Tiny werd Assepoester

Voor onze les fotografie kregen we een opdracht, maak een verhaaltje met foto’s. We mochten per twee werken, en samen met mijn kompaan hadden we snel een idee.

De eerste foto maakte ik thuis, in de (nog) vuile garage, op statief met de zelfontspanner. Assepoester moet elke dag maar schoonmaken en opruimen en krijgt nooit een bedankje van haar boze huisgenoten.

as1

Voor de tweede foto hadden we een pompoen nodig en het enige wat voorhanden was, was een piepklein exemplaar. Weet je nog, het sprookje? De pompoen wordt door een goede fee omgetoverd tot een gouden koets, in dit hedendaags verhaal vervangen we die even door een sjieke auto. Foto genomen in de parkeergarage.

as2

Assepoester verandert door de betovering even snel van kledij, en mag instappen in de omgebouwde koets. Ja, mijn benen. Die had je nog tegoed!

as3

Op het (Kerst)bal heeft de prins alleen maar oog voor haar en ze dansen de hele avond samen. Foto genomen in de inkomhal van het IBIS hotel in Brugge. Dat de prins een halve kop kleiner is en dat Assepoester niet langer dan twee minuten op die hakken kon blijven staan, weet niemand… πŸ˜‰

as4

De betovering verbreekt klokslag twaalf uur, dus Assepoester heeft geen tijd voor afscheid en rent snel terug naar huis; op de trappen (van de parkeergarage) verliest ze haar schoentje. De prins snelt haar nog achterna, maar ze is al weg. (De prins moest trouwens de foto nemen, dus hij had ook geen tijd om snel te lopen…)

as5

De volgende dag gaat de prins alle huizen in de stad af om het meisje te zoeken, talloze meisjes passen de schoen, snijden er zelfs tenen en hielen voor af, maar natuurlijk past hij alleen… Assepoester.
Foto genomen in de huiskamer van mijn lieftallige vriendin die erg toevallig op wandelafstand van de locaties woont. ’t Zijn ook haar pantoffels, ik ben niet zo flashy. πŸ™‚

as6

En natuurlijk leefden ze nog veelΒ en kregen lange kinderen. Eind goed, al goed.

17 comments

  1. Foto drie en vier zijn de mooiste (naar mijn bescheiden mening). Foto één had mooier geweest had je hoofd er ook opgestaan (desnoods onherkenbaar (naar beneden kijkend?) Goed uitgewerkt idee. Je krijgt van mij 8/10. Grote onderscheiding, dus.

    Like

  2. Ben ik even blij dat het niet jouw pantoffels zijn πŸ™‚ Steekt mooi in elkaar ! Maar persoonlijk denk ik dat je er ons “oplegt”, want ik zie in die eerste stok niet het nadvat van een trekker voor de dweil of een borstel, maar eerder een Sinterklaasstaf.

    Liked by 1 persoon

  3. Mooi Γ©n creatief in beeld gebracht ! Ik vind vooral foto 2 t/m 5 mooi omwille van kleurcontrast, beweging in een beeld en de andere omwille van de stijl en chic die ze uitstralen..

    Like

  4. Nu krijg ik die benen wel niet meer van mijn netvlies, zeker. Enfin, een straf is zulks allerminst. πŸ˜‰
    Foto 5 is super. Fijn idee, zo’n fotoverhaal. Een sprookjesplog als het ware.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

