Tiny en de datingwebsite

Eigenlijk moet ik er niet om liegen, en het niet verzwijgen. Het is iets van deze tijd. Ja, ik heb de liefde van mijn leven leren kennen op een datingwebsite.

Geen mens die daar tegenwoordig nog van op kijkt. Velen vertellen mij echter over al de negatieve ervaringen die ze hiermee hebben en velen zeggen ook dat ze het nooit meer opnieuw zullen proberen. Ja, het kan: je prins op het witte paard tegenkomen in de supermarkt, tijdens een reisje, op café,… net als vroeger. Waarom niet. Maar ik weet ook dat dit tegenwoordig allemaal een stuk moeilijker is. Zeker als je al iets ouder bent, en/of je al kinderen hebt en al een huwelijk achter de rug. Het is geen schande om dan je toevlucht te nemen tot het wereldwijde web.

Natuurlijk ben ik hem niet wam bam zoef tegengekomen bij de eerste pogingen. Neen, met schade en schande heb ik alle stappen doorlopen. In een paar jaar tijd een aantal mannen ontmoet die fout waren. Fout voor mij, misschien niet voor een ander. Maar net door die schade en die schande ga je wel leren uit je fouten, en kan ik een aantal tips mee geven. Maar voor ik die ga toelichten, eerst wat voorbeelden van foute mannen.

  1. De afknapper

Ik begon met een paar berichtjes over en weer, hij zag er okee uit op zijn foto, serieus gezicht, zijn profiel was behoorlijk ingevuld, we hadden een aantal gemeenschappelijke interesses. Dus na een paar mailtjes besloot ik om af te spreken. We spreken af in een café, ik ben te vroeg, dus na een minuut of vijf zie ik hem binnen komen. Het is meteen mis: hij heeft een raar loopje. Hij gaat bij me zitten, zegt hallo en ik moet me inhouden om niet achteruit te deinzen: wat een lucht! Wat later bestellen we iets om te drinken en zie ik dat zijn mond met tanden eerder een kerkhof lijkt. Maar dan wel een verlaten kerkhof, dat al een tijdje niet meer onderhouden is. tandbederf fotootje

Nu ga ik niet zeggen dat ik zelf een Colgate-glimlach heb, maar dit sloeg alles. En dan mag de man nog zo lief, vriendelijk en interessant zijn, hier ga ik van over mijn nek. Na een beleefd drankje heb ik gezegd dat ik weg moest en nee, sorry maar het gaat niks worden. Hij leek niet in het minst teleurgesteld. Oef.

2. De verkeerde politieker

Deze man zag er goed uit, echt waar, had een vlotte babbel en een mooi gebit, was lang en slank, had twee kinderen en een goeie baan. En kwam uit het dichtbijgelegen Varsenare. Dus ik sprak er mee af, en zelfs een tweede keer. Het gesprek ging leuk, vlot, geen kriebeltjes, maar toch iets aangenaams, tot het ineens over reizen en Afrika ging. Ik merkte hoe denigrerend hij opmerkingen maakte over zwarte mannen, die je bedriegen, over hoe de vrouwen er daar uit zien als apen, en uiteindelijk over hoe vreselijk hij het vindt dat er nu ook “van die zwarte” mogen wonen in zijn blanke gemeente. Ik ben zelfs niet begonnen met argumenteren. Ik werd stil, en dat had hij snel door. Hij vroeg me wat er scheelde en ik zei: ik heb iets tegen racisten. Er volgde nog een hele uitleg waarin hij vertelde dat hij absoluut niet racistisch was, maar dat ze in hun land moeten blijven, ons werk niet mogen afpakken, enzovoort. Ik had genoeg.

3. De leugenaar

Oh wat was hij mooi! Hij leek sprekend op Frank Boeijen waar ik al jaren stekezot van ben, en ik was meteen verkocht. Bij de eerste afspraak dacht ik zelfs: Vergeet het, Tiny, dit is echt ver boven je niveau, die vent is veel te knap, die gaat je nooit nog willen terugzien.  29503

Stel je mijn verbazing voor toen hij dat wel wou, meer nog, hij kuste me en ik fladderde mijlenver in de lucht. Bàm. Hij ging eerst nog wel op reis, naar IJsland, met een vriendin, nee er is niks tussen ons, ze zijn al jaren reisbuddies maar er gebeurt nooit iets meer, ik val echt niet op dat type, zei hij. Whatever. Twee weken later zag ik hem terug en er volgde een reeks afspraakjes met alles er op en eraan. Wel nooit bij hem thuis, want zijn huis was in verbouwing. Een paar maanden later mocht ik toch bij hem langskomen, omdat het toevallig goed uit kwam, en hij vertelde dat er een vriendin van hem bij hem gelogeerd had met haar kindje, omdat ze op zoek was naar woonruimte. Okee dan. Daarom lagen er dus ook kinderspullen in huis en zo. Whatever.

Ik vertelde over hem aan een vriend van mij. Oh maar dat is dingetje, en hij woont daar en daar, en hij heeft een dochtertje, en hij doet dat en dat van beroep. Euh, ja, allemaal juist, met uitzondering van dat dochtertje.Nee hoor, zei de vriend, ze heet zo en zo en is zo oud en hij woont toch al jaren samen met zijn vriendin? Er begon één en ander op zijn plaats te vallen. Toen ik de man in kwestie er mee confronteerde, ontkende hij nog eventjes. En daarna zei hij dat hij nooit vertelde dat hij een kind had, omdat dit vrouwen afschrikte. Hàllo?? Ik heb toch zelf ook een kind? Wat voor een domme zever is me dat nu? Kortom, ik was erg teleurgesteld, in hem, in mezelf, in heel die domme datingwebsite.

4. De babbelaar

Na een tijd probeerde ik het nog eens. Ik kwam in contact met een stadsgenoot, die ik al uit de verte bleek te kennen, we gingen vroeger naar dezelfde school, maar hij zat in een andere afdeling. Dus ging ik met hem naar de film. Eerlijk, ik weet totaal niet meer welke film we zagen, maar hij praatte er zowat constant door heen. Commentaar over de acteurs, commentaar over de locaties, en het ergst van al, tijdens de film stelde hij mij ook vragen. Hatelijk. Ik wou eerst naar de film kijken en daarna wat babbelen. Mijn stilzwijgen en mijn lichaamstaal begreep hij duidelijk niet. Na de film sprak hij alleen maar over zichzelf, stelde mij geen enkele vraag meer maar wou na afloop wel met mij mee naar huis. Nee, dank u en tot nooit meer.

Er volgden nog een paar korte ontmoetingen met anderen, nietszeggende indrukken, het vermelden niet waard.

5. De ideale man

Ik weet niet meer wie begonnen was met een berichtje, hij of ik. Maar we schakelden al snel over op msn en begonnen wat te praten. Ik vroeg om eens een andere foto door te sturen, een beetje meer close up. Het moment waarop ik die foto aanklikte en die voluit op mijn scherm kreeg, herinner ik me precies: dat zou hem wel eens kunnen zijn! Die open blik, die lieve ogen, die glimlach,… Ik was er een paar minuten stil van. We ontmoetten elkaar in de Estaminet en na zijn tanden te controleren, de leugendetector aan te zetten, zijn politieke voorkeur te weten,… kwam er een eerste kus. Het leek wel een stripverhaal: er hingen allemaal sterretjes en lichtjes boven ons, de klokken begonnen te luiden en ergens hoog in de lucht werd er vuurwerk ontstoken.

Ondertussen zijn we meer dan vijf jaar verder en ik ben nog steeds blij dat ik uit die domme datingwebsite zo’n fantastische man heb opgevist.

35 comments

  1. Nou, ik heb er de moed niet voor. Als ik me alleen voel, hoef ik alleen maar een blik te werpen op twee van die onnozel profielen van mannen die een lief zoeken om hun leven compleet te maken, en niet zonder dt-fouten kunnen schrijven en een vrij genante foto hebben, om dan te weten dat het prima is, zo, in mijn up. Tot ik in de supermarkt ofzo eens iemand opvis. Who knows :).

    Liked by 1 persoon

      1. Ik ben net – voor de eerste keer in mijn leven – op “Tinder-safari” gegaan. Tis nog maar een paar dagen pril en mijn prins op het witte paard is dan ook nog niet voorbij komen galopperen. Wel krijg ik ongevraagd educatieve scholing over de voorkeur van de Nederlandse man, die varieert van threesome tot tantra. En dat terwijl ik toch duidelijk heb vermeld dat ik geen interesse heb in sexdates. Je begrijpt, ik wacht met smart op je tips :o)

        Liked by 1 persoon

  2. Ik ben ergens wel blij dat ik de echtgenoot via vrienden leren kennen heb, want ik weet niet of ik dat wel zou durven om zo op internet op zoek te gaan. Maar in de echtgenoot zijn familie zijn er ook al zeker 2 koppels die elkaar via online dating gevonden hebben en die nu getrouwd zijn en kinderen hebben. Het kan dus echt wel en dat bewijst jouw verhaal nog maar eens. Die rotte tanden, wat een gruwel trouwens ;-).

    Liked by 1 persoon

  3. Je datingperikelen leveren wel uitermate genietbaar leesvoer op.
    Gesteld dat ik alleen was, dan zou ik zo’n virtuele zoektocht aan me laten voorbijgaan, vrees ik. Ik ben gewoon veel te verlegen en te onzeker over mezelf. Of misschien zijn te veel vrouwen veel te complex, dat kan ook. 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Mijn ex heb ik vroeger leren kennen via MSN. Ik deed niet echt aan daten maar hij had berichtje gestuurd en zo hadden we eens afgesproken. In nov leerde ik mijn ondertussen ook ex-vriendje kennen via Tinder. Onlangs zat ik nog eens een avond op tinder maar ik heb er gewoon geen zin meer in, voor het moment. Ik wil iemand leren kennen IRL. Maar ik weet niet of dat gaat lukken. Ik ben ook heel onzeker.

    Like

  5. Ik heb mijn allerliefste lief ook via het www leren kennen. Niet op een datingsite, maar al bloggend (hij reagerend op mijn schrijfsels toen nog op bloggen.be en ik op de zijne en van ’t één kwam ’t ander…)
    Nog geen seconde spijt van gehad trouwens !

    Liked by 2 people

  6. OMG die lelijke foto heeft me wel doen schrikken toen ik in Bloglovin’ aan het scrollen was 😀 ook een manier om mensen curieus te maken natuurlijk #clickbate, hihi

    Hier geen ervaring met datingsites, hier sloeg de vonk over op school/unif/werk/café/werk 🙂 Wat trouwens niet evident is, Mr Right ontmoeten op het werk waar ge supergraag zit, maar bon een mens moet keuzes maken in het leven 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Hahahahahahahaha, ik heb mijn lief ook gevonden op Netlog,…….en daarvoor uit geweest met 2 of 3 andere, leuke mannen,….heb me er goed met geamuseerd, maar het was geen relatiemateriaal, bij T wist het ik het na 10min, dat is hem,……..en kijk bijna 9 jaar later zit hij er nog,…..en het wordt steeds beter en beter,…….

    Liked by 1 persoon

  8. Tiens die leugenaar doet me een beetje denken aan de vader van mijn dochter…. Alleen slaagde die er nog in mij eerst zwanger te maken voor de waarheid aan het licht kwam (maar ik had em wel niet ontmoet op een datingwebsite). Ik hoop ooit ook mijn ideale man tegen te komen, maar zelfs als het niet zo is, dan nog liever alleen dan al die andere types 🙂

    Liked by 1 persoon

  9. Ik heb met open mond zitten lezen. Hoe je de moed had om telkens opnieuw te proberen! Chapeau!

    Weet je.. toen ik de echtgenoot leerde kennen was er natuurlijk in de verste verte nog geen sprake van het www
    Maar weet je.. hoe meer ik er over nadenk.. hoe meer ik eigenlijk tot het besluit kom, dat zo’n datingsite echt wel interessant kan zijn. Zo kan je al aan de hand van een profiel min of meer zien of je een beetje bij elkaar past, dezelfde interesses, …
    Ik leerde de echtgenoot kennen.. viel (het zou niet mogen, maar toch was het zo.. ) voor zijn uiterlijk..

    Liked by 1 persoon

  10. OMG… de foto van de tanden… oh, dat moet wat geweest zijn… jakkes!!
    Gelukkig zat de ideale man er ook tussen 😉
    Ooit had ik een date met een hele knappe jongen… echt wauw… tot die begon te spreken… zeg maar zagen over alles en nog wat… niks was goed, alles was slecht… en maar zagen en zagen… eens in de auto, heb ik zo vlug mogelijk gas gegeven om zo vlug mogelijk daar weg te zijn.

    Liked by 1 persoon

  11. Ja hoor, de tanden, komt nog vaak voor, eigenlijk.
    En als je er dan wat van zegt (wat ik dus doe) dan krijg je een verontwaardigt antwoord “Schrik van de tandarts!”, sjonge jonge …
    Ik zou je lijstje rustig nog wat langer kunnen maken, jammer genoeg 🙂
    ’t Is triestig, maar alles op zijn tijd zeker? 🙂
    Tof stukje!

    Like

  12. En toch viel ik een lichte toon van verlegenheid in je stukje. Hoeft niet. Ik hen een nichtje van 30. Zeer intdlligent, bijzonder knap, sympathiek,… en ook zij vertelde onlangs zonder enige gene ovrr haar zoektocht via eed datingsite. Thimes, they are changing… Blij dat je Het Geluk hebt gevonden…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

