Tiny’s reisfotochallenge: Tiny in Amerika deel 2 (1992)

Scan 9

Hupakee, we gaan van volledig anoniem naar een tipje van de sluier. Enfin, deze foto is nu vierentwintig jaar oud.

Zoals ik al vertelde in de vorige Amerika-aflevering, ging ik in 1992 een kamp begeleiden in Pennsylvania bij mensen met een beperking. Tussen de sessies door (die één week duurden) waren we soms twee, drie of vier dagen vrij. Op 4 juli, Independence day, reisde ik samen met twee Nederlandse meisjes, een Nederlandse jongen en een Nieuw-Zeelander naar Washington. Daar zagen we de lange parade ter gelegenheid van “the fourth of July”. Hier poseer ik – geen idee wat ik wou uitbeelden – voor een stuk van die stoet en United States Capitol op de achtergrond.
Mijn broekpakje, of salopette met korte pijpen, was toen echt mijn favoriete kledingstuk. Met alles te combineren, grote zakken, licht en luchtig!

Weet je wat nu zo grappig is? Die twee Nederlandse meisjes heetten allebei Mariska, zijn nu nog steeds dikke vriendinnen en ik ben er nog steeds mee in contact via Facebook en Instagram. Eén van de Mariska’s en de Nederlandse jongen zijn zelfs al jarenlang gelukkig getrouwd.

We hadden met vijf een auto gehuurd, een grote Chevrolet, waarmee we rond toerden in Washington en omgeving. Op een avond reden we hopeloos verloren, op zoek naar de wijk Georgetown, waar het leuk uitgaan was – volgens de tips die we hadden gekregen. Voor zover ik me herinner, hebben we dat stuk van de stad nooit ontdekt. We hadden géén wegenkaart, gps bestond nog niet, internet ook niet, niemand had een mobiele telefoon, en toch hebben we het overleefd. En reuze veel plezier gemaakt.

Zalige herinneringen aan een vakantie, die de ideale combinatie was tussen werken en reizen.

Dit bericht vond zijn inspiratie bij de uitdaging van een simpele Brugse ziel, hij nam het initiatief om foto’s te posten van een reis en daar iets bij te vertellen – of te fantaseren. Wie zin heeft, doe gerust mee!

14 comments

  1. Als je al dertig kilo bent bijgekomen, zal je beslist nog niet te dik zijn. Op de foto zie ik een wel zéér slank meisje.
    Heerlijk, die oude foto’s, doch Amerika boeit me niet.

    Like

Geef een reactie

