Tiny’s reisfotochallenge: Dordogne

Scan 14

Het was nog de tijd van de analoge fototoestelletjes, deze foto is niet bewerkt, nogal wazig maar verder vind ik hem nog wel okee. Jazeker, dit ben ik. Zo mager als een lat, de voetjes in belachelijke gympies – geen wonder dat ik altijd pijnlijke voeten had in die tijd.

Luchtig t-shirtje, short en mijn haar opgestoken. Daarvoor moet het dus echt mega warm zijn, want meestal hangt mijn haar gewoon los. Die zomer van 1990 was het overal om te bakken. We zijn zelfs eerder naar huis teruggekeerd omdat het op de camping in ons tentje op geen enkel moment uit te houden was. Om dan te ontdekken dat de hittegolf in Vlaanderen even warm was, maar ja.

Met mijn vriendje van toen ging ik voor de eerste keer samen op reis. Naar een streek die een vriendinnetje mij had aangeraden, de Dordogne. We hadden een staanplaats gereserveerd op een eenvoudige camping net naast die rivier en ik bracht bijna de hele dag door in het water, om toch maar wat te kunnen afkoelen. De kanotocht op de Dordogne bracht zonnebrand, maar ook wat verkoeling.

Het vriendje en ik hadden een ingewikkelde knipperlichtrelatie. In deze vakantie hadden we dus ook vaak ruzie en de hitte deed hier ook niet veel goeds aan. Ik word grumpy als ik honger heb, en rechtuit ambetant als ik te warm heb. Ik hield destijds ook helemaal niet van wandelen, en al zeker niet in de warmte. Hij hield niet van zwemmen, en al zeker niet in een rivier.

Het kasteelbezoek zal dan vast wel een hoogtepunt geweest zijn, al weet ik niet meer waar dit was. Iemand een idee? In elk geval, het was er binnen heerlijk koel en het uitzicht fantastisch.

Dit bericht vond zijn inspiratie bij de uitdaging van een simpele Brugse ziel, hij nam het initiatief om foto’s te posten van een reis en daar iets bij te vertellen – of te fantaseren. Wie zin heeft, doe gerust mee!

10 comments

  1. Draag jij je haar altijd los? Ik kan dat dus niet verdragen hรฉ,…en al zeker niet als het warm is ๐Ÿ™‚ ik kan mijn haar niet op mijn huid verdragen :-), I know er zijn kosten aan. Ik vind het een romantische foto en met een heel herkenbare klederdracht ๐Ÿ™‚

    Like

    1. Haha, dat blauw shortje en dat purper bloesje, het trekt op niks hรฉ… ๐Ÿ˜‰ Toeval wil dat ik vandaag mijn haar heb opgestoken, en ik krijg er de kriebels van. Dus ja, meestal is het gewoon los…

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

