Tiny deelt vakantieherinneringen

Na een volle week weer te werken, bekeek ik nog eens wat vakantiefoto’s van de afgelopen weken. Ik haal er enkele opmerkelijke uit, niet om te stoefen, en niet om te showen hoe oh oh leuk we het hadden, maar gewoon voor de lol.

DSC_0210

De eerste grote wandeling deden we in Montpellier-le-vieux, een rotsformatie in de Causse Noir, niet ver van Millau. Je kan er ook een treintje nemen, maar wij maakten dapper een mooie wandeling met veel klim- en klauterwerk. Leuk voor de kindjes en de schoonmoeder die genoot ook, dankzij de trap-op-help assistentie van haar zoon. DSC_0219

’t Is ook een leuke locatie voor “de stoel”, dacht iemand…

DSC_0354

Rotshartje gekregen van mijn pluszoon… ooooh!

Kanovaren op een rivier vind ik fantastisch, we deden dit op de Tarn om zo extra te kunnen genieten van de prachtige Gorges du Tarn. Alleen op het einde van de afvaart was er een kleine ‘barrage’, amper 1 meter, maar wie kukelde er af en belandde zo gekapseisd in het water? Juist.

DSC_0359

Dit is in the middle of nowhere, het groene paradijs achter de hoek van mijn schoonzuster. Op het moment van de foto is de hond ergens de berg opgelopen en probeert iedereen hem te spotten. ’t Is precies of ze doen er om: niemand is te herkennen, lang leve de zon en de privacy!

DSC_0408

Ik kan het nooit laten om een kerk beginnen te gaan… Bovenstaande foto is genomen in de kerk van Lavadieu in de Auvergne. Ja ik spring even tien dagen verder, toen we met zijn tweetjes nog een dag of vijf van ons samenzijn konden genieten.

DSC_0417

Even denken, maar volgens mij is dit de kathedraal in Brioude, vijf kilometer van onze chambre d’hote.

DSC_0447

Ook een antiekwinkel met vooral veel prullaria en spinnenwebben moét ik altijd even binnen gaan. Tientallen foto’s heb ik daar genomen, zalig.

DSC_0436

DSC_0437 DSC_0441

Ook een kerkhof, liefst zo oud en zo verlaten mogelijk, kan ik niet passeren zonder er even halt te houden. De sfeer heeft altijd iets magisch, sereen en als het dan nog boven op een berg ligt, is de setting perfect. Dit vind je in Saint-Ilpize, zoek maar op Google Maps.

DSC_0461

Oh en koetjes, altijd leuk. Okee, je vindt hier ook koeien à volonté, maar zo’n neusring had ik nog niet eerder gezien. En zelfs in de kleinste dorpjes in Vlaanderen vind je nog niet meteen de boer die op de fiets met een stok de koeien in de rij laat lopen.

DSC_0456 DSC_0512

Mijn vriend is zo vriendelijk geweest om mij ook af en toe eens op de foto te zetten, maar die ga ik hier niet posten, Tiny is een beetje verlegen… 😉

22 comments

      1. Raar, hé, had ik echt niet verwacht. Vorige week plaatste je nog een foto vanuit de VIP-ruimte van een concert (je hoofd leek ineens verdwenen op de foto), waar je een award mocht uitreiken (daarvoor mag je niet te verlegen zijn, dacht ik), af en toe eens een foto van een hand van je of een ander lichaamsdeel. Ik begin te denken dat je één of andere BV bent 🙂 die er niet wil voor uitkomen dat ze blogt. Even de BV’s van St.Jozef opzoeken in de Gouden Gids !

        Like

  1. Wat een heerlijke plaatjes. Ik zou best met jou op vakantie kunnen zie ik al. Maar dat gaan we natuurlijk niet doen want die arme Rem van mij is al drie jaar niet op vakantie geweest. Vooral die laatste met die fietsende boer vind ik leuk.

    Like

  2. Mooie foto’s ! Weeral wat tips om te gaan bezoeken. Frankrijk blijft toch mooie plekjes hebben. Alleen bij die foto waar iedereen op die weide staat te kijken dacht ik even dat het een commune was die – eindelijk – de Verlossende Messias ziet verschijnen 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Met de schoonouders op vakantie, over mijn lijk,..ooit een weekend overleefd maar met een duidelijke boodschap richting Big dat dit ook de laatste keer was,..:-). Montpellier, als het goed gaat zal de zoon daar gaan voetballen in de lente niet vast maar als “gast”, gaan we een weekje van meepikken 🙂

    Like

  4. Leuke foto’s van zo te zien een fantastische reis.
    Ik kan moet ook altijd eens een kerk binnen gaan en meestal brand ik een kaarsje.
    De neusring… zoiets heb ik ook nog nooit gezien!

    Like

Geef een reactie

