Tiny kookt als ze triestig is

Ik ga er niet over uitweiden, over het programma “Over de streep”, gisteren op VTM. Na een uur aan een stuk bleiten en sniffen omdat er van alles boven kwam drijven, had ik het wel gehad.
Wil je weten waarover ik het heb, en denk je ‘ach, hier kan ik wel tegen’, kijk dan vooral eens naar de uitzending, als je je registreert op de website kan je die nog bekijken: Over de streep

Daarna ben ik me gaan uitleven als vlijtige huisvrouw: plafond voorbereid voor schilderwerken (ai mijn schouders en rug), boodschappen gedaan, receptjes opgezocht en van alles klaargemaakt voor de volgende dagen.

Mijn veggievriendjes moeten het volgende paragraafje maar even overslaan. In de Delhaize was het konijn in promotie. Ik vind dat nog altijd een beetje erg, ja, maar ook een beetje erg lekker. Pietje helpt mij daarbij, Jeroen soms ook, en Libelle lekker kan het ook wel klaarmaken. Het werd een mengeling van de drie recepten en het ruikt na twee uur sudderen echt heerlijk:

2015-11-25 16.58.16-2

Ondertussen kreeg ik ook zin in een dessert, ik had nog appels, bloem, suiker en eitjes en maakte dit lekkere receptje klaar: Supersnelle appeltaart.

Ziet er ook gelukt uit, we moeten nog proeven:

2015-11-25 16.58.45-2

En ach, terwijl ik toch bezig was… ik had nog een pot over. Mijn vriend heeft een paar weken geleden linzensoep gemaakt. ’t Was zeker niet slecht, we hebben er van gesmuld, maar ik dacht hmm, dat kan ik ook. En misschien beter. Ik had nog een receptje liggen van de groene meisjes en ging er voor. Van linzensoep kun je geen mooie foto nemen, dus die steel ik even van de groenemeisjes site.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik had geen koriander meer… Da’s voor de volgende keer.

 

De rode linzen verving ik door groene, net zo lekker. Voila, hij mag thuis komen, zijn voetjes onder tafel steken en beginnen eten. 🙂

15 comments

  1. Tegen een lekker keun zeg ik geen neen, vooral niet als het kortgerokt is. 😉
    Het is werkelijk jaren geleden dat ik nog eens konijn at. Het gekke is dat ik me altijd meteen de lever toe-eigen, want die vind ik qua smaak een pièce unique.
    ‘Over de streep’ is me dan weer geheel onbekend, maar ik kijk dan ook quasi geen tv.

    Liked by 2 people

  2. Ik heb het tijdens mijn lunch bekeken, fout,…..I know,….ik heb het uiteindelijk in de sportzaal van me gaan aftrainen,…..ik kon voelen hoe die kids zich voelden en ik zag de pijn die ik ook in de ogen van mijn zoon zie,……

    Like

Geef een reactie

