Tiny’s eindwerk straatfotografie

Ach het klinkt flinker en serieuzer dan het is…

De lessen lopen op hun eind, vanavond dient iedereen zijn beste foto’s in en volgende week gaan we met de klas op restaurant. Moeilijk was het niet, dit half jaar. Voor ons eindwerk moesten we onze tien beste foto’s selecteren. Veel werk had ik niet, want ik vind eigenlijk dat ik het voorbije half jaar niet zo veel foto’s heb genomen.

Een paar van mijn selectie hebben jullie misschien al eens eerder zien opduiken, sorry voor de herhaling dan.

DSC_0024

Het thema was “De Kus”. Op de achtergrond zie je nog een werk staan uit de Triënnale van Brugge 2015, aan de Sint-Salvatorkathedraal. 

DSC_0060-2

Het thema hier was “Achterwerken”. Zien jullie ook dat dit eigenlijk twee mannen zijn? 

DSC_0072-2

Nog steeds “Achterwerken”.

DSC_0103

“Toeristen in beweging”

DSC_0104

De personen in de achtergrond zaten half verstopt in de vorige foto. De twee samen vind ik een leuke combinatie. 

DSC_0117

Dit was een moeilijk thema, het moest gaan over “Frieten en bier”. Deze mevrouw at haar frietjes helemaal alleen, deed er bijna een half uur over, had niet door dat ik haar fotografeerde, en keek een paar keer ostentatief naar de grijze lucht. Geen idee waarom.

DSC_0137

Frieten, en toch ook bier: mijnheer had net zijn frietjes besteld en kreeg alvast zijn blikje Jupiler, wat hij veilig in de hoek had geplaceerd. Wachtend op zijn groot pak friet met stoofvlees.

DSC_0151

Thema “Herfst in Brugge”

DSC_0171

Nog altijd “Herfst”, maar deze zagen jullie al bij Tiny ziet de blaadjes vallen.

10

“Koers is koers”. Meer van deze foto’s vond je bij Tiny gaat naar het veldrijden in Ruddervoorde

Ik hoop dat ik geslaagd ben… 🙂

Vanaf eind januari kan ik weer een nieuwe cursus volgen. Jammer genoeg is er maar één cursus die past in mijn uurschema. Veel cursussen van het SNT gaan door in de voor- of namiddag, allemaal goed voor gepensioneerden, maar als het niet de woensdag is, dan lukt dat niet voor mij. Ik zou heel graag een cursus portret volgen, maar dat zal dus voor een volgend jaar zijn. Eventueel kan ik eind deze maand wel starten met “Ruimte en landschap” op maandagavond. Nu ben ik niet zo van de zeezichten en ondergaande zonnen, maar misschien wordt het toch wel interessant… Twijfel, twijfel…

27 comments

  1. het zijn toch wel mooie foto’s, Tiny!
    Mijn favoriet is die grote herfstfoto, fantastisch beeld toch.
    Ik zou zelf ook graag iets bijleren, ook fotografie interesseert me wel. Maar het aanbod is hier minder, en ook de uren passen niet altijd

    Liked by 1 persoon

  2. Mooie foto’s met voorkeur voor de coureur… waarschijnlijk ook omdat het zwart/wit is. Dat van die achterwerken vind ik best grappig en had je het niet gezegd had ik vermoed dat het vrouw-man was geweest..

    Like

Geef een reactie

