Tiny houdt vol, soms.

Herinner je nog dat ik ging lopen? En dat ik met yoga ging beginnen? En dat ik wou vermageren en gezond ging eten..?

’t Is een ramp, mijn uithoudingsvermogen, mijn discipline. Ik heb massa’s respect voor mensen die al jaren volhouden om te sporten of die maanden aan een stuk gezond kunnen eten en de gevolgen dan ook snel zichtbaar zijn.

Het lopen, de yoga, ’t was allemaal een kort leven beschoren. Vraag me niet waarom, ik heb gewoon geen discipline. Wat ik in het verleden al niet allemaal begonnen ben… Een tekencursus, vegetarisch eten, Italiaans leren, schaatsen, badminton, zwemmen,… Het lijkt wel of ik niks kan volhouden. En let op, veel dingen doe ik echt graag hé. Maar het komt er niet van, of ik had weer een excuus.

Gelukkig bestaan er nog halve mirakels. Het is een half mirakel dat ik al meer dan een jaar hier blog. En dat ik al meer dan een jaar lid ben van een zelf opgestarte leesclub. Het is een half mirakel dat ik al bijna drie jaar een cursus fotografie volg. Ik hou het ook al bijna dertien jaar uit bij mijn huidige werkgever en al bijna vijf jaar bij mijn huidig lief. Zeker die laatste ga ik niet meer opgeven! Wist je dat ik nog geen enkele relatie heb gehad die langer dan zes jaar duurde?

Ok, met je familie heb je wel langere relaties natuurlijk. Maar verder? Alleen mijn tandarts is vierendertig jaar dezelfde gebleven, jammer genoeg ging hij vorig jaar met pensioen. Ik heb hem ooit een fikse lachbui bezorgd, toen ik zei dat ik met hem de langste relatie van mijn leven had. 🙂

Af en toe heb ik eens een uitdaging nodig hé. Op Instagram loopt er een challenge, elke dag van December een foto posten met een bepaald thema. Eens zien hoe ver ik daar mee kom.

2015-11-30 15.50.30

En ik ben (opnieuw) gestart met de 30 day Shred Challenge van Jillian Michaels. Ja, weer iets op Youtube. Het is zeer intensief en lastig, maar duurt maar twintig minuten. Dus het excuus van “ik heb geen tijd” zal al niet tellen.

Morgen wil ik weer slaatjes eten ’s middags in plaats van boterhammen. En geen wijn meer tijdens de week.

Oh en morgen ga ik ook lotjes trekken voor de giveaway van Kudzu. Als je hééél snel bent, kun je vanavond nog reageren en kans maken, hier.

Zoals je ziet is de layout een beetje veranderd, ik ben er nog altijd niet tevreden over, dus het zou wel eens kunnen dat de nieuwe kleedjes hier nog wel eens veranderen. Als het niks is, hoor ik het wel! 🙂

26 comments

  1. Ik moest lachen om je “nog nooit langer dan 6 jaar”. Zo was het hier ook. Heb nu een persoonlijk record, dat is echt een prestatie. En dan yoga enzo, was gewoon niet je ding 😉

    Like

  2. Ik denk niet dat je niet kunt volhouden. Volgens mijn heel bescheiden mening en West Vlaams boerenverstand lukt het beter je doel te bereiken als dat doel ook realistisch is. Stel dat je probeert op een termijn van x weken vijf kilometer te lopen (evt samen met je lief), dan zal dat lukken. Zet dat doel op vijftien kilometer, dan zou ik er zelfs geen beginnen aan zien.
    Succes met je fotochallenge. Dit doe je super graag, en dat zal ook lukken !!!

    Like

  3. Ik ben volharding in persoon, helaas NOT ! Ik word al ongemakkelijk als de tijd van de goeie voornemens weer aan gaat breken ..
    Ik wil zelfs dat filmke van die fitness nog niet starten, laat staan dat ik eraan zou beginnen 🙂

    Like

  4. Niets zo goed als 6 jaar misdienaar geweest te zijn (in “unsuspected times”, gelukkig). Het schuldgevoel dat in die periode werd aangekweekt maakt dat ik het lopen na 2 jaar nog altijd volhou hoewel het me ook wel eens lastig valt. 🙂

    Like

  5. ik moet mezelf ook soms motiveren om te gaan lopen, maar meestal lukt het wel! Zo’n challenges (zoals ik schreef op IG), dat loopt gegarandeerd fout bij mij. Kijk, ik was alweer vergeten dat er een challenge was 😀 hahaha

    Like

  6. och, van alles een beetje proeven kan toch geen kwaad hé, Tiny. Zo kom je misschien ooit wel tot iets dat je héél graag doet en wél volhoudt.

    Oei, dan wordt volgend jaar wel een moeilijk jaar voor je relatie. Een record waard…of niet

    😉

    Like

  7. Hier wel iemand met discipline :-),…..het voordeel van de oudste te zijn zekers,..ik weet het niet,…maar als ik aan iets begin maak ik het af,…anders begin ik niet,……maar ik heb ook mijn mindere periodes,….hoort erbij hé,…..

    Like

  8. om iets vol te houden, ben je best niet te streng voor jezelf, heb ik ondervonden: vegetariër, maar met mate (vlees/vis in het weekend); yoga, maar met mate (geen vast abonnement, ik ga wanneer ik zelf wil); zuinig, maar met mate (met mijn verjaardag en op vakantie ga ik loos!); enz. Succes! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

