Tiny’s reisfotochallenge: op weg naar de Loirestreek

Scan 10

Mijn zoon is hier een jaar of acht. Samen met een vriend reden we naar de Loirestreek om een paar dagen op de fiets langs de kastelen te rijden. Ik hou totaal niet van fietsen, maar liet me overtuigen. Veel weet ik niet meer van die reis en toch is die nog niet zo lang geleden. De reden hiervoor is dat het nogal een woelige periode was. Ik had net een relatie achter de rug en was nog niet over die breuk heen. Het was ook veel te vroeg om een nieuwe relatie te starten, maar dat wist ik toen nog niet.

We logeerden in een hotel, geloof ik en daar herinner ik me alleen de maaltijden, hoe mijn zoon bijna niets lustte en dat leverde extra stress op.

Het fietsen ging behoorlijk goed, ik had net een nieuwe fiets en langs de Loire is alles plat, dus dat viel mee. Mijn zoon leefde zich uit en vond de kastelen de max. De autorit er naartoe was ook geen enkel probleem. Op de foto zie je hem met een walkman en hoofdtelefoon, luisterend naar een mix van liedjes uit de film Tarzan, Spirit, K3, De leeuwenkoning en nog een paar coole Samsonliedjes. Na tien keer “Mensenkind” in de versie van Paul Michiels kon ik het zelf ook wel uit mijn hoofd.

Net zocht ik eventjes de tekst op. Het is ongelofelijk hoe toepasselijk dit nog steeds is:

O, de kracht om sterk te zijn
In het heetst van de strijd
Dat zal allemaal wel komen mettertijd
Het is een lange, lange reis
Je leert je eigen weg te gaan
Ooit zal je zonder twijfel
Op je eigen benen staan

Mensenkind
Word groot en leer
Vind je ziel en laat haar vrij
Want op een dag
Dan keert ze weer
Naar een man
En die man ben jij

En al sta je er alleen voor
Geen mens die je helpen kan
Heb geduld en heb vertrouwen
Ook jij wordt ooit een man

En al doende zal je het wel leren
Leren weten wat je wil
En de liefde zal je vinden keer op keer
Alle dromen die je droomde
De wensen in je hart
Zijn nu dichterbij gekomen
Je neemt een nieuwe start

Mensenkind
Word groot en leer
Vind je ziel en laat haar vrij
Want op een dag
Dan keert ze weer
Naar een man
En die man ben jij

 

Dit bericht vond zijn inspiratie bij de uitdaging van een simpele Brugse ziel, hij nam het initiatief om foto’s te posten van een reis en daar iets bij te vertellen – of te fantaseren. Wie zin heeft, doe gerust mee!

13 comments

  1. Je hebt wat afgehost met zoonlief. Lukte het toen niet in de liefde, dan heb je dit zeker niet laten voelen aan je junior, wel integendeel. Kan ik niet meer dan ferm bewonderen…
    Wij zijn nog nooit aan de Loire geweest. Aan de Bommelbeke liggen geen kastelen, liggen die aan de Loire dan zo dicht bij elkaar dat je per fiets van het ene naar het andere kan trekken?

    Liked by 1 persoon

  2. Ik krijg tranen in mijn ogen van die tekst, hoe mooi.
    Vraagje, weet jij soms hoe ik mijn Facebook profiel kan omzetten in een pagina? Wil ik graag, want met een nieuwe pagina heb ik nog mijn lieve volgers niet mee…xx

    Liked by 1 persoon

      1. Ik heb me al suf gezocht, maar bij de Facebook hulp vragen vind ik wel een verwijzing naar een pagina, en die bestaat dan niet meer. Billy dacht dat jij dat wel zou weten 😉

        Like

  3. Ik ben al tweemaal aan de Loire op vakantie geweest. Eénmaal met de beide dochters en vorig jaar alleen met de oudste. Ik vind het een mooie streek. De combi van natuur, kastelen, steden bevalt me vooral.
    Normaal gezien ga ik deze zomer terug, en dan ook om te fietsen, al moet ik dat laatste nog bewijzen aan Bruno dat ik dat kan 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Tiny, heb je toevallig die liedjes van Tarzan beschikbaar op mp3? Ik ben al jaren op zoek naar de Vlaamse CD van de Tarzan Soundtrack door Paul Michiels gezongen.

    Like

Geef een reactie

