Tiny’s reisfotochallenge: ergens in Frankrijk met Tentsetters

Scan 11

Wellicht is hij hier een jaar of vijf. We gingen op vakantie naar Frankrijk en wilden geen grote camping, maar iets gezelligs, bij een meer liefst en met veel activiteiten voor kindjes. Internet was toen nog iets nieuws en het zal de allereerste reis geweest zijn die we boekten via de computer.

Tentsetters heette de organisatie, ondertussen zijn die veranderd van naam naar Rent-a-tent.
Ik heb echt geen idee meer waar precies het ergens was, maar dat doet er niet toe. We sliepen in een bungalowtent, met alles erop en eraan, een formule die we ondertussen nog veel keer hebben herhaald. De luxe van niets te moeten meenemen, en toch het Γ©chte campinggevoel.

Hij verveelde zich geen moment! Dat is het voordeel van een ADD-kind denk ik, hij had genoeg fantasie om uren te kunnen spelen met stokjes en autootjes en handdoeken, om maar iets te zeggen. Op deze foto zie je hem in “jachtoutfit”, we hadden samen met hem pijl en boog gemaakt en iets in mekaar gefoefeld om zijn pijlen bijeen te houden. Fancy speelgoed? Allemaal niet nodig jong. Ik kan veel zuchten en zeveren over mijn zoon, maar dat het een dankbaar kind was, daar ben ik wel trots op.

Verder was er een zwembad, een meertje, gingen we naar kastelen (weeral) en naar een roofvogelshow. Er was ook een prehistorische grot in de buurt, rustige dorpjes en een beetje verderop een wildpark. Ik meen dat het ergens in de Auvergne moet geweest zijn. Geen kat die het mij zal helpen herinneren. Mijn zoon weet dat al lang niet meer, ik heb alleen nog een paar foto’s en het gezelschap van destijds doet al tien jaar of ik lucht ben, dus daar moet ik het ook niet aan vragen. Enfin, toch een mooie herinnering.

Dit bericht vond zijn inspiratie bij de uitdaging van een simpele Brugse ziel, hij nam het initiatief om foto’s te posten van een reis en daar iets bij te vertellen – of te fantaseren. Wie zin heeft, doe gerust mee!

11 comments

  1. Ha, hoeveel keren mijn broer en ik als kind met zelfgemaakte boogjes elkaar welhaast de ogen uit de kop schoten!
    Aan kamperen met een bungalowtent hou ik tal van goede herinneringen over. Onze toenmalige favoriete bestemming: steeds opnieuw Bomal aan de Ourthe.

    Like

Geef een reactie

