Tiny is even stil

 

Omdat het soms zo belachelijk lijkt, nog een review, nog een foto van waar we afgelopen weekend waren,…

Nog eens klagen over de zoon die niet vooruit gaat en elke week een nieuwe hobby heeft, maar geen werk. Of dat hij zijn afval vergeet buiten te zetten. En geen nieuw kot zoekt terwijl zijn contract eind juni afloopt.

Ik zou er een klaagblog van kunnen maken, zoals je tegenwoordig veel ziet.

Of zou ik eens wat stoefen over onze renovatie van de woonkamer? Pff, eigenlijk hangt er gewoon een nieuwe laag verf op en staan er nieuwe meubels en hangt er nieuwe verlichting. En dan? Heb jij daar iets aan, vraag ik me af.

 

Misschien moet ik vertellen over de communie van de pluszoon? Hoe saai de mis was en hoe mijn vriend en ik onder ons voeten kregen van schoonmoeder, dat we allebei twee clowns waren, heel de tijd zitten lachen, tss… Hoe we lekker gegeten hebben in een restaurant, aperitiefje aan de oever van een meer, in de zon?

Of over het blogetentje in Roeselare, met een paar hele toffe vrouwen? Over Instagram en Facebook, die dan meteen vol staan met reacties en likes… Over mijn gehoorprobleem die maakt dat ik de helft van de conversatie niet hoor omdat het omgevingsgeluid dat verdringt? Ach, daar moet ik niet over zagen, Pannenkoek heeft dag in dag uit last van tinnitus en ziet daardoor zulke avondjes helemaal aan zijn neus voorbij gaan.

Schrijf ik nog wat meer over het songfestival? Dat we het welgeteld vijf liedjes hebben uitgehouden? En dat mijn vriendin in Ierland me sms’te ย dat ze Belgium echt sterk vond en dat haar hond bij het liedje van Oekraรฏne spontaan begon te janken? Ze had beter naar de hond geluisterd en er geld op in gezet.

Het komt er op neer dat ik misschien in een blogdip zit. Alles is stom. Belachelijk. Wie heeft daar nu wat aan? Zoals ik ooit al zei: “Bloggers zijn aandachtshoeren.” Waarom wil iemand lezen wat ik schrijf? Wat maakt het interessant? Of boeiend? Waarom haken mensen af?

Kijk en ik ging niks schrijven vandaag. Misschien iets kort over niks. Een aankondiging van “straks ga ik op vakantie dus het wordt hier stil”. En ondertussen staat hier al weer een lap tekst. Misschien zelfs wat foto’s.

Schrijven. Het is verslavend. Sorry hoor.

2016-05-13 14.26.54-1

Kottee Kaffee in Brugge, chocoladetaart, chai en mijn mama

2016-05-15 13.40.21-1

Kalmthoutse heide

2016-04-13 20.02.10

26 comments

  1. Een blogmeeting in Roeselare.. damn. Tis dat ik ook van het gedacht ben dat niemand mijn blog leest omdat ik niets te vertellen heb en alles maar gewoontjes is anders was ik daar misschien ook mogen bij zijn. Ach, soms is alles gewoontjes maar daar is eigenlijk niks mis mee.

    Liked by 1 persoon

    1. Hey Daphne, het ging er ons niet om wie wel iets of juist niets te vertellen heeft. ’t Was gewoon samen komen met een stuk of zes van de streek, net omdat we die grote blogmeetings van 30 en meer mensen zo vermoeiend vinden. En je praat toch maar met een aantal. Het is dus zeker geen kwestie van er wรฉl of niet mogen bij zijn. Als wij samen eens iets gaan drinken, en we vragen er nog iemand bij van de streek, die toevallig ook blogt, awel hup: dan hebben we OOK een blogmeeting. Deal?

      Like

      1. Hehe, ik voelde mij niet zielig ofzo hoor ๐Ÿ˜‰ Ik herkende gewoon je gevoel van het even stil zijn en toch het gevoel te hebben van iets te willen zeggen op die blog.
        Niet mee inzitten met die meeting! ๐Ÿ™‚

        Liked by 1 persoon

  2. Dit is jouw plekje op het web en je hebt het recht om eens te ‘klagen’. Al vind ik klagen bij het lezen van bovenstaande tekst een groot woord, hoor.
    Je kan het ook positief maken door er een ‘as we speak’ van te maken? ๐Ÿ™‚
    Iedereen heeft trouwens wel eens die blogdip. Ik ga als lezer zeker niet afhaken, hoor, ik zie wel wanneer je terug in mijn feed verschijnt.
    Ik vond het alleszins heel fijn vrijdag en wanneer ik je opmerking over omgevingsgeluid lees: zelfs voor mensen met perfect gehoor (ik hoor zelfs een spin over de muur kruipen) moet ik toegeven dat het omgevingsgeluid daar echt sterk was (zie: positief bekijken). ๐Ÿ™‚

    Like

  3. Herkenbaar hoor. Ik schrijf soms ook weken niks en dan ineens weer een periode vrijwel elke dag…
    Zo’n blogmeeting in beperkte kring lijkt me wel wat. Ik ben tot nu toe nog nooit naar zo’n meeting gegaan omdat de grote groep me wat afschrikt.
    Geniet van je (blog)verlof! X

    Liked by 1 persoon

  4. Blij je te lezen :).
    En… Ik blog omdat ik moet schrijven. Dat is soms het enige waar ik niet te moe voor ben. Al die bedenkingen die jij maakt (wie heeft er wat aan en waarom zou ik) doen er dus niet toe. Ik vind trouwens het-leven-zoals-het-is, met inderdaad telkens dezelfde zorgen en problemen en kleine en grote gelukjes, het mooie aan blogs lezen. Ik ben oprecht benieuwd hoe het verder gaat met jouw zoon en hoe de week van een bepaalde blogster was en …

    Liked by 1 persoon

  5. Af en toe zit ik met dezelfde vragen. Denk je dat het stukje over dat blik zalm effectief daarover ging? De titel zat er krak op, maar de begeleidende tekst heb ik een andere draai gegeven. Ook hier: ik schrijf bijzonder graag, maar vaak stel ik me de vraag of bloggen de juiste manier is…

    Liked by 1 persoon

  6. Ik herken ook voor 100% wat je schrijft, momenteel heb ik een af en aan dipje… Mijn hoeveelheid van publiceren is alleszins enorm gedaald. Ik doe het nog altijd graag maar die vragen die jij je stelt, stel ik me ook vaak.

    Liked by 1 persoon

  7. Oei, Tiny heeft een probleempje.๐Ÿ˜‰Toch normaal dat je het bloggen af en toe in vraag stelt. Ik schrijf over wat me bezighoudt, omdat ik het graag doe en omdat het me helpt mijn gedachten te verzetten. Wie het stom vindt, hoeft maar weg te zappen he.

    Liked by 2 people

  8. Haha, raar toch, ik heb altijd wel inspiratie, maar was nu bezig met een logje (ratjetoe) en wat ik eerder in mijn hoofd had komt er gewoon niet uit hahaha..
    Maar jij hebt er weer een prachtig logje van gemaakt zo tussendoor ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  9. Schitterend ๐Ÿ˜‚ “Bloggers zijn aandachtshoeren”. Ik zat de voorbije weken ook eventjes met een blogdip. Zaterdag ga ik ook even mijn batterijen opladen in her buitenland en zal het ook terug wat stil zijn op mijn blog. Hopelijk daarna weer voldoende inspiratie. Naar waar gaat je vakantie? Geniet er van! Groetjes Kim

    Like

Geef een reactie

