Tiny’s reisfotochallenge: Kalymnos

Scan 12

In 1988 had ik in de zomer geen vriendje. Ik had bijna drie maand vakantie tot de hogeschool weer zou beginnen en totaal geen plannen. Mijn vriendinnen mochten niet mee met mij op reis of hadden een vakantiejob. Inspiratie om ergens heen te gaan had ik ook al niet, en het idee dat ik gewoon alleen ergens naar toe zou kunnen, kwam toen nog niet bij me op.

Dus hapte ik snel toe toen mijn ex-vriend me vroeg om met hem op reis te gaan. We kwamen nog steeds goed overeen, maar maakten meteen duidelijke afspraken: geen gefoefel! Hij was verliefd op iemand anders (maar had er nog geen relatie mee) dus ik moest me geen illusies maken. Okee dan. Eerlijk gezegd: ik was nog een pietsie verliefd op hem, maar zou me proberen te gedragen. En ’t is nog gelukt ook, want ondertussen was ik ook op iemand anders verliefd geworden.

We kozen voor Kalymnos, een Grieks eiland waar we nog nooit van hadden gehoord. Bereikbaar per boot via Kos, waar onze avondvlucht toekwam. Onder een hemel met miljoenen duidelijk zichtbare sterren vaarden wij naar het bijna paradijselijke sponseneiland.

Twee weken bleven we er: na twee dagen was mijn reisgezel aan bed gekluisterd met de griep. Toen ik bij de receptie ging vragen om een dokter, kreeg ik in krampachtig Engels te horen dat de telefoon niet werkte omdat er water in zat?? De volgende dag trok ik dan maar naar het stadje om medicatie bij een apotheek te halen.

De tweede week huurden we een brommer en mocht ik achterop menig angstig momentje doorstaan: haarspeldbochten en ravijnen en Griekse gammele vrachtwagens als tegenligger, zijn geen goeie combinatie. Maar de omgeving was prachtig. Ik nam geen enkele foto, hij des te meer, al waren het dia’s. Twee heb ik er ooit van gezien, waaronder dus bovenstaande. Romantisch hé? En toch hing er geen druppel romantiek in de lucht.

Dit bericht vond zijn inspiratie bij de uitdaging van een simpele Brugse ziel, hij nam het initiatief om foto’s te posten van een reis en daar iets bij te vertellen – of te fantaseren. Wie zin heeft, doe gerust mee!

10 comments

  1. Die zonsondergangen op Griekenland zijn fantastisch, ik heb er een hele collectie van :).

    Een beetje bizar, met je ex op reis gaan, op 1 kamer (?) terwijl je beiden al iemand anders hebt. Een beetje expeditie Robinson dus, avant la lettre :).

    Like

Geef een reactie

