Tiny vertelt over Kudzu en geeft iets weg!

Kennen jullie Kudzu? Een tijdje zaten die ook met een winkel in de Sint-Jacobstraat in Brugge, maar nu is het een webshop met allemaal ecovriendelijke artikelen. De geitenwollensok in mij kan het af en toe niet laten om een boompje (!) op te zetten over milieubewustzijn en ons koopgedrag. Lees vooral even verder, want ik mag van Millie (van Kudzu) iets weggeven!

Logo kudzu

Milieubewust webshoppen, het is hip, het is natuurlijk, en het is niet eens zo duur. Ik heb een aantal producten van Kudzu en ben over alles enorm tevreden. Wist je trouwens dat je ALLE producten van de webshop kunt betalen met ecocheques? Dat is pas een idee! Als je in Brugge woont, komen ze je bestelling trouwens gratis leveren, per bakfiets.

Millie is zelf een jonge mama en er staan enorm veel producten op Kudzu voor baby’s: speentjes, luiers, verzorgingsproducten, speelgoed, slabbetjes,…Had ik een babietje, ik zou wel weten waar te shoppen! Alles ziet er ook erg schattig uit, helemaal niet saai.

Er zijn ook coole huishoudartikelen te scoren, van sponsjes tot placemats, van luchtverfrisser tot snijplank. Enfin, bekijk maar eens de website.

Zelf heb ik al een hele tijd de herbruikbare inlegkruisjes. Dat klinkt yukkie, maar dat is veel minder vies dan elke dag zo’n ding in de vuilnisbak kieperen, veel papier verbruiken en stinkywinky geurtjes in de badkamer. Die lapjes was je gewoon mee in de wasmachine, extra water en energie zul je niet verbruiken, wassen doe je toch.

large_5085535deb519_inlegkruisje-bruine-beren large_5589248bb696f_inlegkruisje-bloemetjes-roze

Weg met tampons en maandverband, leve de Divacup. Ook zoiets sjieks dat ik via Kudzu ontdekte. Sorry mannen, ’t is weer niet voor jullie, nog even volhouden en doorlezen! De Divacup is een kopje van silicone dat het bloed opvangt. Het wordt vaginaal ingebracht en blijft goed zitten zonder dat het storend aanvoelt. Okee, ’t is even oefenen, maar ik voelde snel aan hoe het goed zat en ben er echt fan van. Geen hangende touwtjes te zien als je naar de sauna gaat en je hoeft het ding maar één keer per twaalf uur te verversen (lees: het er uit te halen, bloed uitgieten, uitspoelen en terug inbrengen). Okee, niet geschikt als je al over je nek gaat van een bloedvlek. Maar verder: alleen maar voordelen.

large_4d19b9a714855_diva-cup-bag

Allez, ook iets voor de mannen: mijn Keepcup! Als ik ’s morgens van huis vertrek, maak ik nog vlug een koffietje, ik zet mijn Keepcup onder de Senseo, doe het deksel er op en weg ben ik.

2015-02-23 11.58.47

Super handig tijdens een rit in de auto, maar ik kan me voorstellen dat dit voor van alles kan gebruikt worden. Je kan er je soep in bewaren, om mee te nemen naar het werk, ze zijn microgolfbestendig. Achteraf mag hij in de vaatwas en je kan hem ook invriezen. Een prima alternatief voor een wegwerpbeker en er zit een silicone band rond om je vingers niet te verbranden.

En nu het leuke: ik mag twee zo’n Keepcupjes weggeven. Ze hebben ze in allerlei kleuren en in small, medium en large. Ik geef twee mediums weg, die vind ik het makkelijkst: past net onder de Senseo, er gaat 340 ml in, net zoals een ferme koffiemok.

Wat moet je doen: laat hier even een reactie achter en vertel me waarom je er graag eentje wil en in welke kleur. Op 1 december 2015 loot ik twee gelukkigen en maak ik die hieronder bekend, ik zal ze dan ook persoonlijk mailen, dus vul zeker een geldig e-mailadres in. Dit zijn de mogelijke kleurtjes:

large_553144742e963_450-diablo large_54a3020adc5e8_Albus large_54a3003ad138e_Melchior large_54a30e2ce92f7_Antimony large_54a30e0c4ed90_Phoenix large_54a30c0333a86_Khidr large_54a3f32755b5b_Pandora large_54a3f7e465ddb_Kanada large_54a2fdc258212_Hermes large_54a2fdb3d4ca1_Germain

Je kan ook Tiny blogt liken op Facebook en daar reageren.

Ha, zo leuk zeg, iets weggeven, ik word er helemaal blij van. 🙂

29 comments

  1. Hé Tiny, dat is een leuke webshop! Milieuvriendelijk en ook voor onze portemonnee niet te hard. Er staan daar een aantal dingen op die ik wel zou willen aanschaffen :douchecoach, waterbespaarders, wasballen (al vraag ik me wel af of de was dan fris ruikt)
    Beker nr 8 zegt me wel iets, eventueel goed nieuws mag je mailen naar eilish1969@hotmail.com

    Like

    1. En waarom ik graag zo een beker wil : ik verslijt mijn broek vaak in wachtzalen van klinieken, en ofwel hebben ze daar geen koffie, ofwel is hij niet te drinken, ofwel hebben ze geen deca, … OK ik ben een moeilijke zeker ?

      Like

  2. Wat een leuke actie! Ik ken de winkel en ze hebben er inderdaad machtige dingen voor jong en oud.
    Ik doe mee aan de wedstrijd om beker 1 te winnen. Dan kan ik er manlief mee verrassen, want hij neemt ook altijd koffie mee naar zijn werk. Groetjes.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik wil een Divacup! Lijkt me stukken handiger dan een ordinaire trechter om benzine in mijn grasmaaier te gieten. Door zijn zachte materie zal de Divacup zich geheid gewilliger in de vulopening van de maaier laten inbrengen dan een immer wiebelende hardplastic trechter.
    Kortom, om penetrante morsplekken tot het verleden te laten behoren, wil ik een Divacup scoren.

    Liked by 1 persoon

  4. Wel, ik wil me kandidaat stellen voor Mr B, die zit 3 ochtenden per week soms meer dan 2uur in de file … Heerlijk om dan koffie mee te kunnen nemen op een toffe en ecologische manier 🙂
    De website vind ik super, k ga er eens grasduinen, de “cup” fascineert me, maar ik weet niet of ik het zou durven, volgens mij loopt alles daarnaast 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Waw! The girly girl in mij kiest een roze beker met paars! Ideaal om koffie in te.gieten en on the road uitte drinken als ik de vroegen heb! Of onder de douche als het rap moetgaan 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Toffe shop hé! Ik kende hem.
    Ik wil heel graag voor mezelf zo’n beker, de blauw-groene, nummer 5. Omdat ik eindelijk de moed bijeengeraapt heb om terug les te volgen, maar zaterdagochtenden echt een marteling zijn: vroeg opstaan, bokes smeren en die ’s middags na de eerste cursus opeten, voor de tweede van start gaat. Volgens mij gaat dat met een kopje koffie tien keer beter!

    Liked by 1 persoon

  7. Dankje voor de originele inspiratie voor cadeautjes met de feestdagen, de website staat er precies vol mee. Zo’n beker komt hier goed van pas, op t werk gebruik ik veel te veel wegwerpbekers. De middelste boven of de meest rechtse onder krijgen mijn voorkeur.

    Liked by 1 persoon

  8. Wat ik me afvraag: hoe komt de webwinkel op die naam? Want Kudzu, ook wel de groene wurger genoemd, is namelijk een uiterst invasieve klimplant. Het is een krachtige groeier die makkelijk 20 meter per seizoen kan groeien met een snelheid van maar liefst 30 cm per dag. Kudzu zal uiteindelijk zelfs langer dan 30 meter worden. De plant palmt heelder stukken natuur (en gebouwen!) in door er in sneltempo een verstikkende groene deken over te draperen.

    Like

  9. Leuke give-away! Ik zou ook wel zo’n exemplaartje willen winnen (girly roze (n°2) of die met groen en roze (n°6) lijken me leuk) en dan voornamelijk om mijn soep voor de lunch handig in mee te nemen op de trein. Ik slaag er namelijk te vaak in om die in een niet goed-afsluitbare pot te kiepen die dan, in de ochtendrush voor bus & trein, gezellig zit te lekken in mijn tas: werkelijk dolletjes 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Als ik dit lees ben ik weer supercontent dat ik niet meer ongesteld ben,….het is toch een gedoe hé. En ik ben nu zo’n koffieaddict en ik neem nooit koffie mee onderweg,ik zet zo’n beker op mijn kerstlijstje, want die moet ik blijkbaar eind volgende week inleveren,….:-)

    Like

  11. Als ik hem zou winnen dan zou ik hem cadeau geven aan een koffieverslaafde vriendin die hier heeeel hard mee gediend zou zijn (ze is nog niet zo lang mama van haar tweede en heeft het razend druk nu, ze kan het goed gebruiken want ze vliegt ook vaak van het ene naar het andere!).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

