Tiny’s jaaroverzicht 2015

Amai dat is voorbij gevlogen!

Her en der lezen we eindejaarsvraagjes, verslagen van blograpporten, goeie voornemens, lijstjes,… En het houdt niet op.

Laat ik maar een mengeling maken. Op wordpress kun je heel gemakkelijk je statistieken bekijken van het afgelopen jaar. Eerlijk gezegd: ik viel bijna achterover. Al kan ik niet echt vergelijken met vorig jaar, mijn blog zit precies wel in de lift. Ik begon te bloggen in augustus 2014 dus dat jaar telde nog niet volledig.

Dit jaar werd Tinyblogt 35000 keer bekeken. Wàt? Okee dat zijn geen unieke bezoekers, maar het aantal verbaasde me wel. Even verder lezen…

Heel het boostyourpositivity-verhaal heeft ons wel wat opgeleverd. Mijn meest gelezen bericht is Tiny deelt zestien tips met haar zestienjarige zelf.  Puur toevallig schreef ik dit al de week vòòr deze opdracht werd gegeven. En blijkbaar werd het gesmaakt.

ecard

Verder kunnen we zeggen dat verdriet, pijn en miserie behoorlijke aandachtstrekkers zijn. Mijn In Memoriam voor een vriend, stond op de tweede plaats van meest gelezen berichten. Ook het feit dat ik niet overdreef, en mijn klaagzang over moeder zijn kon rekenen op veel bijval, applaus en schouderklopjes. Dank daar voor.

body

Ook doorverwijzingen helpen enorm. Kelly van Talesfromthecrib vroeg om doodgewone dingen die ons blij maken in een lijstje te zetten en ook bij mij werd dat fel gesmaakt. Tof!

 

Ik word gelezen in 69 landen!! Kun je je dat voorstellen? Hoe zot is dat zeg? Een paar kan ik wel verklaren: in de USA en de UK heb ik wel een paar vrienden, al dan niet Nederlandstalig, die vaak komen meelezen. En ook de 37 clicks vanuit Tanzania kan ik meteen verklaren (dag Stijn!).

Tanzania.original.9619

De meeste lezers komen hier terecht vanuit Facebook. Al blog ik redelijk anoniem, mijn vrienden op Facebook krijgen wel een link naar tinyblogt. Vooral omdat ik behoorlijk streng ben op wie mijn vriendje wordt op Facebook en wie niet. De mensen die daar staan, mogen gerust delen in mijn leven. Ook daar worden vaak reacties geschreven, deugddoend en bemoedigend.

Ik ben ook dankbaar voor de nieuwe vrienden die ik leerde kennen, online en offline. Twee blogbrunchen verder en ik kijk uit naar een volgende gelegenheid waarop we met bloggers kunnen samen komen. Er wordt trouwens in februari iets georganiseerd in Kortrijk, via Bloggerscafé op Facebook. Met Liese moet ik nog eens samen was plooien 🙂 en Renilde heeft me beloofd eens rond te leiden in Roeselare. Valerie zie ik al regelmatig in onze leesclub. Een stapje zetten in Antwerpen ga ik wel eens doen met haar én MissSexandthecity, en Narda zag ik in Nederland en zij is zeker ook welkom hier. Dat is dus al één van mijn goeie voornemens: meer offline afspreken. Weg vanachter die laptop en hup de straat op.

Voortdoen is het woord! Voortdoen met bloggen, voortdoen met gezond eten en bewegen. Nog een kilo of drie buikvet kwijtspelen en dan op gewicht proberen te blijven.

Waar ik  mee ga proberen te stoppen is: mij altijd alles veel te veel aantrekken. Stoppen met zoveel te piekeren en wakker te liggen. Stoppen met alles te willen regelen. Woord nummer twee wordt dus loslaten.

Dank aan alle lezers, dank voor alle lieve reacties, doe vooral verder!

Prettig eindejaar en tot in 2016! 🙂

17 comments

  1. Leuk Tiny, ja, die borrel gaan we doen hoor, gezellig. Jouw statistieken lijken behoorlijk op de mijne (je zult het nog wel gaan zien). Ik wens jullie een hele fijne jaarswisseling. Hoe gaat het met de arm van je zoon? Knapt hij al wat op?
    Bedankt voor alle blog gezelligheid het afgelopen jaar, want dat was het, ondanks alle nare dingen, óók. X

    Like

  2. Mijn goede voornemen voor 2016 is om geen goede voornemens te maken. Hà!
    Altijd prettig lezen op Tiny Blogt. Je bijdragen worden fel gesmaakt door den dezen. (Behalve dan misschien het boostyourpositivity-ding wegens een louter vrouwenonderonsje. 😉
    Mijn wensen voor 2016 mocht je al ontvangen. Ik kan ze alleen nog maar eens bevestigen. Bij deze.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik snapte die “Just because I move…” niet zo goed qua plaatsing in het bericht. Maar de quote zal daar zijn nut wel hebben zeker. Februari en Kortrijk, twee dingen die perfect samengaan, althans voor mij persoonlijk.
    Bloggerscafé op facebook ? How cool is that.
    Anyway… cu in 2016 ! (virtual, de quote in kwestie blijkt dan toch nuttig 🙂 )

    Liked by 1 persoon

  4. Ik lees je ook graag, gevat en geestig..
    Jammer dat ik de blogmeeting gemist heb, mss lukt het op een andere keer…
    Fijne jaarwisseling en onze warme wensen voor een fantastisch 2016 voor jou en al wie je lief is! 🙂

    Like

Geef een reactie

