Tiny gaat (voor de tweede keer) naar de braderie in Wevelgem

Vorig jaar was ik op sleeptouw genomen door mijn vriend en was ik erg aangenaam verrast. Wie had gedacht dat een braderie zo leuk kon zijn?

Dit keer moest en zou ik opnieuw gaan, mét mijn fototoestel mee. Probleem: de nacht ervoor had ik bijna niet geslapen (logeerbed, muggen,…) en ik was dus eigenlijk peirdevies (en dan ben ik weinig te genieten) en niet erg in de mood. Maar toch: de foto’s.

DSC_0005 DSC_0009

Ze waren daar zo content dat ze gewoon zo hoog sprongen als de kerktoren!

DSC_0013 DSC_0031DSC_0038 DSC_0011

Er werd nogal wat afgeblazen aan bellen en bubbels!

DSC_0023

De chiromeisjes hadden ook weer iets nats gedaan en liepen lichtjes rillend voorbij. De kleur rood was trouwens goed vertegenwoordigd:

DSC_0026

Ja zeker, er is een flamenco-vereniging in Wevelgem.

DSC_0028

Je hoeft niet per se een jong poppemieke te zijn, de geoefende oma is ook zeker welkom. Trouwens, dansverenigingen zijn er genoeg in Wevelgem, zo’n cursus volgen staat nog op ons lijstje “als we in pensioen zijn”.

DSC_0010

D-crew is een super dansformatie uit Wevelgem, als je die eens aan het werk kan zien, zeker niet laten.

DSC_0021

Muziek genoeg, lang leve de fanfare van Wevelgem.

DSC_0018

Het treintje is er ook elk jaar, en brengt je langs de fantastische bezienswaardigheden in het mooie Wevelgem. Er hing dit jaar wel een bierlucht in het treintje…

DSC_0029

Wat is een braderie zonder braadworst??

DSC_0041

En de zalige botsautootjes van Race Bob waren ook aanwezig. Na het nemen van deze foto werd ik bijna overreden.

En toen was ik moe. En ik moest nog naar huis met de fiets. Wel anderhalve kilometer, pfff.

18 comments

  1. Toffe sfeerfoto’s! En zeggen dat er net vandaag in Antwerpen een verbod op zeepbellen blazen in het stadscentrum werd uitgevaardigd. (No kidding!)
    De Wever zou verdorie een heilige schrik opdoen op de Wevelgemse braderie. 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

