Tiny en The Jungle Book

Zoals ik al van plan was, ging ik nog eens samen met mijn zoon van twee meter lang naar de cinema.

Toen ik hem voorstelde om misschien samen naar The Jungle Book te gaan, vreesde ik eerst voor hoongelach, voor schampere opmerkingen in de trant van “Mama, da’s veel te kinderachtig”. Maar blijkbaar heb ik toch ergens iets goeds gedaan. Hij zei: “Ah speelt die al? Ik ben massa’s gehyped om die film te zien!” De vertaling daarvan is dus: “Ja dat zie ik zeker zitten.” Tienertaal tegenwoordig…

Hij was amper een jaar of vijf toen we keer op keer keken naar De Leeuwenkoning, Tarzan en zeker ook Jungle Boek. In de Nederlandse vertaling met stemmen van Willem Duyn (Koning Loewietje) en Coen Flink (Baloe) is die film onvergetelijk. Ik keek altijd dolgraag met hem mee, en we kennen alle liedjes uit ons hoofd.

 

 

We gingen eerst nog een kot bekijken (want eind juni heeft hij een andere studentenkamer nodig, in Brugge), dan ribbetjes gaan eten bij Ribs’n’Beer en daarna gezellig in een Twinseat in de cinema.

We keken in 3D, wat ik meestal stom en lastig vind, maar in dit geval wende ik vrij snel aan de bril en de beelden. Of het een meerwaarde was? Daar ben ik niet zeker van.

In dit filmpje zie je een stukje en krijg je uitleg over hoe ze deze film hebben gemaakt. De film kon op deze manier gemaakt worden omdat nu pas de technologie voor handen is, een combinatie van animatie, film en live actie met de huidige technische mogelijkheden.

Ik vond het erg knap gedaan, we zaten helemaal in het verhaal en we herkenden veel van de originele tekenfilm. Wordt er gezongen in de film? Misschien moet ik dat nog niet verklappen. In elk geval, het is een aanrader voor alle leeftijden. Ok, misschien niet voor de allerjongsten!

Terwijl ik er naar keek, leefde ik mij in en dacht terug aan mijn zoon toen hij nog de leeftijd had van Mowgli, toen hij nog klein en schattig was. Ik ging er zΓ² in op, dat ik even schrok toen ik naar rechts keek en daar zo’n grote langharige reus zag zitten. Die toch mee giechelde en vol aandacht en spanning keek naar Kaa, Bagheera en Shere Khan.

14 comments

  1. Wauw, dat moet heerlijk geweest zijn, uit met je zoon! Super!
    Ik heb niet zoveel met tekenfilms (Disney dus). Maar kan me een film van heel vroeger herinneren waarin alle voetstappen van een hertje (misschien Bambi?) in goud veranderden.
    Hoe en wat? Geen idee, maar dat is me bij gebleven. Tarzan heb ik wel eens gezien met mijn kleinkinderen. Maar wel heel knap hoe die film gemaakt is met al die technieken!

    Like

  2. Zalig toch, zo’n mama/zoon-avondje. En dan nog zo’n nostalgische film. Ik hoorde al vaak over de nieuwste film. Maar hier ga ik niemand vinden, die met me mee wil πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. Klinkt als een superavond. Mijn zoon is nog net geen jaar, dus nog geen cinema hier 😁 maar ik hoop dat ik later ook zo’n geweldige moeder-zoon momentjes zal beleven!
    Leuke blog trouwens!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

