Tiny in april

April mag stilaan zijn koffers pakken, ik heb het er wel mee gehad. Laat mei maar komen met zon en een hoop vrije dagen.

In april begon ik weer met lopen (en stopte ik ook weer), maar begon ik ook met wandelingetjes, tijdens de lunch op het werk en vaak ook ’s avonds na het eten. Levert mooiere foto’s op dan terwijl je dit al lopend doet, ha!

2016-04-13 19.33.54-1

Wevelgem

2016-04-18 12.43.09

@work in Brugge

Ik heb echter deze maand ook een traantje gelaten. Nu we onze nieuwe meubels hebben, kan ik stilaan mijn boeken uit de dozen van de zolder halen en die mooi sorteren in de nieuwe kast. Zo heb ik een hele collectie met alle boeken van Nicci French en die zouden er wel mooi in staan, dacht ik. Groot was mijn ontzetting toen ik één bepaalde doos vast nam: een aantal boeken waren vochtig, met schimmel zelfs! Geen idee hoe dit kwam, want de zolder is overal even droog en nergens was er een teken van een lek.

Dit was niet even slikken, dit was huilen. Vooral boeken die ik koester, dan nog. Damn!

Vorig weekend heb ik mezelf dan maar wat opgevrolijkt met mooie muziek en gezellige sfeer. We trokken naar Festival Aan Zee, in De Panne: een organisatie van Dranouter Festival. Op zaterdag gingen we kijken naar Sioen (wat een muzikant!) en Urbanus (beetje rommelig, wel leuk).

2016-04-24 15.20.35 HDR

en deze mijnheer

Op zondag trok ik met de veertienjarige plusdochter én haar vriendin naar Bandits, Laura Tesoro en Clouseau. Ok, eigenlijk had ik gewoon een excuus nodig om Clouseau te kunnen zien. Live heb ik ze nog nooit gezien, ik ben niet zo’n fan dat ik daarvoor naar het Sportpaleis trek, maar als ze bij wijze van spreken in de achtertuin gratis komen optreden, kon ik dat toch niet laten.

De twee pubers stonden braaf maar genietend naast mij tijdens het optreden van de jonge snaken,Bandits. Gastjes die al heel lang samen spelen en een goed geolied optreden neerzetten. Ik ken hun oeuvre niet, maar toen ze een cover speelden van Sting “An Englishman in New York” zong ik luidkeels mee en verkreeg zo het respect van de twee meisjes: “Woow, jij kent dat van buiten, of wa? Bère!” 🙂

Later hebben ze nog hun momentje gehad met de Bandits, offstage, maar ze durfden geen foto vragen, de giecheldames.

Bij Laura Tesoro, onze nationale trots (ahum) die België naar Stockholm stuurt voor het Eurovisie Songfestival, bleven ze niet staan. Ja, ze heeft wel goeie liedjes, maar ze heeft “een air”, zo zeiden ze. Ach, meisjes onder elkaar…

En dan ging het vooruit, hop naar voor, tot aan paal 2 in de grote tent. Nog vijf meter zouden mij scheiden van Koen, Kris, Vincent en de rest van het gezelschap. Te weten dat er ’s morgens om 10u30 al dames klaar stonden aan de ingang om vooruit te stormen in een volledig lege tent, om toch maar vooraan te kunnen staan…

Ongelofelijk, maar na drie kwartier opstellen, en amper soundchecken, waren ze klaar en om 18u stipt begon Clouseau er aan.

2016-04-24 17.58.52-1

Wat een geluid! Voor een optreden in een tent zat dit piekfijn in elkaar. Tegenwoordig werken ze met gedigitaliseerde instellingen van alle microfoons en instrumenten. Inpluggen, usb-stick in het mengpaneel en floep alles staat juist afgesteld. Magic!

Goh ja, veel meer moet je er niet over zeggen: Koen heeft de charisma die we kennen van op tv, doet niet overdreven, de samenzang was schitterend, klasse muzikanten, in totaal met twaalf op het podium. Mooie afsluiter van het weekend. En het deed me verlangen naar het echte werk, deze zomer weer op post in Dranouter!

De maand mei heeft van alles in petto: een communie (de laatste!), vrije dagen en lange weekends, en een citytrip naar Lissabon, joechei!

20 comments

  1. Ow zeker, Lissabon? Een za-li-ge stad. Zo jammer dat de Pastéis de Belem thuis niet half zo goed meer smaken als ginder… Geniet er van!
    En de Clouseaumeneren zijn klasbakken, zowel op het podium als ernaast. Mannen met het hart op de juiste plek.

    Liked by 1 persoon

  2. misschien die boeken eens proberen op te kalefateren door ze in een zak met rijst te steken? Die rijstkorrels nemen het vocht op. Toch jammer. De covers van Nicci French boeken vind ik zo mooi. In een ver verleden ook nog enkele boeken ervan gelezen…
    Dat Festival aan zee leek me wel de moeite!

    Like

  3. Ik zou er ook kapot van zijn moest ik één van mijn boeken in die staat terugvinden! Vreselijk!
    Sioen is echt geweldig. Hoog tijd dat hij nog eens richting Vlaams-Brabant komt 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

