieuw kot voor mijn zoon. Zijn huidig contract loopt eind deze maand af, hij kan er niet blijven, dus we zijn weer op zoektocht.Koten genoeg in Brugge, maar het moet hem aanstaan natuurlijk!
  • Luisteren: ik sta tegenwoordig veel meer in de file (op de A17 zijn ze aan het werken, ugh) en amuseer me enorm met de podcasts van Echt gebeurd. OK, het zijn Hollanders die vertellen, maar er zitten echt hilarische stukjes tussen! De podcast Iemand van Radio 1 moet ook erg goed zijn, maar die bewaar ik tot ik samen met vriendlief in de auto zit.
  • Lezen: het boek voor de leesclub is alweer uit (en ik mag er nog niks over zeggen) dus ga ik ofwel mijn nog niet uitgelezen boeken eens van onder het stof halen, ofwel naar de bib en iets nieuws scoren.
  • Fotografie: volgende week maandag is de laatste les productfotografie en eerlijk gezegd, ik zal blij zijn dat het gedaan is. Zo graag deed ik het niet, het is niet meteen mijn ding. Ik maak nog een overzichtje van mijn (ahum) beste foto’s. In september: Portretfotografie (hoera!!). Alvast één teaser:DSC_0200-2
  • Sport: euh… Wat is dat? Kun je dat eten? 🙂 Ah wacht, de Belgen doen mee aan het EK. Juist! Misschien ga ik volgende maandag wel eens piepen naar de volksgekte op ’t Zand in Brugge, ze bouwen daar een heel supportersdorp en ik moet zeggen, met het WK in 2014 ben ik ook een avond zo gek geweest om daar (volledig in outfit!) naar toe te gaan. En ik heb me rot geamuseerd. Dit jaar… ach we zien wel!
15 comments

  1. Die ‘as we speak’-berichten zijn een ideaal iets om een logje te schrijven op automatische piloot op momenten dat de inspiratie een beetje zoek is. En toch kunnen uit jouw logje bijvoorbeeld negen interessante en leuke stukjes worden gemaakt (waaruit ik eerder afleid dat jij momenteel niet echt veel tijd hebt om te bloggen).
    Koten genoeg in Brugge, inderdaad. Misschien op het randje van een overaanbod… Probleem is allicht ook om iets betaalbaars te vinden? Die huren nemen toch een serieuze hap uit jullie budget…
    Ik denk dat die productfotografie me wel zou interesseren, zij het dat ik geen saaie uren in de klas daaraan zou willen besteden. Voor morgen heb ik zo’n kleine ‘spielerei’ op mijn logje geprogrammeerd – ben wel eens benieuwd naar de commentaar van een ‘kenner’ :).

    Liked by 1 persoon

  2. Sinds ik over de podcasts had gelezen, ben ik terug gaan opzoeken wat beschikbaar is: zo vind ik de “mastertrack” sessies van radio 1 geniaal: twintig minuten interviews met Belgische artiesten over het ontstaan van een van hun bekendere nummers.

    Liked by 1 persoon

  3. Kijk eens aan, dan ben jij met hetzelfde bezig ! Van alles that is. Geen wijn drinken in de week, daar moet ik eens werk van maken. Productfotografie : brrrr. Portretfotografie : jieeeeej !!! Vandaag stonden in mijn krant heel wat portretjes van jonge matroosjes of zo van de hand van Stephan Vanfleteren. Good god. Zooooo mooi.

    Liked by 1 persoon

  4. Zo’n soort logje plaats ik ook wel af en toe. En ik haal ook wel weer eens iets uit het concept waar ik dan weer een heel logje aan besteed. Lekker bezig!
    Mijn favoriete drankje is alweer heel lang ‘water’. Hoewel af en toe een glaasje wijn o heel lekker is. Lekker vooruitzicht die uitjes, alvast veel plezier gewenst!

    Liked by 1 persoon

  5. Ik ben fan van het concept en lees het ook graag bij jou :-). De echtgenoot zit momenteel naar de voetbal te kijken, dus ik weet maar al te goed dat het EK begonnen is. Jammer genoeg zijn er in Gent geen schermen op een markt, ik zou het nochtans wel leuk vinden om daar eens naartoe te gaan. De wedstrijden van de Belgen zijn alleszins de enige matchen waar ik naar kijk.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

