Tiny is een jong veulen

Gisteren bij de gynaecoloog:

“Kijk mevrouw, dat is uw baarmoeder, perfect mooi afgelijnd. Hier zit uw blaas, en oooh daar zit een kanjer van een eisprong klaar. Kijk eens hoe mooi. Nog lang geen menopauze hoor. U bent nog een jong veulen.”

veulen

Ik lag al plat, anders was ik plat gaan liggen van ’t lachen. Ik overdrijf niet, hij zei dat echt letterlijk. Terwijl hij héél goed weet hoe oud ik ben. Terwijl hij héél goed weet dat ik acht jaar geleden gesteriliseerd ben. Ah ja, want hij heeft dat zelf gedaan.

“En mevrouw, nog geen spijt van de sterilisatie? Ah ja, met uw nieuwe relatie en al… je weet nooit hé.”

Ik lachte zo mogelijk nog harder.

Goh ja, want er mag ook al eens gelachen worden hier, ’t moet niet allemaal kommer en kwel zijn.

Ik trok mijn mini-jurkje terug aan en mijn panty’s en hop, er zat meteen een ladder in. Trek ik dan eens een jurk aan, heb ik dat weer. Met blote benen dus naar buiten en even snel langs de Hema voor nieuwe kousen. In de fotografieles was ik eventjes model en betrapte ik de leraar er op dat hij toch wel wat langer naar die foto met mijn benen keek. Hmm, de snoeper.

In de spiegel zie ik iemand met lang bruin haar en een jurkje dat haar wel goed staat, als ze tenminste haar buik intrekt. Als ik mijn wenkbrauwen lichtjes optrek en mijn kwabwangen naar achteren trek, kan ik door gaan voor een dertiger.

Maar als ik na een luie televisieavond weer opsta uit de zetel, voelt alles stijf en stram en beweeg ik als een tachtiger. ’t Zal aan de zetel liggen hé? 😉

30 comments

Geef een reactie

